ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یوتیوب
تکنولوژی

بعد از نتفلیکس، یوتیوب هم به جمع سازندگان ویدیوهای تعاملی می‌پیوندد

نتفلیکس تنها نام بزرگ صنعت استریم ویدیو نیست که روی نمایش‌های تعاملی کار می‌کند. گوگل به تازگی بن رِلس، یکی از مدیران یوتیوب را مسئول بخش جدیدی در این شرکت کرده که به طور ویژه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

نتفلیکس تنها نام بزرگ صنعت استریم ویدیو نیست که روی نمایش‌های تعاملی کار می‌کند. گوگل به تازگی بن رِلس، یکی از مدیران یوتیوب را مسئول بخش جدیدی در این شرکت کرده که به طور ویژه روی ساخت برنامه‌های زنده و شوهای تعاملی تمرکز دارد.

سوزان دنیلز، یکی از مدیران ارشد برنامه‌نویس یوتیوب در گفتگو با وبسایت بلومبرگ اعلام کرده که یوتیوب ابزار جدیدی برای خلق داستان‌های چند لایه و تعاملی در اختیار گرفته و بن رِلس به واسطه تجربه بالا و تفکر خلاقانه خود می‌تواند بهترین گزینه ممکن برای رهبری ساخت این برنامه‌ها و پیشبرد اهداف آن باشد.

گفتنی است نتفلیکس نخستین سرویسی بود که توانست مردم را با مفهوم نمایش‌های تعاملی آشنا کند. اگر به خاطر داشته باشید، نتفلیکس قسمت ویژه‌ای از سریال بلک میرر با عنوان Bandersnatch را به شیوه تعاملی منتشر کرد که با استقبال خوب و مثبت مخاطبین این سریال مواجه شد. همچنین نتفلیکس در حال حاضر چندین سریال تعاملی دیگر برای کودکان (شامل Minecraft: Story Mode) را نیز منتشر کرده و به زودی می‌خواهد همین رویه را برای مستندات حیات وحش هم در پیش بگیرد.

اما حالا که یوتیوب هم برای ورود به این عرصه اعلام آمادگی کرده، مطمئنا نتفلیکس تلاش خود برای ساخت محتواهای تعاملی را بیشتر خواهد کرد تا همچنان یکه‌تاز بازار این ویدیوها باشد.

تا امروز، تنها تلاش جدی یوتیوب در زمینه ویدیوهای تعاملی ساخت تبلیغات تعاملی بوده است. اما به نظر می‌رسد که که مدیران این سرویس حالا در ساخت این نمایش‌ها جدی‌تر شده‌اند چرا که به تازگی چندین پروژه پرهزینه را به سود پروژه ویدیوهای تعاملی لغو کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی