ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

داستان عجیب کاربری که هر روز از فلاپی دیسک خود کپی A4 می‌گرفته

شاید شما هم تا به حال داستان‌های عجیب و جالبی راجع به اشتباهات کاربران شنیده باشید اما برخی از آنها به قدری عجیب و خنده‌دار هستند که نمی‌شود به راحتی آن را فراموش کرد مثلاً ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

شاید شما هم تا به حال داستان‌های عجیب و جالبی راجع به اشتباهات کاربران شنیده باشید اما برخی از آنها به قدری عجیب و خنده‌دار هستند که نمی‌شود به راحتی آن را فراموش کرد مثلاً تصور کنید فردی پیشنهاد پشتیبان تکنولوژی خود را پذیرفته و سعی کرده هر روز از فلاپی دیسک سیستم خود بک آپ بگیرد اما تنها نحوه انجام این کار تفاوت داشته و او هر روز از فلاپی دیسک خود کپی A4 گرفته است.

فلاپی دیسک

این داستان را خانمی به نام ایزابل تعریف می‌کند. او دهها سال پیش، به عنوان یک فروشنده کامپیوترهای برند Sirius فعالیت می‌کرده و وظیفه خدمات پس از فروش این محصولات نیز بر عهده داشته.

در یکی از روزهای کاری، مشتری ایزابل با او تماس گرفت و مشکلی را گزارش کرد. در آن زمان به این علت که کاربران توانایی توضیح مشکلات و حتی رسیدگی به آنها را نداشتند با بروز هر مشکل، سریعاً به فروشنده زنگ می‌زدند و او مجبور بود سریعاً به خانه‌ی مشتری برود.

ایزابل نیز روند همیشگی را در پیش گرفته و سعی کرده مشکل کاربر را حل کند. این مشتری کامپیوتر سیریوس قدرتمندی خریداری نموده بود که در آن زمان به ۱۲۸ کیلوبایت رم، پردازنده ۱۶ بیتی ۸۰۶۰ و دو درایو فلاپی ۵.۲۵ اینچی با سرعت ۲.۴ مگابیت مجهز شده بود.

فلاپی دیسک

ایزابل دو فلاپی دیسک کاربر را در سیستم قرار داده بود اما سیستم عامل MSDOS  باز هم پیغام «دیسک سیستم را قرار دهید» را روی صفحه حک می‌کرد.

کامپیوتر بالا می‌آمده اما نمی‌توانسته دیتای داخل فلاپی دیسک را بخواند. ایزابل فلاپی دیسک‌ها درآورده و از کاربر خواسته تا بک آپ یا پشتیبان این فلاپی دیسک ها را برایش بیاورد.

کاربر نیز پذیرفت و فلاپی دیسک‌ها را با کمک یک آهن ربا به کابینت آهنی وصل کرد. بد نیست بدانید اگر فلاپی دیسک را به یک آهنربا نزدیک کنید، تمامی محتوای آن پاک می‌شود. ایزابل که اتفاق شوکه شده بود به آرامی از کاربر پرسیده او همیشه از این روش استفاده می‌کرده؟

فلاپی دیسک

کاربر هم پاسخ داده همیشه اینکار را نمی‌کرده اما دیشب برای صرفه جویی در زمان چنین راهکاری را انتخاب کرده. با این حال او همیشه پیشنهاد ایزابل را پذیرفته و همیشه پس از پایان کار، از فلاپی‌ دیسک‌ها کپی گرفته است.

این کاربر سپس چندین صفحه A4 به دست ایزابل داد که در هر کدام از آنها این دو فلاپی دیسک ۵.۲۵ اینچی با برچسب‌هایشان به چشم می‌خورد. جالب اینجاست که این کاربر طی مدت ۴ هفته، هر روز این کار را تکرار کرده است و بدین شکل دفترچه‌ای از بک آپ هایش ساخته بود.

ایزابل پس از این اتفاق نتوانسته جلوی خنده‌اش را بگیرد اما پس از آن تمامی اشتباهات کاربر را به او گوشزد نمود. شاید بر خلاف تمامی داستان‌ها، نه ایزابل و نه ان کاربر بخت برگشته به افراد مشهوری بدل نشدند که نامشان به یاد بیاورید اما بعید است داستان چنین اتفاقی را فراموش کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mohammad_Reza_Lamei
    Mohammad_Reza_Lamei | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸

    hwghp ;kdn

  • min
    min | ۲۶ فروردین ۱۳۹۸

    واقعا جالب بود?

  • Airyanam
    Airyanam | ۲۶ فروردین ۱۳۹۸

    فلاپی؟!! فلاپی؟!! عکسو که دیدم تازه یادم اومد چی بود?

  • Amin M
    Amin M | ۲۶ فروردین ۱۳۹۸

    این انصافا خبر زرد بود

مطالب پیشنهادی