ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی ۳ افزونه‌ی گوگل کروم برای رمزگذاری بوکمارک ها

مرورگر گوگل کروم توانایی‌های منحصر به فرد و قابل توجه بسیار زیادی دارد؛ اما یکی از فقدان‌های بزرگ آن عدم امکان رمزگذاری بوکمارک ها به شمار می‌رود. برای رفع این مشکل افزونه‌های مختلف زیادی در ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

مرورگر گوگل کروم توانایی‌های منحصر به فرد و قابل توجه بسیار زیادی دارد؛ اما یکی از فقدان‌های بزرگ آن عدم امکان رمزگذاری بوکمارک ها به شمار می‌رود. برای رفع این مشکل افزونه‌های مختلف زیادی در فضای اینترنت موجود هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در این مطلب قصد داریم سه افزونه‌ی برتر گوگل کروم برای رمزگذاری بوکمارک‌ها را معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی بوکمارک‌های خود در گوگل کروم را رمزگذاری کنید. با ما همراه باشید.

۱. افزونه‌ی Secure Bookmarks

رمزگذاری بوکمارک

یکی از اولین انتخاب‌های ما بدون شک Secure Bookmarks خواهد بود. البته شاید در ابتدای استفاده از آن بابت گرافیک قدیمی آن نا امید شوید، اما مطمئن باشید که یکی از بهترین افزونه‌ها را برای رمزگذاری بوکمارک‌های خود انتخاب کرده‌اید.

پس از نصب این افزونه روی مرورگر خود در ابتدا باید یک رمز ایجاد کنید. بعد از ایجاد رمز کافیست وارد وبسایت مد نظر خود شوید و روی آیکون Secure Bookmarks که حالا در مرورگر قابل مشاهده است کلیک کنید. همچنین امکان ایجاد فولدر جدید و وارد کردن چند بوکمارک در یک فولدر را هم خواهید داشت.

برای مشاهده‌ی امکانات بیشتر این افزونه می‌توانید پس از کلیک روی آیکون Secure Bookmarks در مرورگر وارد تنظیمات شوید. به محض ورود به این بخش متوجه می‌شوید که مدیریت بخش‌های مختلف این افزونه در اختیار شما قرار دارد. همه‌ی بخش‌های مختلف تنظیمات در سمت چپ دسته بندی شده‌اند و به راحتی می‌توانید همانطور که می‌خواهید آن‌ها را تغییر دهید.

به عنوان مثال گزینه‌ی Import & Export این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که به راحتی بوکمارک‌های قدیمی خود را وارد بخش Secure Bookmarks کنید. با انجام این کار بوکمارک‌های گذشته نیز رمزگذاری خواهند شد.

رمزگذاری بوکمارک

اگر از سمت راست روی Settings کلیک کنید، می‌توانید به مدیریت امکانات و ویژگی‌های ارائه شده توسط این افزونه بپردازید. مثلا می‌توانید زمانی خاص را مشخص کنید تا به صورت خودکار از افزونه خارج (Sign out) شوید یا تعداد بوکمارک‌های نمایش داده شده در لیست را تغییر دهید.

با ورود به بخش Backup به راحتی این امکان را خواهید داشت تا بوکمارک‌های ذخیره شده در مرورگر را در جایی ذخیره کنید. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این افزونه این است که بوکمارک‌های ذخیره شده را می‌توانید به صورت یک فایل متنی ذخیره سازی نمایید.

رمزگذاری بوکمارک

به طور کلی افزونه‌ی Secure Bookmarks به خوبی همه‌ی نیاز‌هایی که دارید را برطرف خواهد کرد و از طرفی به صورت کاملا رایگان همه‌ی امکانات خود را در اختیارتان قرار می‌دهد. به همین دلیل می‌توان آن را یکی از بهترین انتخاب‌ها برای رمزگذاری بوکمارک ها دانست.

۲. افزونه‌ی Eversync

این افزونه به منظور رمزگذاری بوکمارک ها ایجاد نشده است. در واقع Eversync برای همگام سازی بوکمارک‌ها بین دو مرورگر کروم و فایرفاکس توسعه داده شده است و برای رمزگذاری بوکمارک‌ها در آن باید استفاده از آن را بلد باشید.

بعد از نصب و اضافه کردن افزونه به مرورگر خود با استفاده از حساب کاربری گوگل یا فیسبوک وارد آن شوید (البته می‌توانید یک حساب مجزا در Eversync هم ایجاد کنید). پس از آنکه آماده بودید روی آیکون Eversync کلیک کرده و سپس گزینه‌ی Start Synchronization را بزنید و در نهایت با انتخاب Merge همگام سازی بوکمارک‌های از پیش مشخص شده‌ی خود در کروم با EverSync را آغاز کنید.

حالا روی گزینه‌ی EverHelper Account کلیک کنید. با انتخاب این گزینه احتمالا می‌توانید همه‌ی بوکمارک‌های همگام سازی شده‌ی خود را مشاهده کنید. یکی از ویژگی‌های EverSync این است که می‌توانید با کلیک روی آیکون قفل در کنار بوکمارک‌ها آن‌ها را Private کنید به طوری که تنها خودتان قادر به مشاهده‌شان باشید.

با استفاده از EverSync می‌توانید از مرورگر‌هایی به جز کروم هم استفاده کنید و به راحتی به حفظ امنیت بوکمارک‌های خود بپرازید؛ البته مادامی که به خاطر داشته باشید بعد از انجام کار‌های خود از EverSync خارج (Sign out) شوید.

البته لازم به ذکر است که افزونه‌ی یاد شده دارای محدودیت است و تنها به شما اجازه می‌دهد که تا ۵۰۰ بوکمارک شخصی را به آن اضافه کنید. برای استفاده از نسخه‌ی پرو باید از اشتراک ۵۰ دلار در سال یا ۵ دلار در ماه آن بهره‌مند شوید.

۳. افزونه‌ی Private Bookmarks

یکی دیگر از افزونه‌های بسیار ساده که می‌توان از آن برای رمزگذاری بوکمارک‌ها استفاده کرد Private Bookmarks نام دارد. این افزونه ظاهری بسیار ساده دارد و در مقایسه با دو افزونه‌ی معرفی شده‌ی دیگر امکانات به مراتب اندکی ارائه می‌کند.

این افزونه‌ی کاملا رایگان به محض آن که روی کروم نصب می‌شود از شما می‌خواهد که یک رمز انتخاب کنید. بعد از انتخاب رمز خود می‌توانید وبسایت‌هایی که قصد دارید به آن اضافه نمایید را تنها با چند کلیک به آن اضافه کنید.

البته لازم به ذکر است با این که این افزونه به طور کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد اما دارای امکاناتی نظیر همگام سازی بوکمارک‌های قبلی نیست. در واقع باید ابتدا آن را نصب کنید و سپس لینک وبسایت‌هایی که می‌خواهید را به عنوان بوکمارک به آن اضافه نمایید.

البته رابط کاربری بسیار ساده‌ای که دارد باعث می‌شود به سادگی بتوان از آن استفاده کرد و دچار سردرگمی نشد. لازم به ذکر است که این افزونه هم مانند دو افزونه‌ی دیگر نیاز دارد تا شما از آن خارج شوید تا بوکمارک‌ها اختصاصی باقی بمانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی