ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فسیل یک دایناسور در ای بِی به قیمت ۲.۹۵ میلیون دلار حراج شد

اصولاً اخبار مربوط به دایناسور‌های ماقبل تاریخ به تیتر بسیاری از خبرگزاری‌ها بدل نمی‌شوند اما این بار اتفاق متفاوتی رخ داده و فسیل یک بچه تیرانوسوروس رکس در وبسایت ای بِی برای فروش گذاشته شده است.  ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۱

اصولاً اخبار مربوط به دایناسور‌های ماقبل تاریخ به تیتر بسیاری از خبرگزاری‌ها بدل نمی‌شوند اما این بار اتفاق متفاوتی رخ داده و فسیل یک بچه تیرانوسوروس رکس در وبسایت ای بِی برای فروش گذاشته شده است.  کاربران می‌توانند با پرداخت ۲.۹۵ میلیون دلار، گزینه «خرید آنی یا buy it now» را فعال کنند و فسیل یک دایناسور منحصر بفرد را به کلکسیونشان اضافه کنند.

فسیل یک دایناسور

در قسمت توضیحات وب سایت ای بِی نوشته شده که این سنگواره شاید تنها فسیل بچه تیرانوسوروس رکسی باشد که در کره زمین موجود است. با بررسی عمیق‌تر این فسیل متوجه می‌شویم که یک تیرانوسوروس رکس کودک نیز می‌توانسته برای بشر خطرناک باشد چرا که آنها بدنی به طول ۴.۵ متر و سری ۳۸ سانتی متری به همراه دند‌ان‌های تیزی داشته‌اند و عبارت کودک یا بچه نمی‌تواند صفت توصیفی مناسبی برای آنها باشد.

گفته می‌شود این سنگواره ۶۸ میلیون ساله، برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط فردی بنام الن دتریچ که به خود لقب شکارچی فسیل حرفه‌ای را داده بود در شهر موتانای آمریکا کشف شد.

فسیل یک دایناسور

سپس در سال ۲۰۱۷ میلادی یعنی دو سال پیش، دتریچ تصمیم گرفت که این فسیل ۶۸ میلیون ساله را به موزه تاریخ طبیعی دانشگاه کانزاس قرض دهد تا آن را به نمایش بگذارد. حال ناگهان دتریچ تصمیم گرفته که سنگواره خود را حراج کند و به فروش برساند. دانشگاه کانزاس که از تصمیم این فرد به صورت ناگهانی باخبر شده، فسیل مذکور را از موزه خارج کرده و به دتریچ تحویل داده تا فرآیند فروش آسانتر صورت پذیرد.

جامعه دیرینه شناسان و مهره‌داران آمریکا (SVP) به تصمیم دتریچ و دانشگاه اعتراض کرده چرا که اگر این فسیل ۶۸ میلیون ساله به فروش برسد، دیگر متخصصان نمی توانند روی آن تحقیقات لازم را به عمل آورند و دلیل یافت چنین دایناسوری را در آمریکا پیدا کنند.

فسیل یک دایناسور

حال باید دید چه پایانی برای داستان حراج فسیل یک دایناسور تاریخی رقم می‌خورد چرا که هنوز شخصی حاضر نشده مبلغ ۲.۹۵ میلیون دلار برای خرید این فسیل ۶۸ میلیون ساله خرج کند اما صفحه‌ی حراجی آن در وبسایت ای بِی بارها مشاهده شده و اکنون بیش از ۱۰۰ نفر صفحه‌ی این حراجی را دنبال می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی