ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پپسی و استارت راکت اولین بیلبورد تبلیغاتی فضایی را روانه آسمان می‌کنند

استارتاپ روسی استارت راکت قصد دارد طی چند سال آینده با استفاده از ماهواره‌های مینیاتوری، اولین بیلبورد تبلیغاتی فضایی را افتتاح کند و به نظر می‌رسد اولین مشتری این شرکت برای خرید صور فلکی مصنوعی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

استارتاپ روسی استارت راکت قصد دارد طی چند سال آینده با استفاده از ماهواره‌های مینیاتوری، اولین بیلبورد تبلیغاتی فضایی را افتتاح کند و به نظر می‌رسد اولین مشتری این شرکت برای خرید صور فلکی مصنوعی مختص خود، کمپانی نوشابه سازی معروف پپسی باشد.

این تبلیغات فضایی قرار است از ماهواره‌های مکعبی کوچکی به نام کیوب‌ست CubeSat استفاده کند تا اولین صور فلکی مصنوعی در آسمان با نام پپسی شکل بگیرد. این کمپین قرار است به تبلیغ نوشیدنی انرژی‌زای این شرکت یعنی آدرنالین راش (Adrenaline Rush) اختصاص داشته باشد.

سخنگوی پپسی در روسیه اولگا منگوا همکاری این دو شرکت را تایید کرده و مدعی شده که این کمپانی پتانسیل پروژه استارت راکت پیش از دیگر شرکت‌ها شناسایی کرده است. او باور دارد که بیلبورد‌های تبلیغاتی فضایی می‌توانند بازار تجهیزات ماهواره‌ای و مخابراتی را دگرگون کنند.

باید گفت که قرارداد میان این دو شرکت محرمانه تلقی شده و مشخص نیست که پپسی مجبور شده چقدر برای حک کردن نام خود در میان ستارگان هزینه کند.

استارت راکت پیش‌تر مدعی شده بود که می‌تواند با استفاده از ماهواره‌های مینیاتوری خود هر شش دقیقه، عبارتی را میان ستارگان حک کند و افراد از فاصله ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتری می‌توانند این پیغام را ببیند. این سیستم با کمک پیشرفت‌های جدید صورت گرفته در این صنعت امکان پذیر شده که ارسال ماهواره‌های مکعبی را آسانتر و ارزانتر کرده است.

استارتاپ روس اوایل امسال اعلام کرده بود که ماهواره‌های مینیاتوری‌اش را تا سال ۲۰۲۰ روانه فضا خواهد کرد اما این استارتاپ به تازگی مدعی شده که آماده‌ سازی‌ها لازم برای این پرتاب بیشتر از آنچه تصور می‌شد طول می‌کشد و بنابراین زمان پرتاب ماهواره ها به سال ۲۰۲۱ عقب افتاده است.

البته برنامه‌های این استارتاپ روسی آنچنان خوشایند کاربران نبوده و به این شرکت اعتراضات رسمی ارائه شده است. برای مثال برخی افراد علاقه ندارد که آسمان شب نیز به بیلبورد‌های تبلیغاتی بدل گردد و آنها مجبور باشند به جای منظره زیبای ستارگان، تبلیغ شرکت پپسی را مشاهده کنند. از طرف دیگر نگرانی‌هایی درباره‌ی امنیت دیگر ماهواره‌ها که در مدار پایین زمین قرار گرفته‌اند نیز وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی