ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمونه اولیه خودروی پرنده flying car
خودرو

نتیجه یک تحقیق مهم؛ آیا خودروهای پرنده بهینه تر از خودروهای برقی هستند؟

ظاهرا خودروهای برقی از نوع جاده ای و آسمانی (خودرو پرنده) ، آینده غیر قابل انکار صنعت حمل و نقل هستند. چندی پیش بود که کمپانی فورد و دانشگاه میشیگان با همکاری هم تحقیقی را ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

ظاهرا خودروهای برقی از نوع جاده ای و آسمانی (خودرو پرنده) ، آینده غیر قابل انکار صنعت حمل و نقل هستند. چندی پیش بود که کمپانی فورد و دانشگاه میشیگان با همکاری هم تحقیقی را در زمینه کارایی و میزان بهینه بودن خودروهای عمود پرواز (VTOL) مجهز به پیشرانه های برقی و مقایسه این دسته از وسایل نقلیه با اتومبیل های درون سوز و الکتریکی آغاز کردند. حال نتایج این تحقیق با نکاتی جالب در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

بر این اساس در سفرهایی که کمتر از 22 مایل (35 کیلومتر) مسافت دارند، یک خودروی معمولی مخصوصا از نوع الکتریکی به لحاظ مصرف انرژی وضعیت مطلوب تری نسبت به خودرو پرنده خواهد داشت. دلیل این مساله نیز واضح است، چرا که برخاستن یک خودرو از زمین به میزان زیادی از انرژی نیاز دارد. این در حالی است که حرکت دادن اتومبیل روی زمین، با مصرف انرژی بسیار کمتر ممکن می شود.

خودرو پرنده

در مسافت های بیش از 22 مایل، خودرو پرنده در وضعیت بهتری قرار می گیرند. از آنجایی که این دسته از ایرودینامیک پیشرفته تری برخوردار بوده و بدنه ای لغزنده تر در برابر هوا دارند، حفظ سرعت و ادامه پرواز با فشار کمتر به موتور و در نتیجه مصرف میزان کمتری از انرژی امکان پذیر است.

چنانچه بخواهیم به طور دقیق تر به این مساله بپردازیم، باید بگوییم در یک سفر 62 مایلی (100 کیلومتری)، یک خودرو پرنده 52 درصد بهینه تر از مدل های بنزینی و 6 درصد بهینه تر از مدل های برقی هستند. به دلیل اختلاف گسترده احتمالی در هزینه نگهداری خودروهای پرنده و برقی، به نظر می رسد 6 درصد مصرف انرژی بیشتر توسط نمونه های الکتریکی زمینی برای بسیاری قابل توجیه باشد.

اما در این بین یک سوال به ذهن خطور می کند و آن اینکه با توجه به فراگیر نبودن خودروهای پرنده، فورد و دانشگاه میشیگان داده های مرتبط را از چه طریقی به دست آورده اند؟

در پاسخ باید گفت ظاهرا محققان به چند کمپانی فعال در زمینه ساخت خودروهای پرنده رجوع نموده و داده های لازم برای تحقیق را از پروتوتایپ ها استخراج کرده اند. البته روشن است که جامعه آماری کوچک و ذات آزمایشی بودن داده ها مقایسه را از حالت ایده آل نموده اند.

مساله دیگر اینکه در این تحقیق اشکال دیگر حمل و نقل مثل استفاده از اتوبوس و قطار لحاظ نشده؛ همچنین خبری از هزینه های احتمالی برای اپراتورها و مشتریان خودروهای پرنده نیست.

یکی از مدیران فورد درباره همکاری با دانشگاه میشیگان گفته:

همانطور که ما روی تعهداتمان در زمینه ارایه خودروهای خوشمند برای جهانی هوشمند تمرکز کرده ایم، تیم های ما به تحقیقات خود در دستیابی به نوآوری هایی که می توانند آزادی حرکت و پیشرفت را به بشر اعطا کنند، ادامه خواهند داد.

همکاری با دانشگاه میشیگان روی اثرات خودروهای عمود پرواز مثالی عینی از حرکت بی وقفه ما در راستای نوآوری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mobin
    Mobin | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸

    سوال بعدی اینه کی پراید برقی پرنده میاد؟

  • علی
    علی | ۲۳ فروردین ۱۳۹۸

    خودروها اول کاملا خودران میشوند و بعد پرنده.

  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۲۲ فروردین ۱۳۹۸

    به نظر میاد به هرحال خودرو های پرنده عضو جدایی ناپذیر از آینده ما هستند چه بخواهد گران باشه یا ارزان

مطالب پیشنهادی