ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیک زرد
تکنولوژی

دستگیری نوجوان ۱۶ ساله ژاپنی به اتهام داد و ستد آنلاین کیک زرد

پلیس توکیو پسری شانزده ساله را دستگیر کرده که گفته می شود در فضای آنلاین اورانیوم خرید و فروش می کرده و بعد با غنی سازی آن را به اوره اورانیوم یا همان کیک زرد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۵

پلیس توکیو پسری شانزده ساله را دستگیر کرده که گفته می شود در فضای آنلاین اورانیوم خرید و فروش می کرده و بعد با غنی سازی آن را به اوره اورانیوم یا همان کیک زرد تبدیل می نموده است.

نشریه ژاپن تایمز گزارش داده که پلیس توکیو هم اکنون مشغول بازرسی از این دانش آموز دبیرستانی است و طبق اعلام پلیس این نوجوان سال گذشته اقدام به تولید و غنی سازی اریتریتول تترا نیترات کرده است.

این نوجوان که نامش فاش نشده هم اکنون با اتهام نقض قانون کنترل مواد منفجره روبروست و طبق ادعای پلیس حتی یکی از قوانین مربوط به رآکتورهای هسته ای در ژاپن را هم زیر پا گذاشته است.

کیک زرد

کیک زرد شکل غنی سازی شده از اورانیوم است که می توان با غنی سازی بیشتر آن را به عنوان سوخت در رآکتورهای هسته ای یا حتی تسلیحات هسته ای به کار برد.

براساس گزارش نشریه صبح جنوب چین، این نوجوان نخستین بار زمانی مورد توجه قرار گرفت که کالایی با عنوان اورانیوم ۹۹.۰ درصدی را در سایت مزایده آنلاین یاهو قرار داد. در ادامه مقامات رگولاتوری هسته ای ژاپن موضوع را به پلیس این کشور اطلاع دادند و پلیس هم اعلام کرد که اورانیوم ذکر شده در سایت واقعی است و توسط این نوجوان خریداری شده.

طبق اعلام ژاپن تایمز نیروهای پلیس در ادامه بررسی های خود دریافتند که نوجوان ۱۶ ساله ژاپنی کیک زرد را هم در یک وبسایت مزایده دیگر برای فروش گذاشته است.

ژاپن تایمز در ادامه گزارش خود آورده که مقامات پلیس بعد از انجام بررسی های لازم کیک زرد را از خانه نوجوان خارج کردند و خود مظنون نیز به خرید و غنی سازی اورانیوم اعتراف کرده است.

اظهارات وی در کنار مقدار ناچیز اورانیومی که از منزل وی کشف شد در نهایت افسران پلیس را به این نتیجه رساند که این نوجوان صرفا به مبحث شیمی علاقمند بوده و قصد تولید بمب را نداشته است.

با این حال اما ژاپن تایمز در گزارش خود ذکر کرده طبق اعلام مقامات پلیس این نوجوان از طریق توییتر و اپ پیام رسان لاین با یک نوجوان ۱۹ ساله در ارتباط بوده که ماه گذشته به اتهام تولید مواد مخدر، در اختیار داشتن سلاح و مواد منفجره راهی زندان شد.

این پسر شانزده ساله تنها یکی از چندین نفری بود که بنابر اعلام سازمان رگولاتوری هسته ای ژاپن مشغول تهیه اورانیوم از طریق وبسایت مزایده آنلاین بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Milad Rakhshanpour
    Milad Rakhshanpour | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

    این اورانیم داشته بعد من تنها برای درست کردن فشفشه بی خطر به سدیم کلرات نیاز داشتم و چون دانش آموز بودم بهم نمی دادن.من همیشه تو ارزوی داشتن یه آزمایشگاه کامل بودم که علمی که تو دبیرستان یاد می گیریمو عملی کنم.لعنت بر نظام آموزشی مزخرف کشور

  • enrix
    enrix | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸

    نوجون که هیچ هیچ باندی به تنهایی نمیتونه اورانیوم خرید و فروش کنه. اورانیوم استخراجش کلی هزینه داره و باقی مسائلش مث نگهداری رو در نظر نگیریم هم بازم باید چندین باند و کله گنده دولتی و مقامات با هم این کارو بکنن. خیلی قضیه شاخ تر از این حرفاست

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸

    عجيبه كه اصلن تو اينترنت تونسته اورانيوم بخره!!!

  • Dolse Bostani
    Dolse Bostani | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸

    شونزده سال های ما هم موندن یک دستی بزنن یا دوستی یا با لامپ

مطالب پیشنهادی