ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروژه جمینی
تکنولوژی

نسخه بتای Project Gemini رونمایی شد؛ نسل جدید اپلیکیشن‌های طراحی ادوبی

ادوبی نخستین بار در ماه اکتبر سال گذشته از نسل جدید اپلیکیشن‌ طراحی و نقاشی خود با اسم رمز Project Gemini پرده برداشت. اما حالا نوبت آن رسیده که ادوبی پیش از عرضه اپلیکیشن، نسخه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

ادوبی نخستین بار در ماه اکتبر سال گذشته از نسل جدید اپلیکیشن‌ طراحی و نقاشی خود با اسم رمز Project Gemini پرده برداشت. اما حالا نوبت آن رسیده که ادوبی پیش از عرضه اپلیکیشن، نسخه بتای آن را در اختیار تعدادی از هنرمندان و طراحان منتخب بگذارد تا از تجربه این افراد برای بهبود نسخه نهایی بازخوردهای کافی را بگیرد.

در همین راستا، نخستین نسخه پیش‌نمایش پروژه جمینی دیروز در فستیوال هنری MoCCA Arts که در شهر نیویورک برگزار شد در اختیار تعدادی از شرکت‌کنندگان قرار گرفت که با توجه به توصیفات به عمل آمده، ظاهرا با اپلیکیشن فوق‌العاده و منحصر به فردی مواجه هستیم.

پروژه جمینی

پروژه جمینی به طور ویژه‌ای روی طراحی، نقاشی و تصویرسازی متمرکز شده و یک قابلیت ویژه آن را از سایر اپلیکیشن‌های مشابهش متمایز می‌کند: Live Brushes. این ابزار قلم‌موهای آبرنگ و نقاشی رنگ روغن را دقیقا مشابه آنچه در دنیای واقعی هستند شبیه‌سازی می‌کند. بنابراین وقتی قلم‌موی آبرنگ را انتخاب کرده و روی صفحه دیجیتالی جمینی قرار می‌دهید، شاهد پخش شدن طبیعی رنگ خواهید بود.

نکته جالب این که ترکیب کردن رنگ‌ها با استفاده از این ابزار هم درست مثل دنیای واقعی انجام می‌گیرد که به نوبه خود قابل توجه است. همچنین با انتخاب قلم‌موی رنگ روغن هم می‌توانید میزان رنگی که روی صفحه پخش می‌شود را هم کنترل کنید. ضمنا پروژه جمینی اجازه طراحی با قلم‌های وکتور را هم به شما می‌دهد که می‌توانید ابعادشان را تغییر دهید و حتی قلم‌های وکتور را از فتوشاپ به آن منتقل نمایید.

پروژه جمینی

نسخه پیش‌نمایشی که از پروژه جمینی رونمایی شده اگر چه هنوز کامل نیست اما به احتمال زیاد شکل و شمایل نهایی اپلیکیشن به همین صورت خواهد بود. به گفته ادوبی، کلیه فایل‌ها می‌توانند در فضای ابری Creative Cloud ذخیره شوند و پشتیبانی از سرویس‌های شخص ثالثی همچون دراپ‌باکس و گوگل‌درایو هم در دستور کار قرار دارد.

به گفته ادوبی، پروژه جمینی اول از همه برای آیپد منتشر می‌شود و سپس برای ویندوز 10 و دیوایس‌های اندرویدی عرضه خواهد شد. اگر چه هنوز تاریخ عرضه رسمی برای این اپلیکیشن اعلام نشده اما با توجه به اطلاعات منتشر شده با اطمینان می‌توان گفت که جمینی در سال جاری در اختیار عموم کاربران قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی