ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش فروش ۳ تا ۵ درصدی کامپیوتر های رومیزی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹

بر اساس تحقیقات آماری جدید دو مؤسسه معتبر گارتنر و IDC، بازار جهانی کامپیوترهای رومیزی اوضاع خوبی ندارد و فروش این گجت‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی نیز دستخوش تغییر نشده. گزارشات نشان می‌دهد ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

بر اساس تحقیقات آماری جدید دو مؤسسه معتبر گارتنر و IDC، بازار جهانی کامپیوترهای رومیزی اوضاع خوبی ندارد و فروش این گجت‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی نیز دستخوش تغییر نشده. گزارشات نشان می‌دهد که فروش کامپیوتر رومیزی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ تقریباً ۳ تا ۵ درصد کاهش یافته و طی این مدت تنها ۵۸.۵ میلیون PC فروخته شده است.

فروش کامپیوتر رومیزی

طی ۶ سال گذشته بازار کامپیوتر های شخصی روز به روز محدودتر می‌شود. اگر بخواهیم به صورت جزئی آمارها را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم طی سه ماه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی، خبرهای خوبی به گوش رسید که بازگشت رونق به بازار فروش کامپیوتر رومیزی را نوید می‌داد اما سه ماهه سوم بازار ثابت ماند و در سه ماهه چهارم، میزان فروش کلی PC بازهم روند نزولی به خود گرفت.

حال به گزارش گارتنر این مسئله در سه ماهه ابتدای سال ۲۰۱‍۹ نیز تکرار شده. تنها نکته قابل توجه حضور مایکروسافت میان برند های محبوب کامپیوتر‌های رومیزی در آمریکاست. این شرکت که طی سه ماهه سوم سال گذشته، به این لیست وارد شده بود، موفق شده طی سه ماهه ابتدایی امسال نیز، این موفقیت را تکرار کند اما محصولات شرکت ردموندی، هنوز بیرون از آمریکا محبوبیت کافی ندارند.

فروش کامپیوتر رومیزی

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، لنوو بار دیگر در رتبه اول جدول گارتنر قرار گرفته و جالب اینجاست که تنها سه شرکت برتر توانسته‌اند نسبت به قبل رشد اندکی را تجربه کنند و بقیه کمپانی‌ها در این بازار ضرر کرده‌اند. تا جایی که برند‌هایی که در این لیست مشاهده نمی‌کنید، طی سه ماهه سوم، شاهد کاهش فروش بیست درصدی محصولاتشان بوده‌اند.

فروش کامپیوتر رومیزی

اوضاع در جدول IDC نابسامان‌تر است چرا که تنها دو شرکت یعنی لنوو و دل در این سه ماهه ضرر نکرده‌اند. بدین ترتیب به باور کارشناسان IDC برترین برند جهانی در بازار کامپیوتر‌های رومیزی HP به شمار می‌رود اما فروش PC این کمپانی طی سه ماهه اخیر ۰.۸ درصد کاهش یافته است. البته این شرکت باور دارد که دیگر برند‌های این بازار آنچنان ضرر نکرده‌اند و تنها کاهش فروش ده درصدی داشته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی