ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه با Nox بازی های اندروید را در کامپیوتر اجرا کنیم؟

ممکن است شما هم از آن دسته افرادی باشید که علاقمند به اجرای نرم افزار‌ها و بازی‌های اندروید در کامپیوتر خود هستند. روش‌های متعدد و نسبتا زیادی برای این کار وجود دارد و می‌تواند تجربه‌ای ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

ممکن است شما هم از آن دسته افرادی باشید که علاقمند به اجرای نرم افزار‌ها و بازی‌های اندروید در کامپیوتر خود هستند. روش‌های متعدد و نسبتا زیادی برای این کار وجود دارد و می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اندروید را برایتان به ارمغان بیاورد.

یکی از ابزار مناسب و قابل اعتمادی که با استفاده از آن می‌توان اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی را روی کامپیوتر اجرا کرد، Nox نام دارد. این نرم افزار در واقع یک ماشین مجازی در سیستم عامل شما ایجاد می‌کند و با برخورداری از آن می‌توانید اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید را روی کامپیوتر خود اجرا کنید. در این مطلب قصد داریم چگونگی اجرای بازی‌های اندرویدی روی Nox را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

چرا می‌خواهید نرم افزار‌ها و بازی‌های اندروید در کامپیوتر اجرا شوند؟

اندروید در کامپیوتر

دلایل بسیار زیادی می‌تواند وجود داشته باشد؛ به عنوان مثال ممکن است شما یک توسعه دهنده‌ی نرم افزار باشید و بخواهید با سرعت نسبتا بالاتر و در کامپیوتر متوجه شوید اپلیکیشن یا وب اپلیکیشن تولید شده‌تان در گوشی‌های هوشمند چگونه اجرا می‌شود.

یکی دیگر از دلایل این است که می‌خواهید بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که برای ویندوز و مک عرضه نشده‌اند را روی کامپیوتر خود داشته باشید و علاقمندید تا دسترسی به آن‌ها از طریق کامپیوتر برقرار شود.

اما یکی از عمده‌ترین دلایل جذابیت بازی‌های اندروید است. مثلا اگر شما یکی از افرادی باشید که به شدت درگیر بازی کلش آو کلنز هستید، می‌توانید با نصب این بازی روی کامپیوتر خود، هر زمان که بخواهید آن را بازی کنید. این موضوع خصوصا زمان‌هایی بیشتر مفید است که گوشی‌تان شارژ ندارد و نمی‌توانید برای بازی کردن به سراغ آن بروید.

ماشین مجازی Nox چیست؟

نرم افزار Nox در واقع یک شبیه ساز اندروید است که یک سیستم عامل مجازی اندروید در ویندوز یا مک ایجاد می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از آن نرم افزار‌هایی که می‌خواهند را اجرا کنند.

اگر قطعات سخت افزاری کامپیوتر شما به روز نیستند، نباید انتظار عملکردی مناسب از این ماشین مجازی را داشته باشید؛ چرا که Nox یکی از نرم افزار‌هایی به شمار می‌رود که به منابع سخت افزاری کامپیوتر مثل CPU و رم نیاز خواهد داشت.

پس از نصب Nox می‌توانید مشخص کنید که چه مقدار از قدرت سخت افزاری کامپیوتر در اختیار Nox قرار بگیرد. به عنوان مثال می‌توانید چند هسته از پردازنده و مقداری از رم کامپیوتر خود را به این نرم افزار اختصاص دهید.

این ویژگی برای توسعه دهندگان می‌تواند بسیار مفید باشد چرا که با بهره‌مندی از آن قادرند متوجه شوند که نرم افزار یا بازی تولید شده‌شان در گوشی‌ها با سخت افزار‌های مختلف چه عملکردی دارند. اگر هدف شما از نصب Nox تنها اجرای بازی‌های اندروید است توصیه می‌کنیم تنظیمات پیش فرض آن را حفظ کنید.

موضوع قابل توجه اینجاست که تولید کنندگان Nox تمرکز اصلی خود را روی اجرای بازی‌ها گذاشته‌اند. در وبسایت رسمی Nox آمده که این ماشین مجازی یک شبیه ساز فوق العاده برای اجرای بازی‌هاست.

نکته‌ی حائز اهمیت دیگر راجع به Nox این است که این ماشین مجازی از نسخه‌ی 5.1 (لالیپاپ) اندروید استفاده می‌کند و ممکن است برخی اپلیکیشن‌های جدید برای اجرا در آن با مشکل رو به رو شوند. البته سیستم عامل یاد شده نسخه‌ی پیش فرض Nox به شمار می‌رود و هر زمان که بخواهید می‌توانید نسخه‌های جدید‌تر اندروید را روی آن نصب کنید. البته باید به یاد داشته باشید که نسخه‌‌های جدید اندروید نیاز به سخت افزار قوی‌تری هم خواهند داشت.

راه اندازی Nox

شروع کار با Nox بسیار ساده است و جالب اینجاست که سخت ترین بخش کار پیدا کردن وبسایت رسمی این ماشین مجازی به شمار می‌رود. اگر در اینترنت جستجو کنید وبسایت‌های متعددی را می‌بینید که مدعی‌اند صاحب اصلی Nox هستند. اما نسخه‌ای که انجمن Nox از آن پشتیبانی می‌کند bignox.com نام دارد.

نرم افزار را از وبسایت رسمی Nox دانلود کرده و آن را اجرا کنید. پیش از اجرای آن ممکن است با یک هشدار رو به رو شوید که از شما می‌خواهد آنتی ویروس را غیر فعال کنید. در آزمایش‌ها و بررسی‌های انجام شده در حین نصب این نرم افزار نادیده گرفتن این هشدار مشکلی برای روند نصب ایجاد نکرد.

ممکن است هنگام اجرای Nox با ارور پچ KB4100347 رو به رو شوید. این پچ توسط مایکروسافت به منظور بالا بردن امنیت ویندوز ایجاد شده است. پچ یاد شده تا حدی روی عملکرد ماشین مجازی تاثیر گذار است و با حذف آن می‌توانید سرعت اجرای Nox را بالا ببرید. البته پیش از حذف آن مطمئن شوید که به آن نیاز نخواهید داشت.

نصب نرم افزار و بازی های اندروید روی Nox

پس از اتمام نصب وقتی که آن را اجرا می‌کنید با یک راهنما مواجه خواهید شد که تلاش می‌کند تا شما را با بخش‌های مختلف نرم افزار آشنا کند. با مشاهده‌ی این راهنما می‌توانید با رابط کاربری اپلیکیشن مذکور آشنا شوید. پس از رد کردن راهنما در صفحه‌ی اصلی Nox خواهید بود.

به طور پیش فرض صفحه به صورت افقی نمایش داده می‌شود. این نوع نمایش در بیشتر کامپیوتر‌ها انتخاب مناسبی خواهد بود چرا که اکثر کاربران کامپیوتر از نسبت ابعاد مشابهی استفاده می‌کنند. البته هر زمان که بخواهید قادر خواهید بود نمایش تصویر را افقی کنید. لازم به ذکر است که با اجرای بازی‌هایی که نیاز به نمایش عمودی دارند، به طور خودکار نمایش Nox را تغییر خواهند داد.

یافتن نرم افزار ها و بازی‌های اندروید در Nox بسیار ساده است. در این شبیه ساز یک اپلیکیشن تحت عنوان Nox App Center وجود دارد که می‌توانید با زدن روی آن اکثر اپلیکیشن‌های معروف را مشاهده کنید. کافیست مشخصات حساب کاربری گوگل خود را در آن وارد کرده و سپس به دانلود نرم افزار‌ها و بازی‌های مد نظر خود بپردازید. محیط کاربری این اپلیکیشن تا حد زیادی شبیه به Play Store است.

در بررسی‌های صورت گرفته راجع به Nox اکثر اپلیکیشن‌های نصب شده بدون مشکل اجرا شدند. اما به هر ترتیب این موضوع به این معنی نیست که ماشین مجازی یاد شده قادر است تا همه‌ی اپلیکیشن‌های موجود در Play Store را به خوبی اجرا کند.

گزینه‌هایی دیگر برای اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید در کامپیوتر

شبیه ساز‌های اندروید مختلف و بسیار زیادی در اینترنت هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید را در کامپیوتر نصب و اجرا کنید. از این بین می‌توانیم به BlueStacks، Andy و Remix OS Player اشاره کنیم.

Nox را می‌توان یکی از بهترین‌ها به شمار آورد چرا که استفاده از آن بسیار ساده است و عملکرد نسبتا مناسبی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید در کامپیوتر را ارائه می‌دهد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این نرم افزار قادر نیست همه‌ی اپلیکیشن‌های اندروید را به خوبی اجرا کند.

علاوه بر این‌ها باید به این نکته هم اشاره کنیم که برخی از کاربران ردیت بر این عقیده‌اند که ماشین مجازی Nox گاهی اتصالاتی به برخی آدرس‌ها با IP کشور چین دارد. این موضوع تا حدی نگرانی‌ها بابت عدم وجود امنیت کافی در این ماشین مجازی را بالا برده است. البته برای حل این مشکل کافیست در حین استفاده از آن اینترنت کامپیوتر را قطع کنید.

لازم به ذکر است که حول اکثر ماشین‌های مجازی اندروید کنونی این شایعات وجود دارد و بسیاری از آن‌ها به سوء استفاده از سیستم کاربران مشغولند. به عنوان مثال ماشین مجازی Andy بدون اجازه‌ی کاربر یک نرم افزار استخراج ارز مجازی روی کامپیوتر نصب می‌کرد و با برخورداری از آن به دنبال سودجویی از منابع کامپیوتر کاربران بود.

بنابراین پیش از نصب این گونه نرم افزار‌ها باید تا حد امکان نسبت به سلامت آن‌ها مطالعه و تحقیق کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mobin
    Mobin | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸

    نحوه اجرا بازی دیتا دار رو شبیه ساز رو بگین ممنون میشم. منظورم اینه بازیهای دیتا داری که جدا دانلود کردیم چجوری و کجا بریزیم که شبیه ساز دیتاشو بشناسه

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲۳ فروردین ۱۳۹۸

    بنظرم بهترین شبیه ساز بلو استکس هس

مطالب پیشنهادی