ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپویل گیم آف ترونز
نرم افزار و اپلیکیشن

اسپویل‌ها در راهند؛ با این افزونه‌ها از فاش شدن داستان گیم آو ترونز در امان باشید

زمستان طولانی بالاخره فرا رسید و پخش فصل آخر سریال گیم آو ترونز از امروز آغاز شد. باز هم مثل همیشه اینترنت از اسپویل‌های داستانی این سریال پر شده و طبیعتا افراد بیماری هم پیدا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

زمستان طولانی بالاخره فرا رسید و پخش فصل آخر سریال گیم آو ترونز از امروز آغاز شد. باز هم مثل همیشه اینترنت از اسپویل‌های داستانی این سریال پر شده و طبیعتا افراد بیماری هم پیدا می‌شوند که بخواهند با فاش کردن اتفاقات مهم و حساس سریال، لذت تماشای آن را به شما زهر کنند.

اما خوشبختانه با راهکارهایی ساده می‌توان جلوی این اتفاقات را گرفت. در مورد مرورگرهای موبایل و دسکتاپ، می‌توانید از افزونه‌ها کمک بگیرید که کلیدواژه‌های مرتبط با سریال را برایتان پنهان می‌کنند تا به طور اتفاقی چشم‌تان به پست‌های اسپویل‌کننده سریال نیفتد.

در ادامه دو مورد از این افزونه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

Game Of Thrones Spoil Blocker 2019

اسپویل گیم آف ترونز

این افزونه گوگل کروم که توسط توسعه‌دهنده افزونه محبوب فونت‌آرا  طراحی شده، تمام چیزی است که برای جلوگیری از فاش شدن داستان گیم آو ترونز در مرورگر احتیاج دارید. خوشبختانه مهار اسپویلرها با این مرورگر هم کار بسیار ساده‌ای است.

پس از نصب، آیکن افزونه که سر یک دایرولف (نشان خانواده استارک) است روی نوار ابزار گوگل کروم می‌نشیند. با کلیک روی این آیکن و فعال کردن گزینه اول می‌توانید کاری کنید که هر کلیدواژه مربوط به سریال از صفحه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی (توییتر، فیسبوک، ردیت، یوتیوب، منابع خبری و ...) پنهان شده یا به طور کامل مسدود شوند.

خوشبختانه افزونه به طور خودکار محتوای مربوط به سریال را برایتان پنهان می‌کند، اما اگر بخواهید قادر هستید در فیلد Add extra phrases to block کلمات اضافی که به سریال مربوط می‌شوند (مثلا کینگز لندینگ، شمشیر والریایی، آزور آهای و ...) را هم وارد کرده و آن‌ها را هم به فهرست کلمات مسدود شده اضافه نمایید؛ خوشبختانه در این حالت هم کلمات فارسی و هم انگلیسی پشتیبانی می‌شوند.

دانلود افزونه | گوگل کروم 


Spoiler Protection 2.0

اسپویل گیم آف ترونز

افزونه Spoiler Protection از دو جهت بر افزونه بالایی برتری دارد: اول اینکه صرفا برای گیم آو ترونز طراحی نشده و دوم اینکه در مرورگر فایرفاکس (هم روی رایانه و هم اندروید) می‌توان از آن استفاده کرد.

Spoiler Protection تنظیمات بیشتری هم نسبت به افزونه قبلی دارد. به عنوان مثال، می‌توانید رنگ بنری که برای پوشاندن کلیدواژه‌های حساس به کار گرفته می‌شود را خودتان تعیین کنید یا برای اسپویلرها «دسته‌بندی» تعیین کنید.

بدین صورت که مثلا برای اسپویلر سریال‌های گیم آو ترونز، وست ورلد و واکینگ دد سه دسته‌بندی مجزا در نظر بگیرید و کلیدواژه‌هایی که خواستار پنهان شدن‌شان هستید را برای هر کدام وارد کنید.

دانلود افزونه | گوگل کروم | فایرفاکس (دسکتاپ و اندروید) 


اگر چه افزونه‌ها می‌توانند تا حد زیادی در جلوگیری از اسپویل شدن داستان موفق باشند، اما اسپویلرها همیشه راهی برای آزار دادن شما پیدا می‌کنند. بنابراین شاید بهترین کار این باشد که هر چه سریع‌تر قسمت‌های جدید را ببینید تا دیگران نتوانند با فاش کردن داستان کام‌تان را تلخ کنند.

نکته بعد این که بسیاری از شبکه‌های اجتماعی ویژگی Mute (بی صدا کردن) محتوا را به شما داده‌اند. مثلا اینستاگرام این ویژگی را برای پنهان کردن استوری‌ها در اختیارتان قرار داده و فیسبوک و توییتر هم امکان میوت کردن کلیدواژه‌ها را به شما می‌دهند. بنابراین بد نیست که از این قابلیت‌ها هم برای در امان ماندن از اسپویلرها کمک بگیرید.

شما چه راه‌هایی برای جلوگیری از فاش شدن داستان سریال‌ها می‌شناسید؟ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۶ فروردین ۱۳۹۸

    ما که زنده همزمان با اولین پخش دیدیمش خلاصه میخوام بگم ما همچین آدمی هستیم انگلیسیمون خوبه ... بله

مطالب پیشنهادی