ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

افزایش قیمت خودروهای 98 به نام بیمه، به کام خودروسازان

در اسفند ماه سال گذشته با توجه به حباب قیمتی ایجاد شده در بازار خودرو تصمیم گرفته شد تا بخشی از تولیدات سایپا را به صورت تحویل فوری به فروش رسانده شود. شرکت خودروسازی سایپا ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

در اسفند ماه سال گذشته با توجه به حباب قیمتی ایجاد شده در بازار خودرو تصمیم گرفته شد تا بخشی از تولیدات سایپا را به صورت تحویل فوری به فروش رسانده شود.
شرکت خودروسازی سایپا در اقدامی عجیب از خریداران محصولات خود در طرح فروش فوری درخواست مبلغ 440 هزار تومان بابت هزینه مابه التفاوت بیمه شخص ثالث در سال 98 کرده است!
مشخص نیست هزینه بیمه شخص ثالث به چه قیمتی محاسبه شده که خریداران خودروهای پیش فروش فوری سایپا باید برای 15 درصد افزایش قیمت این بیمه مبلغ 440 هزار تومان را پرداخت کنند.
نرخ مصوب بیمه شخص ثالث در سال 97 برای خودروهای چهار سیلندر بین 860 هزار تومان تا 1 میلیون و صد و شصت هزار تومان متغیر است که به هیچ وجه 15 درصد از آن چنین رقمی (440 هزار تومان) نمی شود!در طرح های اخیر فروش فوری سایپا قیمت حاشیه بازار خودرو در دهه اول بهمن ماه ٩٧ به عنوان ملاک مدنظر قرار گرفته شده بود و قیمت کارخانه 5 درصد زیر قیمت بازار آن زمان تعیین شد.
این مبلغ که در دعوتنامه های ارسالی سایپا قید شده را نمایندگی های شرکت به اطلاع خریداران می دهند.
سایپا که کلیه مبلغ خودرو به اضافه هزینه بیمه شخص ثالث را در اسفندماه 97 از مشتریان گرفته است، اکنون مدعی شده چون خودروها را در سال 98 تحویل می دهد، مشتریان باید بر اساس نرخ سال 98 هزینه بیمه شخص ثالث را پرداخت کنند که مبتنی بر افزایش 15 درصدی است.
سایپا این اقدام را در حالی انجام می دهد که این افزایش قیمت به هیچ عنوان در قراردادهای فروش متقاضیان و یا شرایط و اطلاعیه های فروش این شرکت در طرح فروش محصولات فوری، قید نشده و اصلا مشتریان در جریان آن نبوده اند!
چندین هزار نفر در طرح های فروش فوری سایپا در اواخر سال گذشته شرکت کردند که اگر مبلغ درخواستی اخیر سایپا ضرب در تعداد این متقاضیان شود، پول هنگفت نامشخصی در اختیار مدیران این شرکت قرار می گیرد.

فروش فوری سایپا

دلیل این اتفاق را از نمایندگی های فروش شرکت سایپا جویا شدیم که آنها نسبت به علت اختصاص این مبلغ تنها برای 15 درصد افزایش حق بیمه، ابراز بی اطلاعی کرده و می گفتند شرکت سایپا کل مبلغ خودرو را در دعوتنامه ها درج کرده و آن عدد 440 هزار تومان بیشتر از مبالغ پرداختی مشتریان است و در آخرین بخشنامه برای نمایندگی های فروش اعلام کرده که این اضافه مبلغ مربوط به 15 درصد افزایش نرخ حق بیمه شخص ثالث در سال 98 نسبت به سال 97 است!
در ادامه پی گیری ها با مرکز امور مشتریان سایپا نیز تماس گرفته شد که متاسفانه اپراتورهای این مرکز از اصل موضوع هم ابراز بی اطلاعی می کردند و در پاسخ به هر سوالی مبنی بر  علت تخصیص چنین عددی (440 هزار تومان) برای افزایش 15 درصدی قیمت بیمه و اینکه سایپا چه نرخی را برای حق بیمه شخص ثالث محاسبه کرده که 15 درصد آن می شود 440 هزار تومان هیچ پاسخی نداشتند و تنها می گفتند شرکت اعلام کرده است!

[به روز رسانی]

براساس اطلاعات دریافتی به نظر می رسد که ابلاغ افزایش قیمت خودروها به دلیل افزایش نرخ بیمه شخص ثالث تنها شامل محصولات سایپا نمی شود و خودروهای ثبت نامی ایران خودرو را نیز در بر می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mostafa_erfani
    mostafa_erfani | ۲۲ فروردین ۱۳۹۸

    دزدی تو روز روشن
    مملکت که گرفتار بحران سیل سراسریه و اینام هر مار دلشون میخواد میکنن
    مملکت قانون داره و میشه شکایت کرد اما خودروسازان که دست یه طیف خاصیه قدرت زیادی دارن
    باید دید کار به کجا میکشه

  • Hamid Reza
    Hamid Reza | ۲۲ فروردین ۱۳۹۸

    سیستم شفاف سازی

  • wildhail
    wildhail | ۲۲ فروردین ۱۳۹۸

    این اتفاق برای مشتریان ایرانخودرو هم افتاده و برای مشتریان فوری و مشتریان تکمیل وجه شده ای که تحویل بهمن و اسفند بودن هم باید مبلغ ۴۵۸ هزار تومن بپردازند.
    تا زمانی که نهاد نظارتی درستی وجود نداشته باشه شرکت های انحصاری هر جوری که دوست دارند گوش مردم رو میبرند و مردم هم در مواردی مجبورند به هر سازشون برقصند. دستمون هم به هیچ جا بند نیست

مطالب پیشنهادی