ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نارضایتی HBO از توییت‌های ترامپ بر پایه سریال بازی تاج و تخت

چندی پیش «رابرت مولر» سرپرست سابق FBI، گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای از تحقیقات خود منتشر کرد و در قسمتی از آن گفت که مدرک موثقی برای حمایت مستقیم روسیه در دستکاری انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی به نفع ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

چندی پیش «رابرت مولر» سرپرست سابق FBI، گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای از تحقیقات خود منتشر کرد و در قسمتی از آن گفت که مدرک موثقی برای حمایت مستقیم روسیه در دستکاری انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی به نفع ترامپ پیدا نشده است. ترامپ نیز سریعاً به این اتفاق واکنش نشان داد و با الهام از سریال بازی تاج و تخت ، توییتی منتشر کرد. حال به نظر می رسد این مسئله نارضایتی HBO شبکه سازنده‌ی این سریال را در پی داشته است.

بازی تاج و تخت

امروز «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا، توییتی منتشر کرده و سعی کرده پیروزی قاطع خود را در تحقیقات انجام شده جشن بگیرد. او در این توییت دشمنان، بدخواهان و دموکرات‌های افراطی را خطاب داده و به آنها گفته که دیگر بازی تمام شده است.

او قسمتی از گفته‌های مولر را در توییتش تکرار کرده و مدعی شده که طی انتخابات سال ۲۰۱۶، هیچ اتفاق عجیبی نظیر تبانی یا شکستن قانونی رخ نداده است. به باور وی، اکنون هیچ شک و شبه‌ای در انتخاب او به عنوان رییس جمهور منتخب مردم آمریکا وجود ندارد.

بازی تاج و تخت

نکته جالب اینجاست که ترامپ برای انتشار این محتوا، بار دیگر از سریال بازی تاج و تخت ، طرح مفهومی و فونت‌های آن الهام گرفته. به نوعی که توییت وی بیشتر به یکی از پوسترهای تبلیغاتی این سریال شباهت دارد.

به نظر می‌رسد که این مسئله نارضایتی شبکه HBO را به همراه داشته چرا که آنها بیانیه‌ای در این زمینه منتشر کرده‌اند و گفته‌‌اند:

«ما درک می‌کنیم که سریال بازی تاج و تخت محبوبیت زیادی میان طرفداران پیدا کرده و در فرهنگ عامه نیز تاثیر خود را گذاشته است اما بهتر از کانسپت‌ها و فونت‌های این سریال استفاده تبلیغاتی یا سیاسی نشود و به مالکیت معنوی ما احترام گذاشته شود.»

بازی تاج و تخت

البته این اولین باری نیست که ترامپ محتوایی با الهام از این سریال منتشر می‌کند. او یازدهم آبان، پستی در توییتر منتشر کرد و یادآوری نمود که تنها سه روز بعد، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اجرا خواهد شد.

به نظر می‌رسد رییس جمهور آمریکا کلاً علاقه‌ای به رعایت قانون کپی رایت و حفظ حق مالکیت محتوا ندارد چرا که هفته‌ی پیش، تیم وی ویدیوی برای کمپین تبلیغاتی دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر کرد که در آن از یک قطعه موسیقی فیلم بتمن استفاده شده بود.

بازی تاج و تخت

ترامپ این ویدیو را با شعار انتخاباتی معروف خود یعنی «عظمت را دوباره به آمریکا بر می‌گردانیم» و موسیقی دراماتیک شوالیه تاریکی بر می‌خیزد توییت کرده بود. ظاهرا سازندگان این ویدیو از کمپانی صاحب فیلم یعنی برادران وارنر برای استفاده از موسیقی ذکر شده، اجازه نگرفته‌ بودند.

به همین دلیل نیز توییتر این ویدیو دونالد ترامپ را به علت نقض قانون کپی رایت حذف کرد. حال باید دید ترامپ و تیم تبلیغاتی اش روند کپی از محتوای معروف را تغییر خواهند داد یا اینکه بدون درنظر گرفتن این قوانین به کار خود ادامه خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • dr develop
    dr develop | ۳۱ فروردین ۱۳۹۸

    این که چیزی نیست حسن کلیدی کلا دست چوپان درغوگو رو از پشت و جلو بسته و کلااا اسم اون باید تو داستان بیاد به جای چوپان دروغگو

  • sys32
    sys32 | ۳۱ فروردین ۱۳۹۸

    دیجیاتو تو یه روز ترامپو نکوبی شبت صبح نمیشه.

  • mohammad_hody_jafary
    mohammad_hody_jafary | ۳۰ فروردین ۱۳۹۸

    هدف کوبیدن ترامپه وگرنه هیچکدوم از این موارد مشمول قانون کپی رایت نمیشه. اگر هیلاری (مادرداعش) یا برنی سندرز چپول از فونت got و اهنگ بتمن استفاده کرده بودن عمرن از این بیانیه ها میدیدیم

    • آریا
      آریا | ۳۰ فروردین ۱۳۹۸

      دقیقا همینه. هالیوودی جماعت همه از قشر مرفه و نون به نرخ روزخور هستند که طبیعتا در زمره دموکراتها قرار میگیرن.

      • mohammad_hody_jafary
        mohammad_hody_jafary | ۳۱ فروردین ۱۳۹۸

        بحث فراتر از جمهوری‌خواه و دموکرات بودنه. اینکارها رو اگه حتی ممدجواد ظریف (امیرکبیر ایران) و دکتر حسن روحانی (رئیس‌جمهور با تدبیر جمهوری اسلامی) هم میکردن باز هم صدای hbo و وارنر در نمیومد.

  • modernamir
    modernamir | ۳۰ فروردین ۱۳۹۸

    اتفاقا ما یه وزیری هم داریم که از سریالی که مردمش نمی تونن توی تلوزیونشون ببینن، جمله توییت می کنه.

مطالب پیشنهادی