ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

در هنگام حمل خودرو با جرثقیل پلیس چه باید کرد؟

بار‌ها شاهد بوده ایم که مامورین راهنمایی و رانندگی در سطح شهر اقدام به حمل با جرثقیل خودرو های سواری می‌کنند. برخی از همشهریان تهرانی در تماس پلیس با راهور تهران بزرگ خواستار این بوده ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

بار‌ها شاهد بوده ایم که مامورین راهنمایی و رانندگی در سطح شهر اقدام به حمل با جرثقیل خودرو های سواری می‌کنند.
برخی از همشهریان تهرانی در تماس پلیس با راهور تهران بزرگ خواستار این بوده اند که در صورت نبودن خودروی شان در محل پارک شده چه اقدامی بایستی انجام دهند.
سرهنگ دوم محمد رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فاتب اخیرا در این باره اظهار کرده است: راننده خودرو بعد از متوجه شدن از عدم وجود خودرو در محل پارک شده در صورتیکه پیامک حمل خودرو به پارکینگ برای راننده ارسال نشده باشد در اولین اقدام می‌بایست با سامانه 110 پلیس تماس حاصل کرده و اتفاق را گزارش دهد. در این صورت اگر خودرو به دلیل تخلف در محل توقف توسط جرثقیل پلیس راهور به پارکینگ منتقل شده بود، پاسخگوی سامانه 110، راننده را از محل پارکینگ مطلع می‌نماید. در غیر این صورت و در صورت سرقت خودرو راننده را راهنمایی نموده تا موضوع را از کلانتری مرتبط پیگیری نماید.حمل با جرثقیلنکته حائز اهمیت این اقدام که می‌تواند دلایل مختلفی همچون پارک در محل‌های ممنوعه یا دوبل ایستادن در معابر و خیابان ها... داشته باشد این است که چنانچه قبل از عملیات حمل یا در حین حمل خودرو، مالک در محل حضور پیدا کند آیا مامورین راهنمایی و رانندگی اجازه حمل خودرو را دارند یا خیر؟
قانونگذار در تبصره ۲ ماده ۱۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ در این خصوص بیان داشته

در کلیه موارد اگر قبل از حمل یا در حین حمل خودرو، مالک آن حاضر شود و تقاضای تحویل خودرو را نماید ماموران مکلفند ضمن صدور قبض جریمه، خودرو را به وی تحویل نمایند و از حمل با جرثقیل آن جلوگیری کنند

وی گفت: با توجه به تکرر مواردی از این دست به تمامی شهروندان توصیه می‌گردد در صورت تغییر آدرس و یا شماره تلفن همراهشان، این مسئله را در اسرع وقت به دفاتر پلیس+10 اطلاع دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • moslemzare
    moslemzare | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸

    پس چرا موقع آماده کردن برای حمل میگن دیگه نمیشه قبض صادر شده باید بره پارکینگ.

مطالب پیشنهادی