ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Nissan-Versa-2020 (1)
خودرو

آشنایی با نیسان ورسا 2020؛ خودرویی که می توانست جایگزین تندر 90 در ایران شود

کمپانی ژاپنی نیسان در فستیوال موسیقی Rock The Ocean’s Tortuga Music Festival در جنوب فلوریدا از نسل جدید ورسا (Versa) رونمایی کرد. همانطور که از قبل نیز مشخص بود، این نسل از نیسان ورسا از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

کمپانی ژاپنی نیسان در فستیوال موسیقی Rock The Ocean’s Tortuga Music Festival در جنوب فلوریدا از نسل جدید ورسا (Versa) رونمایی کرد. همانطور که از قبل نیز مشخص بود، این نسل از نیسان ورسا از آن طراحی نه چندان دلچسب نسل قبلی فاصله گرفته و اکنون هم سوتر با دیگر اعضای خانواده خود به ویژه آلتیما شده است.

Nissan-Versa-2020 (8)

تغییرات اعمال شده در ورسا 2020 کاملا مثبت هستند، طوری که از هر زاویه به آن بنگرید، با اتومبیلی مدرن و زیبا مواجه خواهید شد. در نمای روبرو طبق انتظار جلوپنجره V شکل که یکی از المان های اصلی زبان طراحی فعلی نیسان است، بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می کند. در دو طرف نیز چراغ های اصلی که اینک شکلی کشیده تر و تیزتر دارند، جا خوش کرده اند.

نسل جدید ورسا (بالا) در برابر نسل قبلی (پایین)
نسل جدید ورسا (بالا) در برابر نسل قبلی (پایین)

در نمای جانبی اگر چه کاپوت و سقف اتاق ورسا 2020 مثل سابق قوس دار طراحی شده اند، اما طراحان نیسان سعی کرده اند با افزودن یک خط کاراکتر جدید این نما را از حالت یکنواختی خارج کنند. این خط از روی در جلو آغاز شده و با عبور از روی دستگیره ها تا چراغ های عقب امتداد یافته است.

نسل جدید ورسا (بالا) در برابر نسل قبلی (پایین)
نسل جدید ورسا (بالا) در برابر نسل قبلی (پایین)

علاوه بر این خط، طراحی به اصطلاح معلق ستون C، کاهش ارتفاع تا 2 اینچ (5 سانتی متر) و در نتیجه کاهش فاصله لبه تایرها با گلگیرها ورسای جدید را اسپرت تر و جذاب تر از قبل کرده اند.

Nissan-Versa-2020 (6)

مثل نمای روبرو، در نمای عقب نیز شاهد تاثیرپذیری نیسان ورسا 2020 از آلتیما هستیم. در این بخش به جای چراغ های نسبتا ایستاده قبلی، از نمونه های کشیده تر افقی استفاده شده است.

نسل جدید ورسا (بالا) در برابر نسل قبلی (پایین)
نسل جدید ورسا (بالا) در برابر نسل قبلی (پایین)

ورسا در داخل کابین نیز تا حد زیادی متحول شده و بخش زیادی از اجزای خود از جمله داشبورد و سیستم اینفوتینمنت را گویی از کراس اوور کیکس (Kicks) امانت گرفته است.

نسل جدید ورسا (بالا) در برابر نسل قبلی (پایین)
نسل جدید ورسا (بالا) در برابر نسل قبلی (پایین)

نیسان ورسا 2020 به لحاظ تجهیزات و امکانات نیز ارتقا یافته و در حالت استاندارد با امکاناتی نظیر سیستم ورود بدون کلید و بالابرهای برقی برای همه پنجره ها به فروش خواهد رسید. امکاناتی مثل صندلی های گرم شونده و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو هم به صورت آپشن قابل انتخاب خواهند بود.

