ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری Ultra Black سامسونگ برای شما که زیر نور چراغ تلویزیون تماشا می‏کنید

چند نفر از مردم در تاریکی مطلق تلویزیون تماشا می‏کنند؟ سرشماری موسسه GfK Omnibus در سال گذشته نشان داد که تعداد بسیار کمی از مردم در چنین شرایطی تلویزیون تماشا می‎کنند. در واقع چیزی بین ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۵

چند نفر از مردم در تاریکی مطلق تلویزیون تماشا می‏کنند؟ سرشماری موسسه GfK Omnibus در سال گذشته نشان داد که تعداد بسیار کمی از مردم در چنین شرایطی تلویزیون تماشا می‎کنند. در واقع چیزی بین 85 تا 86 درصد مردم می‏گویند تلویزیون را در اتاق روشن و تنها 14 تا 15 درصد آن را در محیط تاریک تماشا می‏کنند.

طراحی جدیدترین تلویزیون‏های QLED سامسونگ نیز با درنظر گرفتن همین شرایط و با هدف ایجاد بهترین تجربه دیداری، بدون توجه به شرایط روشنایی محل تماشا، انجام شده است.

صفحههای روشن‏تر، تصویر بهتر

در دنیای تلویزیون، حالت ایده‎آل زمانی است که شما پیش از روشن کردن تلویزیون ابتدا همه چراغ‏ها را خاموش کرده، پرده‏ها را بکشید و محیط را کاملا تاریک کنید. اما در حالت عادی این کار معمولا شدنی نیست. اینجاست که شما برای بهتر دیده شدن تصویر تلویزیون مجبورید روشنایی آن را تا حد بسیار زیادی بالا برده و با نور محیط هماهنگ کنید. دقیقا همان کاری که متناسب با نور محیط برای دیدن تصویر صفحه گوشی یا تبلت خودمان انجام می‏دهیم.

با توجه به همین مسئله سامسونگ با استفاده از فناوری کوانتوم دات (Quantum Dot) میزان روشنایی تلویزیون‏های خود را تا حد زیادی ارتقا داده است. میزان حداکثر روشنایی تلویزیون‏های QLED سامسونگ اکنون از 1500 نیت هم بالاتر رفته است و جالب اینکه با وجود این ارتقا، میزان مصرف انرژی این سری از تلویزیون‎ها بسیار کاهش پیدا کرده است.

فناوری Ultra Black

اما بالا بردن روشنایی تصویر به تنهایی نمی‎تواند این مشکل را حل کند زیرا انعکاس نور بیرونی روی صفحه تلویزیون هم تاثیر منفی خیلی زیادی روی دید شما می‏گذارد و اینجاست که فناوری Ultra Black سامسونگ وارد کار می‏شود.

انعکاس نور چراغ سقفی یا نور خورشید که از پنجره می‏تابد، کیفیت دیده شدن تصویر را بسیار پایین می‏آورد. به همین دلیل و با الهام از ساختار چشم پروانه، شرکت سامسونگ طراحی پنل‎ تلویزیون‎های خود را به شکلی بهینه‎سازی کرده است که تا حد بسیار زیادی میزان این انعکاس نور را کاهش می‏دهد.

لایه بیرونی چشم پروانه برآمدگی‎ها و شیارهای بسیار ریزی دارد که امکان جذب بهتر نور را فراهم کرده و باعث می‎شود حشرات مهاجم نتوانند بر اساس انعکاس نور از روی چشم پروانه، او را شناسایی و شکار کنند.

پنل تلویزیون‏های QLED نیز اکنون با یک پوشش ظریف از برآمدگی‎های بسیار ریز پوشانده شده است. این طراحی می‏تواند نور خارجی را جذب و یا منحرف کرده و به این ترتیب میزان انعکاس نور خروجی از پنل را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

وقتی کنترل تلویزیون را بر می‏داریم که آن را روشن و برنامه دلخواه‏مان را تماشا کنیم، معمولا خیلی به فکر این نمی‏افتیم که قبل از شروع برنامه چراغ‏ها را خاموش کنیم. اما مطمئن باشید مشکلی نخواهید داشت زیرا کسانی مانند مهندسان سامسونگ هستند که روی روش تماشای تلویزیون توسط افراد مختلف تحقیق کرده و همیشه مرزهای فناوری را جابجا می‏کنند تا شما بهترین کیفیت تصویر را در اختیار داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • FARDIN
    FARDIN | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸

    چه جوری باید صفحه رو تمیز کنیم پس

  • molavy
    molavy | ۲۶ فروردین ۱۳۹۸

    این آگهی بود. چرا بالاش ننوشتید

مطالب پیشنهادی