ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
کسب و کار

جدال لفظی میان میلیاردرها؛ ماسک بزوس را به کپی کاری متهم کرد

اگر به پیروی از عرف این روزها در شبکه های اجتماعی حضور دارید حتما متوجه شده اید که این پلتفرم ها بعضا به تریبونی برای تمسخر دیگران یا عرض اندام رقبا بدل می شوند. ایلان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۵

اگر به پیروی از عرف این روزها در شبکه های اجتماعی حضور دارید حتما متوجه شده اید که این پلتفرم ها بعضا به تریبونی برای تمسخر دیگران یا عرض اندام رقبا بدل می شوند. ایلان ماسک که از کارآفرینان موفق دنیای تکنولوژی و شخصیت های جنجالی فضای مجازی است به خوبی با این مشخصه آشنایی دارد. این کارآفرین اخیرا دست به تمسخر جف بزوس مدیرعامل آمازون زده و بار دیگر نامش را در سرخط خبرهای مهم روز قرار داده است.

شب گذشته ماسک توییتی در رابطه با برنامه های آمازون برای پرتاب ۳۲۳۶ ماهواره به مدار زمین منتشر کرد که با هدف ارائه اینترنت پرسرعت به مناطق دور افتاده دنیا کلید خواهد خورد و از آن با اسم رمز پروژه کوییپر یاد شده است.

ماسک که توییت خود را زیر خبر گزارش MIT در رابطه با پروژه کوییپر منتشر کرد جف بزوس مدیرعامل آمازون را تگ و عبارت کپی و اموجی گربه را به آن اضافه کرد.

کوییپر

همانطور که قبلا در خبرها خوانده اید شرکت فضایی خصوصی متعلق به ایلان ماسک به نام اسپیس اکس مدت هاست که روی پروژه ای مشابه کار می کند. این پروژه که با نام استارلینک شناخته می شود تایید رگولاتوری آمریکا را هم در آبان ماه دریافت کرد و قرار است که ۱۱۹۴۳ ماهواره را با هدف فراهم نمودن دسترسی جهانی به اینترنت پرسرعت به مدار زمین ارسال کند. اسپیس اکس پیشتر دو ماهواره استارلینک را به صورت تستی به فضا پرتاب کرده است.

در هفته ای که گذشت وبسایت CNBC گزارش داد که آمازون مدیر استارلینک اسپیس اکس را به استخدام خود در آورده تا هدایت پروزه کوییپر را بر عهده بگیرد. Rajeev Badyal نایب رئیس پروژه استارلینک پس از آن به آمازون ملحق می شود که به خاطر خوب پیش نرفتن پروژه در ژوئن سال ۲۰۱۸ توسط ماسک اخراج شد.

اما این اولین باری نیست که ماسک دست به تمسخر بزوس در توییتر می زند. در سال ۲۰۱۵ میلادی بزوس از پرتاب موفقیت آمیز راکت توسط شرکت فضایی خصوصی خود با نام بلو اوریجین خبر داد. بزوس در آن توییت از راکت نیو شپارد که توانسته بود با موفقیت پرتاب و روی زمین فرود بیاید با عنوان «کم نظیر ترین اتفاق ؛ راکت چندبار مصرف» یاد کرد. این در حالی بود که پیشتر شرکت اسپیس اکس به موفقیتی مشابه دست پیدا کرده بود.

کوییپر

ماسک بلافاصله به این خبر واکنش نشان داد و توییت کرد که این اتفاق «چندان هم نادر نیست» و راکت Grasshopper اسپیس اکس ۶ پرتاب زیرمداری را سه سال پیش انجام داده و همچنان به فضا پرتاب می شود.

البته تنها الفاظ تمسخر آمیز میان این دو نفر رد و بدل نمی شود  پیشتر بزوس برای راکت فالکون هوی آرزوی موفقیت کرده و ماسک نیز با انتشار اموجی بوسه از وی تشکر نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸

    jeff who???:)

  • Digik
    Digik | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸

    این ماهواره های لعنتیو هرچه زودتر بفرستید حالمون بهم خورد از این اینترنت اشغال و گرون ایران

    • Mobin
      Mobin | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸

      لابد فکر میکنی تو تحریم بهمون خدماتم میدن ?

مطالب پیشنهادی