Nissan-Versa-2020 (2)

ژاپنی ها سدان اقتصادی خود را به کیت ایمنی Safety Shield 360 مجهز کرده اند. این کیت دربردارنده سیستم هایی مثل ترمز اضطراری خودکار (هم برای جلو و هم برای عقب)، سیستم اخطار خروج از بین خطوط و چراغ های نوربالای خودکار است. می توان با پرداخت مبالغ اضافی و انتخاب آپشن هایی نظیر سیستم کنترل نقاط کور، اخطار وجود ترافیک در پشت خودرو، سیستم اخطار به راننده و کروز کنترل هوشمند لیست تجهیزات ایمنی نیسان ورسا را بهبود بخشید.

نیسان ورسا

همانند برخی از المان های کابین، موتور ورسا 2020 نیز با کراس اوور کیکس مشترک است. این سدان ارزان قیمت نیروی خود را از همان موتور 1.6 لیتری که توانایی تولید 122 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور را دارد، دریافت می کند.

اگر چه این موتور قدرت زیادی ندارد، اما در مقایسه با موتور 109 اسب بخاری ورسای قبلی اندکی بهتر است. وظیفه انتقال قدرت به چرخ ها را هم گیربکس 5 سرعته دستی یا نمونه CVT بر عهده می گیرند.

Nissan-Versa-2020 (10)

درباره قیمت نیسان ورسا 2020 فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما بعید است که تفاوت عمده ای با رقم 12,360 دلاری نسل قبلی داشته باشد. بد نیست اشاره کنیم ورسا یکی از ارزان ترین خودروهای بازار ایالات متحده به شمار می رود و به نوعی برادر زاده ارزان ترین محصول اروپایی گروه رنو نیسان (داچیا لوگان یا رنو سیمبل) محسوب می شود.

به عبارت دیگر اگر قرار بود در بازار ایران نیز، خودرویی ارزان قیمت و به روز بدست مصرف کنندگان برسد، باید شاهد محصولی نظیر ورسا 2020 یا آخرین نسل از رنو سیمبل می بودیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • mamad1166
    mamad1166 | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

    با دلار الان ۱۶۶ میلیون تقریبا با دلار قبلا ۵۰ میلیون تقریبا هیچکدوم ارزون نبود !!!

  • Reflex
    Reflex | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

    رقیب ال۹۰ چیه اخه؟! درسته شاید در تئوری بشه به همچین فرضیه‌ای بطور رویاگونه فکرکرد اما در واقعیت ورسا یه خودرو در سطح هیوندا الانترا هستش که مدل ۲۰۱۸ این روزا بیش از ۴۲۰ تومن فروخته میشه!
    #وطنم_ای_شکوه_پابرجا ?

    • Ali_Hajipour
      Ali_Hajipour | ۲۶ فروردین ۱۳۹۸

      نیسان برای رده النترا آلتیما رو داره و متن درست گفته، النترا 2019 پایه از 18هزار دلار (بدون مالیات و هزینه های حمل) شروع میشه نه 12هزار تای ورسا. اینقدری که براتون تخریب روحیه وطن پرستی مهمه یه ارزن هم درست نوشتن مهم باشه حتی با یه سرچ ساده مثلا.

  • Amin M
    Amin M | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

    این مشتریان همیشه درصف و خوب اومدی دیجیاتو دمت گرم
    ازماست که برخاست
    کاری باماکردندکه حتی چنگیزخان مغول هم با ما نکرد خدا لعنت کنه تک تک اینها را که دمار از روزگار این ملت دراوردن

  • abozorgi80
    abozorgi80 | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

    فعلا که شاهد پراید بی زه و ضبط هستیم و ملتی که هر بار پرشورتر از دفعه قبل در صف ثبت نام هستند که ماشین ۵ تومنی رو ۵۰ تومن بخرن. دمتون گرم

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

    هنوز جاي خود لوگان كه قرار بود جانشين پيكان بشه درد ميكنه،

    اين نهايتا تو ايران ممكنه به عنوان رقيب تليسمان معرفي بشه!!!

مطالب پیشنهادی