ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

قابلیت جدید گوگل گوشی شما را به یک کلید امنیتی تبدیل می‌کند

گوگل اعلام کرد که هر گوشی مجهز به اندورید ۷ و بالاتر، اکنون می‌تواند به عنوان یک کلید امنیتی فیزیکی برای احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده شود؛ در نتیجه شما می‌توانید روش‌ امن‌تری را برای ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۰

گوگل اعلام کرد که هر گوشی مجهز به اندورید ۷ و بالاتر، اکنون می‌تواند به عنوان یک کلید امنیتی فیزیکی برای احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده شود؛ در نتیجه شما می‌توانید روش‌ امن‌تری را برای ورود به برنامه‌های گوگل نسبت به دیگر روش‌هایی که این کمپانی پیش از این ارائه می‌داد، داشته باشید.

در نتیجه این به‌روزرسانی، اگر بخواهید از یک دستگاه فیزیکی برای تایید ورود به سیستم استفاده کنید، دیگر نیازی به خرید یک دانگل نداشته و گوشی اندرویدی شما برای انجام این کار کافی خواهد بود. برای استفاده از تلفن همراه خود به عنوان یک دانگل امنیتی، تنها باید این دستگاه را با استفاده از بلوتوث به مرورگر کروم متصل کنید تا ورود شما انجام بگیرد. (بعضی از پی سی‌ها از بلوتوث بی بهره‌اند اما این تکنولوژی در اکثر لپ‌تاپ‌ها وجود دارد.)

این سیستم جدید روی تمام سرویس‌های فعال گوگل از جمله جیمیل و گوگل کلاود کار خواهد کرد. در ضمن، این کمپانی اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک ممکن است سرویس‌های دیگری هم از چنین قابلیتی بهره ببرند. احراز هویت دو مرحله‌ای زمانی اهمیت پیدا می‌کند که می‌تواند از ورود شخصی که پسورد حساب کاربری شما را به دست آورده، جلوگیری کند.

این کمپانی توصیه می‌کند که همه کاربران بهتر است از گوشی خود به عنوان یک کلید امنیتی استفاده کنند اما به طور ویژه‌ای آن را به روزنامه‌نگاران، مدیران کسب و کارها و فعالان اجتماعی که بیشتر از بقیه در معرض حملات آنلاین هستند، توصیه کرده است.

کلید امنیتی

نحوه استفاده از گوشی به عنوان یک کلید امنیتی

همان‌طور که پیش از این گفتیم، برای استفاده از این قابلیت شما تنها نیاز به یک گوشی اندرویدی با سیستم عامل اندروید ۷ یا بالاتر و یک مرورگر گوگل کروم روی سیستم‌عامل‌های کروم، مک و ویندوز ۱۰ دارید. در ابتدا باید روی گوشی وارد اکانت گوگل خود شوید و بعد از آن بلوتوث را روشن کنید.

در مرحله بعدی این لینک را در مرورگر دستگاه دیگر خود تایپ کرده و گزینه two-step verification را انتخاب کنید. Option را انتخاب کرده و در نهایت گوشی خود را به عنوان یک کلید امنیتی فیزیکی تعریف کنید. همچنین اگر شما از گوگل پیکسل 3 استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از دکمه کم کردن صدا هم این کار را انجام دهید.

در انتها لازم به ذکر است که این سرویس در حال حاضر تنها روی گوشی‌های اندرویدی و سرویس‌های گوگل در دسترس بوده و در آینده‌ای نزدیک باید منتظر پشتیبانی دیگر سرویس‌ها از این قابلیت امنیتی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • herogame
    herogame | ۲۲ فروردین ۱۳۹۸

    ?

مطالب پیشنهادی