ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر آموزش و پرورش: می‌توانیم از ظرفیت کافه بازار برای آموزش استفاده کنیم

اکوسیستم استارت‌آپی ایران در هفته گذشته شاهد یک خبر مهم بود: کافه بازار از مرز ۴۰ میلیون نصب فعال گذشت و اکنون تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های ایرانی شده است. «سید محمد بطحایی»، وزیر ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۸

اکوسیستم استارت‌آپی ایران در هفته گذشته شاهد یک خبر مهم بود: کافه بازار از مرز ۴۰ میلیون نصب فعال گذشت و اکنون تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های ایرانی شده است.

«سید محمد بطحایی»، وزیر آموزش و پرورش ایران امروز (۲۴ فروردین) در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد که این تعداد کاربر در پلتفرم کافه بازار می‌تواند فرصت و بستری مناسب جهت فعالیت‌های آموزشی مجازی برای دانش آموزان باشد.

بطحایی در پاسخ به این سوال که وزارت آموزش و پرورش چطور می‌تواند از این فرصت برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند، عنوان کرد که وزارت آموزش و پرورش قصد دارد در آینده یک شبکه ملی مجازی برای آموزش و پرورش راه اندازی کند و زمانی‌که به این مرحله برسد، حتما از خدمات پلتفرم‌هایی مانند کافه بازار استفاده خواهد کرد، بدون آنکه مستقیما وارد تصدی‌گری شود:

«ما به دنبال آن نیستیم که خودمان کافه بازاری مشابه راه اندازی کنیم. اما می‌توانیم با پلتفرم‌های داخلی مانند همین مجموعه بزرگ وارد مذاکره شده و ملاحظات تربیتی خود را به علاوه خدماتی که خودمان نیاز داریم، در اختیار خانواده‌ها و دانش‌آموزان قرار دهیم. آموزش و پرورش می‌تواند این کار را از طریق کافه‌بازار یا پلتفرم‌هایی شبیه به آن ارائه کند و آینده‌ روشنی برای فعالیت‌های مجازی خود بیافریند.»

آموزش پرورش و کافه بازار

وزیر آموزش و پرورش ایران همچنین اشاره می‌کند که اگرچه آمار تحلیلی دقیقی از کاربران کافه بازار ارائه نشده است اما وی عقیده دارد که بخش بزرگی از ۴۰ میلیون کاربر کافه بازار، دانش‌آموزان هستند و همین مسئله می‌تواند یک ارتباط موثر را میان وزارت آموزش و پرورش و کافه بازار یا سایر پلتفرم‌های مشابه ایجاد کند.

بطحایی همچنین در خصوص جزییات اقدامات آموزش و پرورش در فضای مجازی اعلام کرد که این وزارتخانه در حال حاضر نمی‌تواند گستره وسیعی از خدماتی که مورد نیاز دانش‌آموزان‌ است را در فضای مجازی بر عهده بگیرد و وارد این حوزه شود:

«ما در پله اول تمام تلاش و تمرکز خود را روی «سینا روبیک» گذاشته‌ایم که بتوانیم آن را به تدریج تبدیل به شبکه ملی آموزش و پرورش کنیم. اکنون در حقیقت بخش‌های آی‌تی خود را با رعایت زیرساخت‌های فنی به تدریج روی سینا روبیک می‌آوریم و سامانه‌های مربوط به جمع‌آوری داده‌ها و داده آمایی را به تدریج روی سینا روبیک بار گذاری می‌کنیم. در واقع برنامه ما ایجاد یک شبکه ملی آموزش است و این همان جایی است که می‌توانیم از بستر کافه بازار یا پلتفرم‌های مشابه استفاده کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علی
    علی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

    پشت سر روبیکا کی هست که یک روز روبیکا و امروز سیناروبیک با حمایت وزیر آموزش و پرورش ظاهر میشود؟

  • علی
    علی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

    به این میگن رانت و انحصار ساختن برای شرکت‌هایی خاص توسط وزیر آموزش و پرورش!
    آقای وزیر، فرصت ها را بین همه فعالین این حوزه تقسیم کنید و نه (خدای نکرده) نور چشمی ها.

  • yaka
    yaka | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸

    این که یک وزارت خانه عریض و طویل مثل آموزش و پرورش داره خدماتش می بره بر روی یک پلت فرم خصوصی مثل سینا روبیک و کافه بازار نمی تونم باور کنم که چیزی جز رانت باشه
    می دونید چه حجمی پول خوابیده پشت این داستان؟!

    در حالی که آمزش و پرورش باید خدماتش به همه ارایه بده
    بهترین کار منتشر کردن یک سری API است که همه بتوانند از ان استفاده کنند نه فقط دوتا شرکت خاص همراه با رانت( مهم نیست شرکت ها چقدر بزرگ باشن بستر رقابت سالم برای همه باید فراهم باشه نه فقط تعداد محدودی شرکت )

    اگرموافقید داخل تویتر به وزیر ارتباطات بگید بهشون بگن (نمی دونم خود ایشون داخل تویتر هستن یا نه ) وزیر ارتباطلات معمولا بهتر جواب می ده!

مطالب پیشنهادی