ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دستورالعمل تازه برای تحویل خودرو صفر؛ با بیش از 99 کیلومتر کارکرد خودرو تحویل نگیرید

اخیرا انتشار ویدیوهایی در فضای مجازی در خصوص مسافرکشی با خودروهای صفر کیلومتر فاقد پلاک، حساسیت های تازه ای را درباره این معضل قدیمی برانگیخته کرده است.عجیب تر آنکه بسیاری از مشتریان بدون توجه به ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

اخیرا انتشار ویدیوهایی در فضای مجازی در خصوص مسافرکشی با خودروهای صفر کیلومتر فاقد پلاک، حساسیت های تازه ای را درباره این معضل قدیمی برانگیخته کرده است.عجیب تر آنکه بسیاری از مشتریان بدون توجه به کارکرد بالای خودروهای صفر کیلومتر، اقدام به تحویل آن ها از درب کارخانه می نمایند، آن هم در شرایطی که به دلیل نوع خرید یا احیاناً تغییر مکرر تاریخ تحویل، هر چه سریع تر می‌خواهند این قسمت آخر را پشت سر بگذارند.

تحویل خودرو

اما براساس قانون عرضه کننده موظف است، در زمان تحویل خودرو درخواستی مصرف کننده را در حضور وی کنترل کرده و پس از اطمینان یافتن از بی عیب بودن، خودرو را تحویل دهد. در صورت وجود عیب احتمالی نیز، عرضه کننده موظف است عیب مربوط را مطابق زمان استاندارد تعمیرات، رفع کند. مشروط بر این که رفع عیب، موجب کاهش ارزش خودرو نشود. در غیر این صورت عرضه کننده موظف است برای تعویض خودرو و یا کسب رضایت کتبی مصرف کننده اقدام کند.
طبق تصویب نامه هیئت وزیران در تاریخ 1395/01/28 بند ظ اعلام گردیده خودروی نو به هنگام تحویل به مصرف کننده بیش از 99 کیلومتر طی مسافت نکرده باشد.
(تا 99 کیلومتر پیمودن مسافت برای خودروی نو امری طبیعی است که در برخی موارد خاص به دلایل مختلف از قبیل تست های مورد نیاز کنترل کیفیت و اقدامات این چنینی خودروها مسافت مشخص شده ای را تا حد تعیین شده مجاز پیمایش خواهند کرد)
علاوه بر تحویل خودرو خودروساز مکلف است سند فروش، صورت حساب فروش همراه با درج تفکیکی اقلام تشکیل دهنده بهای خودرو شامل بهای خالص، شماره گذاری، بیمه، عوارض، مالیات و سایر موارد مربوط، برگه‌های ضمانت، کتابچه راهنمای مصرف کننده حداقل به زبان فارسی و تجهیزات اضافی را در زمان تحویل به مصرف کننده ارائه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Thirteen
    Thirteen | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    مسافر کشی با خودروی بدون پلاک ???

  • Amin M
    Amin M | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

    بنده سال97اقدام به خرید یک دستگاه هایماs7از نمایندگی ایران خودرو در شهرستان کردم ولی متاسفانه بعد 4ماه متوجه شدم خودرو بنده از شیشه عقب اب به داخل میاد بعد مراجعه به یکی از دوستان اتفاقی موضوع را به او گفتم بعد از بازدید به من گفت ستون و سقف شما و گلگیر عقب رنگ داره من جا خوردم واقعا باورم نشد بعد مراجعه به چند صافکار و کارشناس دیگه مطمئن شدم وقتی به نمایندگی مراجعه کردم بعد از گفتن مشکل نماینده انکار کرد ولی بنده به شکایت تنظیم کردم بعد از چند ماه بالاخره با پرداخت مبلغ 25ملیون تومان اضافه به گفته خودشان و چند ماه بدون وسیله ماندن تونستم ماشین و جایگزین کنم خواستم بگم حواستون باشه به صفر بودن ماشین اعتماد نکنید تا مثل من چوب اعتماد کردنتون و بخورید واقعا عذاب کشیدم تا نتیجه بده گویا موقع بارگیری خودرو از پشت ماشین افتاده و بعد درست کردن تحویل من دادن خدا لعنت کنه هرچی خیانتکار است خلاصه بیچاره شدیم

    • Thirteen
      Thirteen | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

      از وقتی دروغ باب شده تو جامعه متاسفانه این نوع خیانت هم باب شده
      یعنی خیلی چیزا داره باب میشه??‍♂️

مطالب پیشنهادی