ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل آرکید
تکنولوژی

اپل نیم میلیارد دلار روی سرویس بازی آرکید سرمایه‌گذاری می‌کند

اپل اوایل ماه جاری از  سرویس بازی آرکید رونمایی کرد که روی عناوین ارائه شده در اپ استور متمرکز است. حالا رسانه ها از سرمایه گذاری سرسام آور این شرکت روی این پروژه خبر داده اند ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

اپل اوایل ماه جاری از  سرویس بازی آرکید رونمایی کرد که روی عناوین ارائه شده در اپ استور متمرکز است. حالا رسانه ها از سرمایه گذاری سرسام آور این شرکت روی این پروژه خبر داده اند که اهمیت حوزه گیم را برای کوپرتینویی ها به تصویر می کشد.

بر اساس گزارش نشریه معتبر فایننشال تایمز اپل برای حدود ۱۰۰ بازی در سرویس بازی خود نیم میلیارد دلار سرمایه کنار گذاشته است. حجم بالای سرمایه گذاری این شرکت برای اپل آرکید زمانی مشخص می شود که بدانیم بودجه سرویس تلویزیونی آنها حدود یک میلیارد دلار است.

به گفته فایننشال تایمز اپل مشوق های جذابی را برای آن دسته از توسعه دهندگان در نظر گرفته که بازی های خود را به صورت انحصاری در آرکید منتشر می کنند. با این حال قرارداد انحصاری اپل با توسعه دهندگان به پلتفرم های موبایلی محدود است و ممکن است این بازی ها در آینده از طریق پی‌اس۴، ایکس باکس وان و سوییچ هم عرضه شوند.

ظاهرا دانلود گیم، محتوا و به‌روزرسانی هایی که این عناوین دریافت می‌کنند هم شرایط مشابهی خواهند شد داشت و نکته جالب اینجاست که این بازی‌ها هیچگونه تبلیغاتی را نمایش نخواهند داد. هزینه اشتراک ماهیانه این سرویس هنوز مشخص نشده است.

به گفته برخی منابع بازی های ارائه شده در این سرویس انحصاری بوده و در مارکت های دیگر نظیر گوگل پلی خبری از آنها نخواهد بود. اپل حتی قرار نیست این عناوین را به صورت جداگانه در اپ استور هم ارائه کند.

تحلیلگران HSBC بر این باورند که اپل آرکید در سال ۲۰۲۰ به سودی ۳۷۰ میلیون دلاری دست پیدا می کند اما در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ این مبلغ با رشدی شگفت انگیز به ترتیب به ۲.۷ میلیارد و ۴.۵ میلیارد دلار خواهد رسید. مبنای این ارقام احتمال ثبت نام ۲۹ میلیون کاربر در این سرویس و پرداخت حق اشتراک ماهیانه ۱۲.۹۹ دلار توسط آنها عنوان شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی