ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکوادور
تکنولوژی

دولت اکوادور: 40 میلیون حمله سایبری به کشور از زمان دستگیری آسانژ

به دنبال دستگیری جولیان آسانژ در لندن، دولت اکوادور احتمالا با انتقام گیری مجازی هکرها روبرو شده است. جولیان آسانژ، موسس ویکی لیکس که از سال 2012 در سفارت اکوادور در لندن زندگی می کرد، ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۰:۵۷

به دنبال دستگیری جولیان آسانژ در لندن، دولت اکوادور احتمالا با انتقام گیری مجازی هکرها روبرو شده است.

جولیان آسانژ، موسس ویکی لیکس که از سال 2012 در سفارت اکوادور در لندن زندگی می کرد، در پنجشنبه هفته گذشته پس از لغو مجوز پناهندگی دستگیر شد. اخراج او اما تا حدودی قابل پیشبینی بود و دولت اکوادور از سال میلادی قبل بررسی این موضوع را آغاز کرده بود. در ماه های اخیر قوانین حضور او در سفارت با محدودیت هایی روبرو شد. از جمله این موارد می توان به محدود شدن دسترسی او به اینترنت بنا به دلایل سیاسی اشاره کرد.

معاون وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات اکوادور اعلام کرده که از روز دستگریری آسانژ تاکنون، وبسایت های موسسات این کشور هدف 40 میلیون حمله سایبری قرار گرفته اند. حملات محروم سازی از سرویس (DoS) سایت های متعددی را هدف قرار داده و از دسترس خارج کرده اند. او منشاء این حملات را به طور عمده، ایالات متحده، برزیل، هلند، آلمان، رومانی، فرانسه، استرالیا، بریتانیا و البته از داخل خود اکوادور خوانده است. دفتر لنین مورنو، رئیس جمهور اکوادور و بانک مرکزی این کشور هم از حملات در امان نبودند.

معاون دپارتمان دولت الکترونیک وزارت ارتباطات اکوادور هم با در ارتباط دانستن این تهدیدات، به گروهی مرتبط با جولیان آسانژ اشاره کرده و گفته که کشور حملات حجمی که دسترسی به اینترنت را مسدود کرده متحمل شده است. حملات حجمی نوعی از حملات محرم سازی از سرویس توزیع شده (DDoS) هستند که هکرها به واسطه کاربران به ظاهر قانونی درخواست های متعددی به سرور ارسال می کنند و در نهایت آن را از کار می اندازند. هنوز هیچ نشانه ای از تلاش (حداقل موفق) برای سرقت یا حذف داده ها مشاهده نشده است.

در زمان ریاست جمهوری پیشین اکوادور شرایط برای آسانژ به گونه دیگری پیش می رفت اما در نهایت با انتخاب مونرو همه چیز عوض و در نهایت افشاگر مشهور از سفارت اخراج شد.

گفته شده که آسانژ به یکی از بدنام ترین زندان های بریتانیا منتقل شده است. دولت اکوادور هم اخیراً دلایل خود برای اخراج این افشاگر را اعلام کرده بود. بر این اساس گفته شد که میزبانی او هزینه سالانه یک میلیون دلاری را بر دست سفارت می گذارد و در مجموع 6.5 میلیون دلار برای او هزینه شده است. علاوه بر این سخنگوی دولت اکوادور مدعی شده بود که آسانژ غذایش را با دست می خورده، کمتر استحمام می کرده و لباس هایش را به ندرت می شسته است. اسکوتر سواری در راهروهای سفارت هم از دیگر مشکلاتی بوده که به آن اشاره شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علی
    علی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    غذایش رو با دست می‌خورده و حمام نمی رفته! ???
    چه بهانه های مسخره ای آورده اند.

  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸

    بیچاره یه حموم می‌رفت الان این قضایا نبود??????

    • Mr.am in.m
      Mr.am in.m | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

      همش بهونه است آسانژ مهره سوخته بود و باید هرچه سریعتر از سرشون باز میکردن

مطالب پیشنهادی