ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسلمانان اویغور
تکنولوژی

استفاده مخفیانه چین از فناوری برای نظارت بر اقلیت مسلمان

صنعت فناوری چین بار دیگر خبر ساز شده و این بار نوبت به استفاده مخفیانه از ابزارهای پیشرفته برای نظارت بر اقلیت مسلمان این کشور رسیده است. [digipullqoute place="left"]این رویکرد پیش‌داوری نژادی عنوان شده[/digipullqoute] مقامات ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

صنعت فناوری چین بار دیگر خبر ساز شده و این بار نوبت به استفاده مخفیانه از ابزارهای پیشرفته برای نظارت بر اقلیت مسلمان این کشور رسیده است.

این رویکرد پیش‌داوری نژادی عنوان شده

مقامات پکن با استفاده از سیستم گسترده و مخفیانه‌ای از سامانه های تشخیص چهره، مشغول نظارت بر اقلیت اویغور و مسلمان در سراسر این کشور هستند. چالش اویغورها به همین مساله محدود نمی شود و پکن پیش از این هم بارها به دلیل رفتار نامناسب با این اقلیت ساکن «سین‌کیانگ» مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گفته سازمان ملل حدود یک میلیون نفر از مسلمانان اویغور در کمپ های بازداشت نگهداری می شوند. از طرف دیگر چین اتهام بازداشت دسته جمعی در سین کیانگ را تکذیب و از آن به عنوان برپایی مراکز آموزشی برای مقابله با گسترش افراط گرایی دینی در این منطقه یاد کرده است. مسلمانان اویغور

روزنامه تایمز اما در گزارش جدیدی مدعی شده که فناوری تشخیص چهره چینی ها که به صورت گسترده در ده ها هزار دوربین نظارتی پیاده شده، به گونه ای برنامه ریزی شده که مسلمانان اویغور را بر اساس ظاهر شناسایی کرده و پرونده ای از جابجایی های آنها در سراسر چین ایجاد کند. پلیس هم برای شناسایی این اقلیت در خارج از سین کیانگ و در شهرهای ثروتمندی نظیر هوانگژو و ونژو از هوش مصنوعی بهره می برد.

برای مثال استان «شاآنشی» در مرکز این کشور که جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر دارد، در پی پیاده سازی سیستمی برای دسته بندی شهروندان به اویغور و غیر اویغور بوده است.

مسلمانان اویغور

بر اساس این گزارش یکی از شهرهای مرکزی چین تنها طی یک ماه ۵۰۰ هزار اسکن را برای شناسایی اویغورها از میان دیگر شهروندان ترتیب داده است. تایمز این رفتار را مصداق سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای پیش‌داوری نژادی قلمداد کرده که قرار است به صورت گسترده تر در سراسر چین پیاده سازی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • saeed19859
    saeed19859 | ۳۰ فروردین ۱۳۹۸

    فقط یه سوال دارم
    اگه اسراییل بده چون مسلمون هارو داره شکنجه میکنه و میکشه
    چرا مسولان همین برخورد با چین و روسیه ندارن اونا که خیلی بیشتر میکشن
    نسل کشی بده چه اسراییل باشه چه کشور های دوست و برادر چین و روسیه باشن

  • Thirteen
    Thirteen | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    الان فکر کردید این تکنولوژی تو ایران نیومده؟؟؟ ? بعید بدونم نباشه کم بیش هست
    فعلآ که هرچی دوربین تو جاده هاست آمار مردم ثبت میکنه تا تخلفات مردم رو ? تو گردنه دوربین کنترل سرعت معنی داره آیا ??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی