ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وان پلاس به جمع پنج برند پرفروش گوشی گران قیمت پیوست؛ اپل در صدر بازار

بازار تلفن های هوشمند معمولاً به سه بخش اقتصادی، میان رده و گران قیمت تقسیم می شود و شرکت های مختلف بسته به استراتژی های خود، در هر بخش از بازار حضور متفاوتی پیدا می ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

بازار تلفن های هوشمند معمولاً به سه بخش اقتصادی، میان رده و گران قیمت تقسیم می شود و شرکت های مختلف بسته به استراتژی های خود، در هر بخش از بازار حضور متفاوتی پیدا می کنند.

در این بین بازار گوشی های پریمیوم یا گران قیمت (400 دلار به بالا) برای شرکت های بزرگ از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و کمپانی های مختلف سعی می کنند با عرضه پرچمداران قدرتمند، سهم بیشتری از این بخش پرسود را از آن خود کنند.

گوشی گران قیمت
مقایسه سهم بازار سال 2018 (راست) و سال 2017 (چپ)

همان طور که مشاهده می کنید با انتشار آمار نهایی سال 2018 توسط مؤسسه Counter Point، در این سال نیز مثل سال های گذشته، کمپانی آمریکایی اپل در صدر شرکت های تولیدکننده گوشی های گران قیمت قرار داشته و با وجود افت 7 درصدی سهم بازار، همچنان بیش از نیمی از موبایل های بالای 400 دلاری فروش رفته در سراسر دنیا را به خود اختصاص داده است.

البته باید توجه کرد که شرکت ساکن کوپرتینو در بخش های میان رده و اقتصادی تقریباً حضوری نداشته و با تمرکز بر بازار محصولات پریمیوم، آیفون های خود را به دست مشتریان می رساند.

80 درصد از گوشی‌های 800 دلار به بالا توسط اپل فروخته می‌شوند

پس از اپل، کمپانی کره ای سامسونگ با سهمی کمتر از نصف رقیب آمریکایی حضور داشته و با افت 1 درصدی نسبت به سال 2017، موفق شده 22 درصد از کل گوشی های بالای 400 دلار دنیا را به فروش برساند. جالب است بدانید که بازار موبایل 2018 در مجموع نسبت به سال 2017 تا 3 درصد افت داشته اما در همین بازه زمانی، فروش گوشی های گران قیمت 14 درصد افزایش یافته است.

از رتبه سوم تا پنجم فهرست تولیدکنندگان برتر گوشی های گران قیمت نیز شاهد حضور شرکت های چینی هواوی، اوپو و وان پلاس هستیم که به ترتیب 10، 6 و 2 درصد از سهم بازار را تصاحب کرده و به نسبت رشد قابل توجهی را تجربه کرده اند.

لازم به ذکر است که برتری اپل نسبت به رقبا در زیرشاخه «فوق گران قیمت» بازار (بالای 800 دلار) محسوس تر بوده و این شرکت با فروش بیش از 80 درصد گوشی های فوق گران قیمت، با اختلاف زیاد در صدر این زیربخش قرار می گیرد.

گفتنی است طبق پیش بینی تحلیلگران، در سال جاری میلادی به لطف عرضه فناوری 5G و گوشی های تاشو، بازار گوشی های پریمیوم بیش از پیش رشد خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی