ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلویزیون جدید سونی
تکنولوژی

تازه ترین تلویزیون سونی ابعادی به اندازه یک اتوبوس دارد

شرکت ژاپنی سونی روز گذشته از تازه ترین دستاورد خود در زمینه ساخت تلویزیون رونمایی کرد؛ محصولی با ابعاد یک اتوبوس و رزلوشن 16K. برای آنکه درک بهتری از این رقم داشته باشید باید بگوییم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۵

شرکت ژاپنی سونی روز گذشته از تازه ترین دستاورد خود در زمینه ساخت تلویزیون رونمایی کرد؛ محصولی با ابعاد یک اتوبوس و رزلوشن 16K. برای آنکه درک بهتری از این رقم داشته باشید باید بگوییم که رزلوشن یاد شده ۱۶ برابر پیکسل های تلویزیون های 4K و ۶۴ برابر پیکسل های نمایشگر HD را دارد.

به لطف این رزلوشن کاربران می توانند از فاصله نزدیک به تماشای محتوای تلویزیون تازه سونی بپردازند بی آنکه تصویر محو یا پیکسلی شود. البته باید اشاره کنیم که تا رسیدن این فناوری به دست مصرف کنندگان عادی سال ها زمان باقیست و نباید انتظار داشت که به این زودی ها پای تلویزیون های 16K به منازل باز شود.

ابعاد تلویزیون جدید سونی برابر با ۱۹.۲ در ۵.۴ متر است و نسخه ای از آن هم اکنون در یک مرکز تحقیقاتی تازه نصب شده که برای شرکت آرایشی ژاپنی Shiseido در شهر یوکوهاما بنا شده است و جالب آنکه این نمایشگر آنقدر بزرگ است که از طبقه یکم مرکز تحقیقاتی تا طبقه دوم آن کشیده شده است.

دیوید مرسر از شرکت مشاوره Strategy Analytics در این باره گفت:

ما تا پایان این دهه به آرامی به تکنولوژی 8K مهاجرت می کنیم و می دانیم که این فرایند چقدر زمانبر بوده است بنابراین پیش بینی می شود که 16K در برهه کنونی صرفا به سازمان ها منحصر باشد.

شاید بد نباشد اشاره کنیم که سونی پیشتر یک نمایشگر 16K دیگر را هم طراحی کرده بود که در سال ۲۰۱۴ میلادی در فرودگاه Haneda به نمایش در آمد اما در آن زمان اینطور به نظر می رسید که آن نمایشگر از ده ها نمایشگر کوچک تر ساخته شده تا اینکه تصویری یکپارچه را به نمایش بگذارد.

نمایشگر جدید سونی اما که ابعادی به اندازه یک اتوبوس دارد از چندین پنل ماژولار ساحته شده و از آنجایی که این پنل ها فاقد حاشیه هستند می توان آنها را بدون کمترین فاصله ای کنار هم قرار داد و نمایشگری با ظاهر یکپارچه ساخت.

سونی از این فناوری با نام کریستال LED یاد کرد که اسم برند آن برای تکنولوژی نمایشگرهای میکرو LED است. بد نیست اشاره کنیم که سامسونگ نیز هم اکنون مشغول بررسی همین فرمت است.

در این فناوری نیازی به نور پس زمینه نیست با این حال اما این نمایشگرها نسبت به انواع اولد روشن تر هستند و رنگ مشکی تیره تری را از خود به نمایش می گذارند. در حال حاضر اما قیمت تمام شده این تلویزیون ها بسیار بالاست و به همین خاطر فعلا امکان تولید انبوهشان توسط شرکت ها وجود ندارد.

به همین خاطر نیز سونی بر آن شده تا نمونه های اندک کوچک تر با رزلوشن پایین تر از نمایشگرهای کریستال LED خود بسازد و برای استفاده در لابی شرکت ها، نمایشگاه های ماشین و سینماها به بازار عرضه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی