ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

الکام جابز بخش جدید الکامپ امسال خواهد بود

بیست و پنجمین دوره الکامپ در تاریخ ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. به گفته مسئولین اجرایی این دوره از نمایشگاه، تمام ویژگی‌های دوره پیشین حفظ شده و بخش‌های ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۵

بیست و پنجمین دوره الکامپ در تاریخ ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. به گفته مسئولین اجرایی این دوره از نمایشگاه، تمام ویژگی‌های دوره پیشین حفظ شده و بخش‌های جدیدی نظیر الکام جابز به نمایشگاه اضافه شده تا بازدیدکنندگان از تجربه‌ای بهتر برخوردار شوند.

الکام جابز

«علی آذرکار» عضو کمیسیون اجرایی الکامپ و دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در گفتگو با دیجیاتو ضمن اشاره به تحریم‌هایی که گریبانگیر ایران و صنعت ICT شده، تاکید دارد که هنوز نمی‌توان درباره تاثیرات این موضوع در روند نمایشگاه امسال اظهار نظری کرد چرا که سال گذشته هم تصور می‌شد تحریم‌ها نقش منفی زیادی در پی داشته باشد و اینطور نشد:

«ما سال گذشته هم با تحریم‌ها روبرو بودیم و همان زمان هم تصور می‌کردیم که این موضوع بتواند خللی در روند برگزاری نمایشگاه ایجاد کند ولی خوشبختانه با استقبال خوبی از شرکت‌های راسخ و قدر حوزه‌ فناوری روبرو شدیم که با همکاری خود وارد نمایشگاه شدند. باید تا موقع ثبت نام نمایشگاه امسال هم منتظر بمانیم و ببینیم که آیا امسال نیز با چنین شرکت‌هایی روبرو خواهیم بود یا خیر.»

او در مورد اعزام برگزیدگان الکام استارز به مسابقات خارج از کشور نیز اذعان دارد که تمام تلاش تیم برگزار کننده ادامه دادن این روند است اما تاکید دارد که در صورت مزاحمت تحریم‌ها، می‌توان جوایز و راه‌های دیگری را در پیش گرفت.

آذرکار از استقبال شرکت‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری می‌گوید و باور دارد که استقبال از الکامپ بیست و پنجم بیشتر از سال گذشته خواهد بود. او به بخش‌های جدید این نمایشگاه نیز اشاره دارد و با توضیح قسمت الکام جابز؛ آن را قسمتی مفید برای بازار کار و اقتصاد کشور می‌داند:

«برای اجرایی کردن الکام جابز با پیمانکاری که پیش‌تر نیز تجربه برگزاری رویدادهای مرتبط با بازار کار داشته نیز صحبت‌هایی کردیم و قصد داریم تا بتوانیم رابط و پلی بین کارجویان و شرکت‌ها باشیم. فعلا چند راهکار در نظر گرفته شده و ممکن است دستگاه‌هایی در نمایشگاه تعبیه شود تا کارجویان همانجا رزومه خود را بفرستند و یا از شرکت‌ها بخواهیم که ورکشاپ‌هایی درباره نحوه رزومه نویسی بگذارند.»

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران باور دارد که  تحقق رویای ایران دیجیتال، مستلزم پرورش و توانمند سازی سرمایه های ارزشمند انسانی است که برای اولین بار در بخش الکام جابز به این مهم، تاکید ویژه‌ای خواهد شد.

آذرکار تاکید دارد که نمایشگاه امسال از نظر وسعت بزرگتر از سال گذشته خواهد بود چرا که تا امروز قرار نیست هیچ رویداد دیگری همزمان با الکامپ برگزار شود: «در حقیقت تمام فضای نمایشگاه بین‌المللی در اختیار رویداد ما خواهد بود.»

او معتقد است که برگزاری نمایشگاه مشکلات بزرگ و کوچک بسیاری دارد اما تیم برگزارکننده بیست و پنجمین الکامپ ضمن حفظ تمام ویژگی‌های سال گذشته نظیر ثبت نام اینترنتی بازدیدکنندگان، قصد دارند تا امکانات جدیدی برای بازدیدکنندگان و غرفه‌داران ایجاد کنند که به مرور در ابلاغیه‌های رسمی سازمان اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی