ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بزرگترین هواپیمای تاریخ
تکنولوژی

بزرگترین هواپیمای تاریخ به پرواز درآمد؛ خودنمایی استراتولانچ ۲۲۶ تنی در آسمان [تماشا کنید]

عمر پل آلن، هم بنیانگذار مایکروسافت آنقدر به دنیا نبود که شاهد عملی شدن یکی از ایده های نابش در قالب پرواز هواپیمای غول پیکر استراتولانچ باشد. استراتولانچ که عنوان بزرگترین هواپیمای تاریخ را یدک می ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

عمر پل آلن، هم بنیانگذار مایکروسافت آنقدر به دنیا نبود که شاهد عملی شدن یکی از ایده های نابش در قالب پرواز هواپیمای غول پیکر استراتولانچ باشد.

استراتولانچ که عنوان بزرگترین هواپیمای تاریخ را یدک می کشد بعد از مدت ها توسعه و آزمایش سرانجام در «پایگاه هوایی موهاوی» به پروار درآمد. این پرواز آزمایشی راس ساعت ۱۰:۰۰ به وقت محلی شروع شده و ۲.۵ ساعت به طول انجامید. طی این مدت استراتولانچ با حداکثر سرعت ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت به بیشینه ارتفاع ۱۷۰۰ پایی (۵۲۰۰ متر) رسید. «جودی الن»، مدیر کمپانی وولکان پس از پرواز گفت: «همه می دانیم که اگر پل شاهد این موفقیت تاریخی بود، احساس غرور می کرد».

این غول آهنی شش موتوره با ۲۸ چرخ، دو کابین مجزا، ۷۳ متر طول و بال هایی به طول ۱۱۷ متر از یک زمین فوتبال بزرگتر است. استراتولانچ با بیش از ۲۲۶ تن وزن دقیقا دو برابر هواپیمای غول پیکر  H-4 Hercules است و در عین حال می تواند تا ۵۹۰ تن بار را حمل کند.

در واقع این پرنده تنها برای رکوردشکنی طراحی نشده و هدف اصلی از توسعه آن ایجاد یک سکوی پرتاب در میان آسمان بوده است. به عبارت دیگر راکت های سبک و محموله هایی از قبیل ماهواره به میانه دو کابین استراتولانچ متصل می شوند، سپس خلبان هواپیما را تا ارتفاع مشخصی بالا برده و بار را رها می کند که نسبت به روش های فعلی بسیار مقرون به صرفه تر به نظر می رسد.بزرگترین هواپیمای تاریخ

طی این پروار آزمایشی خلبان ها لیست بلندبالایی از وظایف و عملکردها را آزمایش کردند که شامل مانورهای کنترل پرواز و تمرین فرود می شد. برنامه های این شرکت به توسعه بزرگترین هواپیمای تاریخ ختم نمی شود و از توسعه دو راکت و فضاپیمای اختصاصی و چند بار مصرف برای انتقال بار و مسافر به مدار زمین خبر داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • akrami
    akrami | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

    آدم یاد هرکولس میفته.

مطالب پیشنهادی