ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا اپل و سامسونگ پرچمدارانی با نمایشگر تمام صفحه واقعی تولید نمی‌کنند؟

با معرفی گلکسی A80 توسط سامسونگ، این سؤال به ذهن می رسد که چرا شرکت های بزرگ از چنین طراحی هایی در گوشی های پرچمدار خود استفاده نمی کنند و چرا هنوز در آیفون ها، ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

با معرفی گلکسی A80 توسط سامسونگ، این سؤال به ذهن می رسد که چرا شرکت های بزرگ از چنین طراحی هایی در گوشی های پرچمدار خود استفاده نمی کنند و چرا هنوز در آیفون ها، سری S گلکسی و پرچمداران هواوی، شاهد حضور یک نمایشگر تمام صفحه واقعی (مانند گلکسی A80) نیستیم؟

نکته جالب توجه اینکه نظرسنجی های مختلف نیز نشان می دهند که بسیاری از کاربران، حضور نوآوری هایی مانند دوربین کشویی را در پرچمداران ترجیح داده و در بعضی موارد معتقدند که گوشی های میان رده مجهز به نمایشگر تمام صفحه واقعی، ارزش خرید بالاتری نسبت به پرچمداران دارند.

استفاده از دیزاین نوین و امکاناتی همچون دوربین کشویی، ابتدا توسط شرکت های چینی در بازار محدود آغاز شد و پس از آن شرکت های دیگر نیز با ارائه محصولات میان رده، تلاش کردند به نیازهای جدید پاسخ دهند. اما چرا سامسونگی که می تواند گلکسی A80 را با دوربین چرخنده روانه بازار کند و کیفیت دوربین عکاسی اصلی را در ثبت تصاویر سلفی ارائه نماید، از چنین قابلیتی در سری S و خانواده نوت خود بهره نمی برد؟

نمایشگر تمام صفحه
دوربین چرخنده گلکسی A80

مهم ترین دلیل شرکت های بزرگ برای عدم ارائه طراحی های متحرک و نمایشگر تمام صفحه واقعی در پرچمداران، فروش میلیونی این محصولات است که به همین خاطر استفاده از بدنه یکپارچه، مقاومت آنها را در برابر آسیب های فیزیکی بالا خواهد برد.

به هر حال زمانی که یک شرکت محصولی را در تیراژ میلیونی و با قیمت بالا عرضه می کند، ترجیح می دهد این دیوایس در برابر ضربات معمول مقاوم بوده و آمار خرابی کمتری داشته باشد؛ چرا که با افزایش فروش هر محصول، احتمال خریداری آن توسط افراد مختلف و استفاده نادرست نیز افزایش می یابد.

در کنار اشتباهات انسانی، ماهیت طراحی گوشی با قطعات متحرک نیز به نسبت بدنه یکپارچه آسیب پذیرتر بوده و امکان ارائه ویژگی های ضد آب و ضد غبار بودن در آنها (حداقل در مقیاس انبوه و با قیمت منطقی) تقریباً ممکن نیست.

فرآیند باز و بسته شدن مکرر مکانیزم دوربین می تواند پس از مدتی برای اکثر کاربران آزاردهنده شود

دومین دلیلی که شرکت های بزرگ برای استفاده نکردن از طراحی های جدید در پرچمداران خود دارند، افزایش پیچیدگی محصول و عدم بهبود تجربه کاربری (به صورت ملموس) بوده است. شاید در نگاه اول پنهان کردن دوربین سلفی برای افرادی که چندان علاقه مند به عکاسی از خود نیستند مفید به نظر برسد، اما آمارها نشان می دهند که میزان استفاده کاربران از دوربین جلوی دستگاه بیشتر از چیزی است که تصور می شود و فرآیند باز و بسته شدن مکرر مکانیزم دوربین می تواند برای اکثر کاربران پس از مدتی آزاردهنده شود.

در مجموع می توان گفت سخت تر کردن دسترسی به یکی از ویژگی های پرکاربرد تلفن های هوشمند صرفاً به این خاطر که هنوز راه حل بهتری برای ارائه نداریم، حداقل برای استفاده در پرچمداران ایده پخته ای نبوده و احتمالاً باید منتظر طراحی ها و فناوری های متفاوتی برای فراگیر شدن در سطح گوشی های پریمیوم باشیم.

گفتنی است در نهایت مشتریان با توجه به سلیقه و نیازهای خود محصول مورد نظر را خریداری می کنند، اما شرکت هایی نظیر سامسونگ و هواوی فعلاً با احتیاط از طراحی های جدید بهره برده و محصولاتی از این دست را به صورت محدود روانه بازار خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • esio
    esio | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    حالا چرا باید حتما تولید کنند؟

  • MATELF
    MATELF | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    فوق العاده ترین گوشی حال حاضر

  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    Na case mishe roosh gozasht na zed e ab hast baad az ye moddat kar kardan hm momkene kharab beshe taamiresham be sakhtie age bashe age az dastet hm oftad ehtemal kharab shodanesh ziade dar kol be nazaram ideye khoobi nist doorbin keshooyi

مطالب پیشنهادی