ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Deep Press
تکنولوژی

اندروید Q احتمالا قابلیتی مشابه تاچ سه بعدی به نام Deep Press داشته باشد

اپل نخستین شرکتی بود که دنیا را با فناوری فورس تاچ (که در آیفون به آن 3D Touch یا تاچ سه‌بعدی می‌گویند) آشنا کرد، و حالا به نظر می‌رسد که اندروید هم می‌خواهد با تأخیری ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

اپل نخستین شرکتی بود که دنیا را با فناوری فورس تاچ (که در آیفون به آن 3D Touch یا تاچ سه‌بعدی می‌گویند) آشنا کرد، و حالا به نظر می‌رسد که اندروید هم می‌خواهد با تأخیری پنج ساله از این تکنولوژی پشتیبانی به عمل آورد.

توسعه‌دهنده‌ای به نام تیل کاتمن می‌گوید که گوگل در نسخه بعدی سیستم عامل موبایل خود یعنی اندروید Q، قابلیتی مشابه تاچ سه بعدی آیفون موسوم به Deep Press را معرفی خواهد کرد. کدهای مربوط به این قابلیت در آخرین نسخه بتای اندروید Q مشاهده شده و به همین خاطر ارائه Deep Press تقریبا قطعی به نظر می‌رسد.

فناوری Deep Press بر مبنای فشار روی صفحه نمایش گوشی عمل می‌کند، دقیقا مشابه همان چیزی است که سال‌هاست در گوشی‌های آیفون، اپل واچ و ترک‌پد مک‌بوک‌ها مشاهده می‌کنیم. البته بعضی گوشی‌های اندرویدی هم در گذشته از چنین خصوصیتی پشتیبانی می‌کردند.

فناوری Deep Press بر مبنای فشار روی صفحه نمایش گوشی عمل می‌کند

به عنوان مثال هواوی میت اس اولین گوشی هوشمند دنیا بود که نمایشگرش از فناوری فورس تاچ پشتیبانی می‌کرد. در زمان عرضه میت اس، هدف از ارائه این فناوری وزن کردن بعضی اشیاء با نمایشگر (مثل اشیاء کوچک، میوه‌جات و ...) عنوان شده بود که البته در نهایت با استقبال چندان جالبی مواجه نشد.

آنطور که کاتمن در توییتر خود نوشته، هنوز جزئیاتی از نحوه کار Deep Press در اندروید Q مشخص نیست. بنابراین هنوز نمی‌دانیم که آیا این قابلیت برای تمام دیوایس‌های اندرویدی کاربرد دارد یا اینکه فقط بخشی از دیوایس‌ها با نمایشگرهای خاص از آن پشتیبانی به عمل می‌آورند.

احتمالا در مراسم Google I/O که از هفتم تا نهم ماه می (هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت) سال جاری برگزار می‌شود خبرهای بیشتری در مورد Deep Press به گوشمان برسد. در آن صورت و با دریافت اطلاعات کافی، می‌توانیم قضاوت بهتری در مورد آینده ویژگی Deep Press و کاربردش در گوشی‌های اندرویدی داشته باشیم.

برای دریافت آخرین نسخه بتای اندروید Q می‌توانید همین حالا به این آدرس اینترنتی مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • wildhail
    wildhail | ۲۲ فروردین ۱۳۹۸

    ?

مطالب پیشنهادی