ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آتلوک
تکنولوژی

مایکروسافت تأیید کرد: دسترسی چند ماهه هکرها به اطلاعات آتلوک

اوایل هفته جاری بود که مایکروسافت خبر از فاش شدن اطلاعات کاربران آتلوک داد. حالا مشخص شده که میزان اطلاعاتی که فاش شده بسیار بیشتر از موارد از پیش اعلام شده بوده و حتی گفته ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۹:۲۹

اوایل هفته جاری بود که مایکروسافت خبر از فاش شدن اطلاعات کاربران آتلوک داد. حالا مشخص شده که میزان اطلاعاتی که فاش شده بسیار بیشتر از موارد از پیش اعلام شده بوده و حتی گفته می شود برخی از این اطلاعات برای ریست کردن اطلاعات آیفون های دزدیده شده به کار رفته است.

بر اساس آنچه مایکروسافت در شنبه اعلام کرده بود، هکرها توانسته بودند به آدرس های ایمیل کاربران، نام پوشه ها، موضوع و نام دیگر آدرس های ایمیل مرتبط با کاربر را به دست آورند. مایکروسافت همچنین تأکید کرده بود که محتوای ایمیل ها و پیوست های آنها لو نرفته است.

اما بر اساس گزارش جدید وبسایت مادربورد، هکرها موفق شده اند به محتویات حساب های تعداد زیادی از کاربران آتلوک، MSN و هات میل دسرسی پیدا کنند. این وبسایت مدعی شده که مایکروسافت به حدود 6 درصد از کاربران وبسایت Outlook.com اعلان های مختلفی مبنی بر این موضوع ارسال کرده است. این شرکت تنها زمانی به موضوع اعتراف کرده که یک مدرک اسکرین شات خبر از بدتر بودن شرایط برای کاربران داده است.

آتلوک

ادعا شده برخی از ایمیل ها برای ریست کردن حساب آی کلاد آیفون های دزدی به کار رفته

در این هک از یک گواهینامه عامل پشتیبانی مشتری مربوط به سرویس وب میل مایکروسافت سوء استفاده شده و البته حساب های سازمانی غیر رایگان تحت تأثیر حمله قرار نگرفته اند. بر اساس اعلام مایکروسافت این گواهینامه امکان دسترسی به حساب ها در بازه 11 دی سال 97 تا 8 فروردین سال جاری (در حدود 3 ماه) را برای هکرها فراهم کرده اند. اما از سوی دیگر منبعی که خبر از موضوع هک داده مدعی شده که هکرها حداقل برای 6 ماه به برخی از حساب های ایمیل دسترسی داشته اند و از ایمیل ها برای ریست کردن حساب های آی کلاد آیفون های دزدی برخی از کاربران (برای کاربرانی که از حساب های آتلوک متصل استفاده کرده اند) بهره برده اند.

سخنگوی مایکروسافت مدعی شده که «زمان 6 ماه دقیق نیست» و اشاره به اعلان هایی کرده که برای کاربران در فاصله زمانی در حدود سه ماهه ارسال شده بود. با وجود اینکه به ارسال اعلان برای 6 درصد از کاربران اشاره شده اما مایکروسافت از بیان تعداد حساب هایی که تحت تأثیر این حمله قرار گرفته اند خودداری کرده است. بر اساس اعلام شرکت ساکن ردموند، اکنون به این موضوع رسیدگی شده و گواهینامه هایی که مورد سوء استفاده قرار گرفته اند غیر فعال و دسترسی های اشتباه مسدود شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی