ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن‌های تحت وب؛ راهکار ایرانسل من و لنز برای ارائه خدمات به کاربران آیفون

ایرانسل به تازگی سرویس‌های «ایرانسل من» و «لنز» را برای کاربران آیفون از طریق اپلیکیشن‌های تحت وب یا PWA ارائه می‌دهد. اپراتور دوم همچنین خبر می‌دهد که محصولات خانواده اسنپ نیز از طریق وب اپلیکیشن‌ها ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۰

ایرانسل به تازگی سرویس‌های «ایرانسل من» و «لنز» را برای کاربران آیفون از طریق اپلیکیشن‌های تحت وب یا PWA ارائه می‌دهد. اپراتور دوم همچنین خبر می‌دهد که محصولات خانواده اسنپ نیز از طریق وب اپلیکیشن‌ها خدمات خود را در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

این روش در حال حاضر ساده‌ترین روندی است که کسب‌وکارهای ایرانی می‌توانند فارغ از محدودیت‌های اپ استور و گواهی سازمانی که این روزها در حال باطل شدن هستند، خدمات خود را در اختیار کاربران قرار دهند، چراکه صفحات وب به خاطر داشتن خصوصیاتی شبیه به اپلیکیشن‌ها، می‌توانند تا حد زیادی جایگزین آن‌ها باشند.

اپلیکیشن‌های پیشرو تحت وب یا به اختصار PWA، وب اپلیکیشن‌هایی هستند که به شکل یک وبسایت یا صفحه اینترنتی بارگذاری می‌شوند اما امکاناتی فراتر از یک وبسایت معمولی دارند. به عنوان مثال، می‌توانند درست مثل یک اپلیکیشن کامل به سخت‌افزار دستگاه شما دسترسی کامل داشته باشند، نوتیفیکیشن آنی (پوش نوتیفیکیشن) بفرستند و بعضی خدمات خود را به شکل آفلاین هم ارائه دهند.

در واقع یک اپلیکیشن PWA ترکیبی است از انعطاف‌پذیری محیط وب با تجربه کاربری یک اپلیکیشن بومی؛ محصولی که شاید تمام امکانات یک اپلیکیشن کامل موبایل را ارائه ندهد اما می‌توان تا حد زیادی روی قابلیت‌هایش حساب باز کرد.

اپلیکیشن‌های PWA نیازی به نصب ندارند و به آسانی از طریق هر مرورگری اجرا می‌شوند. اما با وجود اجرا به شکل وبسایت می‌توانید از آن‌ها یک میانبر بسازید و آیکن‌ هر کدام را مثل آیکن یک اپلیکیشن بومی، به صفحه خانگی دیوایس خود (چه در آی او اس و چه در اندروید) اضافه کنید. قبلا در این مقاله دیجیاتو، آموزش افزودن آیکن میان بر اپلیکیشن تحت وب اسنپ به صفحه خانگی آی او اس را آموزش داده بودیم.

با مشکلاتی که برای توسعه‌دهندگان ایرانی اپ‌های آی او اس به وجود آمده، اپلیکیشن‌های PWA در عین محدودیت‌هایی که دارند می‌توانند راهکار خوبی برای ادامه خدمت‌رسانی سرویس‌های ایرانی تحریم شده به کاربران خود باشند.

نکته مهم اینجاست که طراحی این اپلیکیشن‌ها در مقایسه با اپ‌های بومی آی او اس نه تنها هزینه کمتری دارد بلکه خیال توسعه‌دهندگان راحت است که هرگز با مشکل تحریم مواجه نخواهند شد. در حال حاضر می‌توانید از اپلیکیشن‌های PWA ایرانسل من، لنز و اسنپ بدون هیچ مشکلی در پلتفرم آی او اس استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

    اپلیکیشن‌های تحت وب واقعا عالی هستن. من اپ توییتر داشتم روی گوشیم و بعد که دیدم اپ تحت وب توییتر چقدر راحت روی اندروید جواب میده، اپ اصلی رو پاک کردم.
    به نظرم همه اپ‌ها باید به سمت تحت وب شدن حرکت کنن. هم سبک هستن و هم باتری گوشی رو نمیخورن.

مطالب پیشنهادی