ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کلید دیجیتال هیوندای در راه بازار؛ حذف سوئیچ های معمولی با تکنولوژی NFC

سوناتا یکی از محبوب ترین خودروهای کره ای در بازارهای بین المللی محسوب می شود. این سدان سایز متوسط در اسفندماه گذشته وارد نسل هشتم خود شده و طبق برنامه ریزی ها از پاییز امسال ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۸

سوناتا یکی از محبوب ترین خودروهای کره ای در بازارهای بین المللی محسوب می شود. این سدان سایز متوسط در اسفندماه گذشته وارد نسل هشتم خود شده و طبق برنامه ریزی ها از پاییز امسال به فروش خواهد رسید.

در کنار اتاق کوپه مانند و بهبودهای فنی، هیوندای تاکید ویژه ای روی کلید دیجیتال نسل جدید سوناتا داشته و قصد دارد از این تکنولوژی در نمایشگاه خودروی نیویورک به طور رسمی پرده برداری کند.

کلید دیجیتال در واقع یک اپلیکیشن است که برای تلفن های همراه هوشمند طراحی شده؛ این اپلیکیشن با هدف از رده خارج کردن سوئیچ های سنتی توسعه یافته و از تکنولوژی NFC برای تشخیص و شناسایی تلفن های همراه مجاز کمک می گیرد. آنتن های لازم برای برقراری ارتباط از طریق NFC، روی دستگیره درها و پد مخصوص شارژ موجود در کنسول میانی تعبیه شده اند.

در صورتی که ورود یک فرد به داخل اتومبیل مجاز تشخیص داده شود، وی خواهد توانست با استفاده از بلوتوث تلفن همراه خود، برخی از سیستم های خودرو را کنترل کند. قفل کردن یا قفل گشایی و استارت موتور از فاصله حداکثر 9 متری برخی از قابلیت های کاربردی کلید دیجیتال هیوندای سوناتا به شمار می روند.

آنطور که هیوندای اعلام کرده، تا 4 نفر می توانند از کلید دیجیتال استفاده کنند. روشن است که در این حالت امکان به اشتراک گذاری خودرو نیز بین افراد مختلف – مثل اعضای خانواده – راحت تر می شود.

نکته جالب توجه اینکه تنظیمات اعمال شده توسط هر کدام از این افراد در حافظه خودرو ذخیره می شود تا هنگام ورود هر یک از آنها تنظیمات مربوط به آینه های جانبی، ایستگاه های رادیویی و وضعیت صندلی به طور خودکار فعال شوند.

همانگونه که قابل حدس است، مالک اصلی خودرو سطح دسترسی فراتری نسبت به دیگر کاربران مجاز داشته و می تواند محدودیت هایی را برای آنها تعیین کند.

7b6c4735-hyundai-digital-key-demo-new-york-3

به منظور اطمینان از حفظ امنیت، هیوندای از پلتفرم Trustonic Application Protection بهره برده است. این پلتفرم اجازه می دهد درخواست ها به شکلی امن نمایش داده شده و توسط یک کاربر واقعی اصلی به دستگاهی مطمئن منتقل شوند.

آقای Manish Mehrotra مدیر برنامه ریزی تجارت دیجیتال و عملیات ارتباطی هیوندای در آمریکای شمالی در این باره گفته:

هیوندای اکنون مدت هاست که به خاطر بهره گیری از قابلیت های جدیدی نظیر اپل کارپلی، اندروید اتو و یکپارچگی خودروها با ساعت ها و اسپیکرهای هوشمند در زمینه تکنولوژی ارتباطات خودرویی، پیشتاز به حساب می آید.

کلید دیجیتال راحتی و آسودگی را برای مالکین سوناتای 2020 به ارمغان آورده و به ما اجازه می دهد برای تغییرات آتی در صنعت حمل و نقل، مثل به اشتراک گذاری خودرو، آماده شویم. ما به خاطر شیوه چند لایه و امنیت سایبری شناخته شده، Trustonic را انتخاب کردیم.

94fc4afb-hyundai-digital-key-demo-new-york-5

به غیر از کاربردهای یاد شده، اپلیکیشن هیوندای می تواند برای انجام کارهایی همانند کرایه دادن خودرو، به صدا در آوردن آژیر در صورت خارج شدن از محیط معین و کنترل از راه دور قابلیت هایی مثل پارک خودکار مورد استفاده قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی