ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علت دستگیری جولیان آسانژ
کسب و کار

اسکوتر سواری در راهرو و عدم رعایت بهداشت؛ دلایل اکوادور برای اخراج آسانژ

در حالی که تنها چند روز از دستگیری جولیان آسانژ می گذرد دولت اکوادور اعلام کرده که سالانه تقریبا یک میلیون دلار را بابت میزبانی از موسس ویکی لیکس در سفارت خود واقع در لندن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

در حالی که تنها چند روز از دستگیری جولیان آسانژ می گذرد دولت اکوادور اعلام کرده که سالانه تقریبا یک میلیون دلار را بابت میزبانی از موسس ویکی لیکس در سفارت خود واقع در لندن هزینه می کرده است. این کشور تا بحال مجموعا ۶.۵ میلیون دلار را برای آسانژ خرج کرده؛ فردی که از اوت سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود اما نهایتا روز پنجشنبه هفته گذشته توسط پلیس بریتانیا در داخل سفارت دستگیر شد. حالا شاید این پرسش در ذهن بسیاری شکل گرفته باشد که دلایل اخراج آسانژ از سفارت اکوادور چه بوده؟

سخنگوی دولت اکوادور مدعی شده آسانژ ۴۷ ساله نسبت به کارکنان سفارت بدزبانی می کرده، غذایش را با دست می خورده، کمتر استحمام می کرده و لباس هایش را به ندرت می شسته است. همچنین گفته شده که آسانژ حتی برای اجابت مزاج به سرویس بهداشتی مراجعه نمی کرده و در گوشه و کنار راهروها مدفوع می کرده. اسکوتر سواری آسانژ در راهروهای سفارت هم از دیگر مزاحمت هایی بوده که ظاهرا موسس ویکی لیکس برای سفارتخانه ایجاد کرده است. اگر خاطرتان باشد پیشتر سفارت اکوادور اعلام کرد که از آزار و اذیت گربه آسانژ هم به ستوه آمده و قوانین سخت گیرانه ای را برای زندگی این حیوان در ساختمان خود وضع کرد.

اما ۶.۵ میلیون دلاری که دولت اکوادور گفته، تماما هم صرف آسایش و رفاه او نشده و در مقابل برای تامین امنیت آسانژ هزینه شده است. مابقی این پول نیز بابت هزینه های بهداشتی و درمانی، غذا و شستشوی لباس های او صرف شده است.

با این حال اما گفته می شود که دستگیری آسانژ دلایل پیچیده دیگری داشته باشد؛ برای مثال طبق ادعای برخی وی سال گذشته پرونده شکایتی را علیه دولت اکوادور به جریان انداخت و در آن از نقض حقوق خود و همچنین وضع قوانین سخت گیرانه در داخل سفارت  گلایه کرد که البته یکی از قضات اکوادور این ادعاها را رد کرد و پرونده شکایت آسانژ به جایی نرسید.

آسانژ بعد از دستگیری روز پنجشنبه به دادگاه لندن انتقال داده شد تا در آنجا تفهیم اتهام شود و به خاطر امتناع از تسلیم شدن در طول این سال ها روانه زندان گردید.

البته آسانژ هم دست روی دست نگذاشت و تیمی از قانونگذاران آمریکایی و بریتانیایی را به استخدام خود در آورد تا از استردادش به آمریکا جلوگیری کند؛ جایی که در آن احتمالا با اتهاماتی چون هک و سرقت اطلاعات محرمانه روبرو خواهد شد.

جولیان آسانژ

سوئد نیز ظاهرا مصمم است که پرونده های قضایی سابق از جمله اتهام تجاوز را مجدد علیه آسانژ به جریان بیاندازد. گفته شده بخش اعظمی از هزینه های آسانژ توسط ویکی لیکس پرداخت میگردند (همان سازمانی که او تاسیس کرده است).

دولت اکوادور که به دستور لنین مورنو رئیس جمهور این کشور درخواست پناهندگی آسانژ را رد کرده و او را از سفارت بیرون کرده هم اعلام نموده که به اندازه خود بابت او هزینه کرده و دیگر حاضر نیست مبلغ بیشتری بپردازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • quintin
    quintin | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

    هه بعضیا چه خوشحالن اینو گرفتن اره خب ابرو برای برای چند تا کشور نذاشت ?

  • molavy
    molavy | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

    دنبال بهانه بودن ...

  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

    آخه بچه بازی گوش

    • Ali۰۱.
      Ali۰۱. | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

      بیچاره اسنودن از این بعد باید هفته ای سه بار به جای دوبار باید بره حموم و آشغالا رو هم باید بزاره دم در وگرنه از روسیه پرتش میکنن بیرون

  • vahid kheradmand
    vahid kheradmand | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

    به نظرم گریه داره این موضوع

  • Az_Ali77
    Az_Ali77 | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

    ??

مطالب پیشنهادی