ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

با این سوئیچ 500 هزار یورویی آشنا شوید؛ جواهری در دست لوکس سواران [تماشا کنید]

کمپانی Awain به طور ویژه در زمینه ساخت کلیدها و سوئیچ ها فوق العاده گران قیمت برای خودروها فعالیت دارد. این شرکت فنلاندی-اماراتی با بهره گیری از انواع جواهرات، سوئیچ های اشرافی برای محصولات خودروسازان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

کمپانی Awain به طور ویژه در زمینه ساخت کلیدها و سوئیچ ها فوق العاده گران قیمت برای خودروها فعالیت دارد. این شرکت فنلاندی-اماراتی با بهره گیری از انواع جواهرات، سوئیچ های اشرافی برای محصولات خودروسازان لوکسی مثل بوگاتی، بنتلی، رولزرویس، لامبورگینی، مازراتی، مایباخ، مرسدس بنز و پورشه تولید می کند.

awain-custom-key

فانتوم یکی از آخرین سوئیچ هایی است که Awain معرفی کرده؛ آنچه که این سوئیچ را از بقیه نمونه ها متمایز می کند، قیمت 500 هزار یورویی (معادل 563,361  دلار) آن است. برای درک بهتر این رقم بد نیست اشاره کنیم قیمت سوپر اتومبیلی مثل لامبورگینی اونتادور SVJ از 517,770 دلار آغاز می شود.

سوئیچ

برای تزئین فانتوم از قطعات ریز الماس استفاده شده؛ این الماس ها در مجموع 34.5 قیراط (6.9 گرم) وزن دارند. علاوه بر الماس، بخش های مختلف بدنه فانتوم از 175 گرم طلای 18 عیار و سنگ های قیمتی تشکیل یافته است.

به گفته شرکت سازنده علاقه مندان فانتوم می توانند ماده به کار برده شده در بخش میانی را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنند. اما نکته مهم اینکه فقط و فقط یک نمونه از فانتوم ساخته خواهد شد تا این سوئیچ اشرافی کاملا منحصر به فرد باقی بماند.

awain-custom-key (3)

به غیر از فانتوم، شرکت Awain سوئیچهای دیگری را نیز تولید می کند که البته به لحاظ قیمت اندکی ارزان تر هستند. مدل Serenity یکی از این موارد است که 80 هزار یورو (معادل تقریبا 100 هزار دلار) ارزش دارد. این سوئیچ از الماس های 20 قیراطی و 175 گرم طلا ساخته شده است.

awain-custom-key (12)

مدل Quantum دیگر سوئیچی است که هنرمندان Awain طراحی کرده اند. این سوئیچ هم 49 هزار یورو (معادل تقریبا 55 هزار دلار) ارزش دارد و ترکیب الماس های 3.6 قیراطی و 175 گرم طلا بدنه آن را تشکیل می دهند. تولید این دو مدل اخیر به 20 عدد محدود شده است.

اما نکته عجیب و متناقض اینکه امروزه تقریبا تمامی اتومبیل های پیشرفته به سیستم ورود بدون کلید مجهز هستند، به این معنی که دیگر نیازی به بیرون آوردن سوئیچ از جیب و قفل گشایی دستی خودرو نیست. با این حساب این سوئیچ بسیار گران قیمت شاید اکثر عمر خود را در جیب به سر برده و افراد زیادی آن را نخواهند دید، مگر اینکه حس پز دادن مالک گل کند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

    شما دیگه مقاله زرد نزارید تو رو خدا... اینترنت فارسی به اندازه کافی زرد هستش

    • Amin M
      Amin M | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

      شما نخون عزیز من مجبور نیستی که هرجا نظر بدی به خدا اگه نظر ندی نمی‌کشند برادر ارزشی

    • molavy
      molavy | ۲۶ فروردین ۱۳۹۸

      دوست گلم شما هم مجبور نیستی داداش کامنت ها رو بخونی... من هم با شما نبودم. با مسئولین دیجیاتو بودم... اون انتقادی که به من کردی به خودت هم وارده دادا

    • molavy
      molavy | ۲۶ فروردین ۱۳۹۸

      راستی ممنون که بهم احترام میزاری و میگی ارزشی. این دوره زمونه یک عده واقعا بی ارزش و پست هستن

مطالب پیشنهادی