ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

reaction engines sabre (1)
علمی

لندن تا نیویورک در کمتر از یک ساعت به لطف تکنولوژی پیشرفته Reaction Engines

کمپانی بریتانیایی Reaction Engines اخیرا از دستیابی به تکنولوژی انقلابی در زمینه ساخت هواپیماهای فوق سریع خبر داده است.  مهندسین این کمپانی که مقر آن در آکسفوردشایر قرار دارد، توانسته اند تکنولوژی ابداعی "پیش سرد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۵

کمپانی بریتانیایی Reaction Engines اخیرا از دستیابی به تکنولوژی انقلابی در زمینه ساخت هواپیماهای فوق سریع خبر داده است.  مهندسین این کمپانی که مقر آن در آکسفوردشایر قرار دارد، توانسته اند تکنولوژی ابداعی "پیش سرد کننده" (pre-cooling) را با موفقیت در سرعت شبیه سازی شده 3.3 ماخ (معادل 2.500 مایل یا 4,023 کیلومتر در ساعت) تست کنند.

reaction engines sabre (3)

این تکنولوژی در زمان هایی که موتورهای جت به دلیل حرکت با سرعت صوت به دماهای فوق العاده بالا می رسند، وارد عمل شده و نقش خنک سازی موتور را ایفا می کند.

تکنولوژی پیشرفته Reaction Engine از مجموعه ای چند مایلی از لوله های فلزی در هم تنیده تشکیل یافته است. این لوله ها جداره ای نازک تر از موی سر انسان داشته و حرارت را از جریان هوایی که در سرعت های بالا وارد موتورهای جت می شوند، می زداید.

reaction engines sabre (3)

به گفته بریتانیایی ها این تکنولوژی می تواند در حال حاضر هوایی با دمای 420 درجه سلسیوس را در عرض یک بیستم ثانیه به هوایی با دمای اتاق تبدیل کند. البته مهندسین Reaction Engine تعدیل دمای هوایی با حرارت بیش از 1000 درجه سلسیوس را هدف گذاری کرده اند.

آنها قصد دارند در فاز بعدی، اواخر امسال تست هایی را برای حرکت با سرعت 5.5 ماخ (معادل 4,200 مایل یا 6,800 کیلومتر در ساعت) شبیه سازی کنند. چنانچه این تست ها موفقیت آمیز باشند، روزی پیمودن مسیر نیویورک تا لندن در زمانی کمتر از یک ساعت میسر خواهد شد.

reaction engines sabre (5)

آقای مارک توماس مدیر اجرایی شرکت بریتانیایی در این باره گفته:

این یک دستاورد بسیار مهم است، چرا که تکنولوژی ابداعی Reaction Engine توانسته عملکردی خارق العاده در انتقال گرما از خود نشان دهد.

بد نیست اشاره کنیم شرکت Reaction Engines در سال 1989 تاسیس شده است. بنیانگذاران این شرکت سه علاقه مند به نام های Alan Bond، Richard Varvill و John Scott بودند که به خاطر علاقه زیادشان به سفرهای فضایی از شغل های اصلیشان استعفا دادند.

بیش از 30 سال که این سه مشغول کار روی ایده " spaceplane" که در اصل یک هواپیمای فوق سریع است، هستند. در صورت تحقق این ایده امکان انجام سفرهای فضایی با قیمت مناسب فراهم خواهد شد.

reaction engines sabre (2)

ناگفته نماند در سه سال گذشته Reaction Engines موفق به جذب بیش از 100 میلیون پوند سرمایه از انواع سرمایه گذاران عمومی و خصوصی شده است. از جمله این سرمایه گذاران می توان به بوئینگ، رولزرویس و BAE Systems اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amin M
    Amin M | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

    به امید موفقیت روزافزون زنده باد علم

مطالب پیشنهادی