ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش DVD و بلو-ری طی ۵ سال گذشته نصف شده است

به تازگی انجمن سینمایی آمریکا (MPAA) گزارش داده که محبوبیت سرویس های استریم آنلاین روز به روز بیشتر می‌شود و کاربران کم کم علاقه خود را برای خرید DVD و بلو-ری را از دست داده‌اند. به همین ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

به تازگی انجمن سینمایی آمریکا (MPAA) گزارش داده که محبوبیت سرویس های استریم آنلاین روز به روز بیشتر می‌شود و کاربران کم کم علاقه خود را برای خرید DVD و بلو-ری را از دست داده‌اند. به همین دلیل است که فروش DVD و بلو-ری طی ۵ سال گذشته به نصف رسیده است.

بلو-ری

میزان فروش جهانی DVD، بلو-ری و بلو-ری اولترا اچ دی در سال ۲۰۱۸ میلادی به رقم ۱۳.۱ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که همین رقم در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۲۵.۲ میلیارد دلار بود. بنابراین این رقم طی ۵ سال، ۴۸ درصد کاهش یافته است.

علیرغم نصف شدن میزان فروش مدیای فیزیکی، کاربران هزینه بیشتری برای مدیا صرف می‌کنند و هزینه خرج شده توسط مصرف کنندگان سرگرمی‌های خانگی  در سال ۲۰۱۸ میلادی به رقم ۵۵.۷ میلیارد دلار رسیده است.

بلو-ری

در حالی که این رقم در سال گذشته ۴۸.۱ میلیارد دلار بود و ۱۶ درصد افزایش یافته. از سوی دیگر کاربران سال ۲۰۱۴ میلادی تنها ۴۰ میلیارد دلار برای سرگرمی خانگی هزینه می‌کردند و این رقم طی ۵ سال ۳۶ برابر بیشتر شده است.

کارشناسان علت این افزایش را بیشتر شدن محبوبیت سرویس های استریم ویدیویی می‌دانند چرا که در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار میزان اشتراک پولی این سرویس‌ها از رقم مشترکین شبکه‌های کابلی بیشتر شده است.

بلو-ری

گزارشات نشان می‌دهد که میزان مشترکین شبکه‌های کابلی در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۲ درصد کمتر شده‌ و به رقم ۵۵۶ میلیون مشترک رسیده‌. این در حالی است که درخواست اشتراک سرویس های استریم آنلاین نتفلیکس و آمازون پرایم ۲۷ درصد نسبت به سال قبل، ۲۷ درصد افزایش یافته و این دو سرویس  به رقم ۶۱۳.۳ میلیون مشترک رسیده‌اند.

با این وجود هنوز هم شبکه‌های کابلی، با ۱۱۸ میلیارد دلار درآمد، بیشترین میزان درآمد را در سال ۲۰۱۸ از آن خود کرده‌اند و رکورد قبلی خود در سال ۲۰۱۷ را ۶.۲ میلیارد دلار افزایش داده‌اند. شبکه‌های ماهواره‌ای ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند و سرویس‌های استریم ویدیویی با ۴۰ میلیارد درآمد، رتبه‌ی سوم را از آن خود کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی