ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم نظارتی هواوی

ابراز نگرانی کاربران از سیستم نظارتی هواوی در صربستان

صربستان می‌خواهد با کمک تکنولوژی، امنیت عمومی پایتختش یعنی بلگراد را تامین کند و برای این منظور سیستم نظارتی هواوی که راهکار شهر هوشمند نام دارد را انتخاب کرده است. حال کاربران آگاه نگرانی خود ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

صربستان می‌خواهد با کمک تکنولوژی، امنیت عمومی پایتختش یعنی بلگراد را تامین کند و برای این منظور سیستم نظارتی هواوی که راهکار شهر هوشمند نام دارد را انتخاب کرده است. حال کاربران آگاه نگرانی خود را بابت تصمیم صربستان اعلام کرده‌اند و باور دارند این مسئله می‌تواند به نقض حقوق شهروندی بیانجامد.

سیستم نظارتی هواوی

سیستم نظارتی هواوی یا همان راهکار شهر هوشمند، برای اجرایی شدن به نصب هزاران دوربین مدار بسته نیاز دارد تا متخصصان بتوانند با استفاده از آنها، کل شهر را زیر نظر بگیرند. حال یک کاربر آگاه به حقوق بشر بین المللی به شهروندان صرب هشدار داده و خطرات این سیستم نظارتی جدید را برایشان آشکار کرده است.

مهرماه سال قبل، دولتمردان صربستان اعلام کردند که به کمک غول تکنولوژی چینی یعنی هواوی، قصد دارند در ۸۰۰ نقطه از شهر بلگراد، دوربین‌های مدار بسته نصب کنند. این دوربین‌ها به نرم افزار احراز هویت چهره‌ای و تشخیص پلاک ماشین مجهز خواهند شد تا پروسه نظارت امنیتی بر شهر آسانتر شود.

سیستم نظارتی هواوی

این پروژه قسمتی از قرارداد همکاری استراتژیکی است که بهمن ماه سال ۹۶ میان وزارت امور داخلی صربستان و کمپانی منعقد شده است. چند ماه پیش Nebojsa Stefanovic وزیر امور داخلی صربستان به رسانه‌های این کشور گفته بود که این دوربین‌ها می‌توانند تمامی خیابان‌ها و پیاده‌رو های مهم شهر بلگراد را زیر نظر بگیرند. بدین ترتیب به باور استفانویچ، سیستم جدید قادر است امنیت را به شهروندان این کشور برگرداند و میزان جرم یا خشونت در این شهر را پایین بیاورد.

با این حال کاربران بنیاد SHARE صربستان که یک نهاد آگاه به قوانین دیجیتال و حقوق بشر به شمار می‌رود مدعی شده که دولت این کشور و هواوی شفافیت لازم را در توضیح عملکرد این سیستم نداشته‌اند.

بنابراین به باور این بنیاد، در این میان احتمال نقض قوانین شهروندی و آزادی‌های مدنی با فعالیت سیستم نظارتی هواوی وجود دارد. برخلاف دولت صربستان، هواوی اطلاعات زیادی درباره این پروژه منتشر کرده اما پس از هشدار بنیاد SHARE، تمامی این مقاله‌ها به شکل مشکوکی از وب سایت هواوی برداشته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Digik
    Digik | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸

    هوایی هم مثل پدرش چین عمل میکنه کمونیست های آشغال

    • LOGANLEGEND
      LOGANLEGEND | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸

      بیااا بیشرف

مطالب پیشنهادی