ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پابجی به علت اعتیاد آور بودن در نپال ممنوع شد

سران کشور نپال عنوان پابجی را به خاطر ترویج خشونت و اعتیاد آور بودن از دسترس خارج کرده‌اند. بر اساس درخواست دولت نپال، تمام شرکت‌های مخابراتی و ارائه دهندگان اینترنت، سرورهای پابجی را از دسترس ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۱

سران کشور نپال عنوان پابجی را به خاطر ترویج خشونت و اعتیاد آور بودن از دسترس خارج کرده‌اند.

بر اساس درخواست دولت نپال، تمام شرکت‌های مخابراتی و ارائه دهندگان اینترنت، سرورهای پابجی را از دسترس مشترکین خود خارج کرده‌اند. این اتفاق در حالی رخ داده که هیچ حادثه مخربی که مرتبط با این بازی باشد، در نپال رخ نداده است.

به گفته‌ی اداره مخابرات و ارتباطات نپال، والدین نگران بودند که بچه‌ها به خاطر این بازی از درس و انجام تکالیف روزانه خود خودداری کنند. از سوی دیگر، فضای خشن بازی و فراگیر بودن آن بین کودکان و نوجوانان این کشور باعث شده نگرانی‌های زیادی در مورد تاثیرات مخرب پابجی روی این گروه سنی وجود داشته باشد. البته نپال تنها کشوری نیست که از فعالیت پابجی جلوگیری می‌کند و کشورهایی مانند چین هم به دنبال محدود کردن ساعات بازی کاربران برای جلوگیری از مشکلات احتمالی هستند.

نپال

در همین راستا، مدتی پیش بود که گروه بزرگی از والدین اماراتی خواستار ممنوعیت پابجی در این کشور شده‌ بودند. این درخواست به علت خشونت بیش از اندازه بازی و تاثیر بد آن روی افراد کم سن و سال مطرح شده بود.

به طور کلی اعتیاد به بازی‌های بتل رویال به مشکلی مهم در دنیای امروزی تبدیل شده است. مدتی پیش هم گزارشی منتشر شد که بر اساس آن، تقریباً ۵ درصد از ۴۶۶۵ درخواست طلاق ارائه شده به سایت Divorce Online دلیلی جز وابستگی بیش از حد به بازی فورتنایت نداشتند. جدا از بحث طلاق، تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان به خاطر اعتیاد به پابجی و فورتنایت،  کارشان حتی به روانپزشک کشیده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • enrix
    enrix | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

    چطور وقتی که سربازی و جنگ میشه حرفی از خشونت نیست ولی همینکه پشت یه بازی کامپیوتری میشینن همه با هم ممنوع؟؟؟؟؟؟؟؟ نفاق و دورویی داره موج میزنه!

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸

    یه بازی واقعا مسخره ..کلش ..کلش رویال ..پانچی نمی دونم چی چی ..واقعا حوان ها و نوجوان ها رو از کار و زندگی می ندازند ..
    بازی و سرگرمی یعنی این که در مواقع استراحت باهاشون مشغول شی ..نه این که کار و زندگیتو ول کنی بچسبی به چند بازی انلاین اعتیاد اور ..

  • hassan13766
    hassan13766 | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸

    واقعا مهرکه س نمیدونم چرا فیلترش کردن

  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸

    فورنایت که دو برابر این مخاطب بچه سال و معتاد داره؟ چون خشونتش با گرافیک کارتونیه آزادش میزارن؟ تف

مطالب پیشنهادی