ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Tesla's Autopilot to get 'full self-driving feature'
خودرو

معجزه تکنولوژی؛ اتوپایلوت تسلا از افتادن خودرو به چاله های خیابان ها جلوگیری می کند

تکنولوژی خودران از زمان پیدایش، پیشرفت های زیادی را به خود دیده و در سال های اخیر با شتاب بیشتری در حال تکامل بوده است. اما علی رغم گام های بزرگی که در این حوزه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

تکنولوژی خودران از زمان پیدایش، پیشرفت های زیادی را به خود دیده و در سال های اخیر با شتاب بیشتری در حال تکامل بوده است. اما علی رغم گام های بزرگی که در این حوزه برداشته شده، اتومبیل های خودران هنوز قادر به شناسایی دقیق موانع و چاله های موجود در مسیر نبوده و نمی توانند از آنها اجتناب کنند.

بر اساس توئیتی که ایلان ماسک منتشر کرده، ظاهرا تسلا در آستانه دستیابی به این توانایی بوده و به زودی چنین قابلیتی را به سیستم اتوپایلوت محصولات خود اضافه خواهد کرد. مدیرعامل خودروساز کالیفرنیایی چندی پیش در پاسخ به چند توئیت از این موضوع پرده برداری نموده و افزوده مهندسین در حال توسعه راهکاری هستند که بتواند از افتادن خودروها در چاله های خطرناک پیشگیری کند.

اتوپایلوت
از زمان عرضه اتوپایلوت در سال 2014، تسلا با ارایه آپدیت های منظم به طور پیوسته توانمندی های آن را ارتقا داده است. آخرین آپدیت اتوپایلوت که در روزهای گذشته انتشار یافت، حالتی به نام 'more seamless' به خودروهای تسلا اضافه کرد.

این حالت راننده را از تایید تغییر لاین خودرو در اتوبان بی نیاز کرده و خودرو به صورت خودکار اقدام به تعویض مسیر می کند. اگر چه این قابلیت را می توان یک دستاورد بزرگ برای تسلا نامید، اما برخی از محققین توانسته اند با دستکاری مسیر و افزودن استیکرهای رنگی، سیستم اتوپایلوت را دچار اشتباه کرده و به مسیر مخالف هدایت کنند.

در پاسخ به این موضوع تسلا اعلام کرده از آنجایی که سناریوی محققان در شرایط دستکاری شده برگزار گشته و تطابقی با شرایط واقعی ندارد، تهدیدی متوجه عملکرد سیستم اتوپایلوت نیست؛ همچنین راننده می تواند هر لحظه که بخواهد در صورت لزوم کنترل خودرو را در دست بگیرد.

بد نیست اشاره کنیم ایلان ماسک پیش تر قول داده که تسلا در سال 2019 سیستم کاملا خودران خود را عرضه خواهد کرد. با این حساب باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا امسال محصولات تسلا کاملا بی نیاز از راننده خواهند شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Moji
    Moji | ۲۲ فروردین ۱۳۹۸

    این تو ایران باشه هنگ میکنه با این حجم از چاله ها ?

مطالب پیشنهادی