ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شاسی بلند لوکس مرسدس بنز GLS معرفی شد؛ رقیبی قدرتمند برای بی ام و X7

با آغاز نمایشگاه خودروی نیویورک که دقیقا بلافاصله از نمایشگاه خودروی شانگهای چین برگزار می شود، مرسدس بنز از شاسی بلند سایز بزرگ خود یعنی مرسدس بنز GLS پرده برداری کرد. شرکت سازنده ضمن پرده ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

با آغاز نمایشگاه خودروی نیویورک که دقیقا بلافاصله از نمایشگاه خودروی شانگهای چین برگزار می شود، مرسدس بنز از شاسی بلند سایز بزرگ خود یعنی مرسدس بنز GLS پرده برداری کرد. شرکت سازنده ضمن پرده برداری از این خودرو در خصوص ویژگی ها و رقبای آن ادعا کرده است که در زمینه حس لوکس گرایی و آرامش و همینطور در بخش قوای محرکه خودروهایی همچون بی ام و X7 و رنجرور را به عنوان دو رقیب اصلی خود کنار زده است.
مرسدس برنامه دارد پس از عرضه این شاسی بلند 7 نفره، مدل لوکس تر آن با نام میباخ را به عنوان رقیب مستقیم بنتلی بنتایگا و رولزرویس کالینن رونمایی کند.

زبان طراحی این شاسی بلند عظیم الجثه یعنی مرسدس بنز GLS همانند مدل GLE است که چندی پیش به عنوان رقیب مستقیم بی ام و X5 رونمایی شد. هر دو مدل در سایت تولیدی مرسدس بنز در آلاباما آمریکا تولید خواهند شد. GLS در بخش طراحی انقلابی ظاهر شده است و گرچه همچنان از فرم کلی نسل قبل خود پیروی می کند اما تمامی خطوط و طراحی چراغ ها و پنل های آن کاملا جدید هستند.

طبق اعلام مرسدس بنز ضریب درگ این شاسی بلند معادل 0.32 Cd است که به نسبت نسل قبلی آن که ضریب درگی معادل 0.35 Cd داشته، به طور محسوسی صدای باد وارده به اتاق در سرعت های بالا را کاهش می دهد.

طول کلی مرسدس بنز GLS به 5207 میلی متر و پهنای آن نیز معادل 1956 میلی متر است که به ترتیب 77 میلی متر در بخش طول و 22 میلی متر در بخش پهنا به نسبت نسل قبل بزرگ شده است. همچنین به نسبت شاسی بلند کوچک تر مرسدس بنز یعنی GLE در حدود 277 میلی متر در بخش طول و 6 میلی متر در بخش پهنا بزرگ تر است. در مقام مقایسه مدل با فاصله محوری بیشتر، رنجرور طول کلی معادل 5200 میلی متر و پهنایی معادل 1990 میلی متر دارد.
GLS بر پایه پلت فرم ماژولار مرسدس بنز که به طور مخفف با نام MHA خوانده می شود طراحی شده است. این پلت فرم در مدل GLE نیز به کار گرفته شده است. این پلت فرم با دیگر پلت فرم مرسدس بنز یعنی MRA که در هر سه کلاس C،E و S استفاده شده است، رابطه نزدیکی دارد.

در داخل اتاق نیز شاهد به کار رفتن جدیدترین زبان طراحی اتاق مرسدس بنز همانند GLE هستیم. صفحه نمایش عظیم الجثه 12.3 اینچی که در کنار یک صفحه نمایش با ابعاد مشابه در یک قاب کلی قرار گرفته اند.

صفحه لمسی کار شده بر روی فرمان و همچنین یک تاچ پد در بخش مرکزی کنسول به جای کنترل کننده دایره ای قدیمی به کار گرفته شده اند. رابط کاربری مرسدس بنز یعنی MBUX نیز علاوه بر صفحه نمایش لمسی با صدا و از طریق اپلیکیشن اختصاصی مرسدس بنز نیز پاسخگوی سرنشینان این خودرو است.

GLS به آخرین سیستم کمک راننده مرسدس بنز مجهز شده است و شامل سیستم کمکی "Active Tailback" نیز می باشد. این سیستم قابلیت به‌روزرسانی ترافیک در بخش عقب خودرو را دارد و در صورت نیاز سرعت را تا 96 کیلومتر بر ساعت کاهش می دهد. به کمک این سیستم خودرو به طور خودکار می تواند در خط خود باقی بماند و فاصله ایمنی را با وسیله نقلیه در جلوی خود با حداکثر سرعت معادل 60 کیلومتر بر ساعت حفظ کند.

مرسدس بنز GLS فضای اتاق بزرگ تری به نسبت نسل قبل دارد که یکی از دلایل آن افزایش فاصله بین دو محور در حدود 60 میلی متر بوده که در نتیجه فاصله بین دو محور به 3135 میلی متر رسیده است. با این افزایش در حدود 87 میلی متر فضای پای بیشتری برای سرنشینان ردیف دوم در نظر گرفته است و ردیف سوم نیز به همین نسبت فضای بیشتری در اختیار دارند. هر 7 صندلی خودرو قابلیت کنترل به صورت الکترونیکی را دارا می باشند.

همچنین هر دو ردیف عقبی خودرو قابلیت خواباندن صندلی ها را داشته و به این طریق فضای صندوق  افزایش پیدا می کند. در حال حاضر هنوز رقم دقیق فضای صندوق در صورت استفاده از تمامی ظرفیت خودرو اعلام نشده است اما مرسدس بنز اعلام کرده است که فضای بار در حالت حداکثر خود معادل 2400 لیتر است.

مرسدس 2 موتور بنزین سوز و 2 موتور دیزلی را برای GLS در نظر گرفته است. مدل GLS 400d از یک موتور دیزلی 2.9 لیتری 6 سیلندر خطی توربو با حداکثر قدرت 325 اسب بخار و حداکثر گشتاور 699 نیوتن متر نیرو می گیرد و قیمت پایه آن معادل 72 هزار پوند است.

مدل ضعیف تر با نام GLS 350d نیز با حداکثر قدرت 282 اسب بخار و 599 نیوتن متر گشتاور عرضه خواهد شد.

مرسدس بنز GLS

مدل پرچمدار بنزین سوز نیز به نام GLS 580 عرضه خواهد شد که به فن آوری هیبریدی جدید مرسدس بنز یعنی 48V مجهز خواهد شد. این موتور 4 لیتری V-8 دو توربو به یک موتور الکتریکی در نقش استارتر مجهز شده است و توانایی تولید حداکثر قدرت 282 اسب بخار و 699 نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین قدرت 22 اسب بخار و گشتاور 199 نیوتن متری نیز توسط موتور الکتریکی برای مدت کوتاهی در شتاب گیری های سریع در اختیار راننده قرار می گیرد.

مدل بنزین سوز دیگر با نام GLS 450 نیز از همان فن آوری هیبریدی اما مجهز به موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربو بهره می برد و توانایی تولید 362 اسب بخار و 500 نیوتن متر گشتاور را بعلاوه آن 22 اسب بخار در شتاب گیری ها دارد.

تمامی مدل های مرسدس بنز GLS به جعبه دنده 9 سرعته مبدل گشتاور مجهز شده اند و سیستم چهار چرخ متحرک مرسدس بنز با نام "4Matic" که قابلیت کنترل کامل و مستقل بر روی هر دو محور خودرو را دارد بعلاوه یک بسته آفرودی شامل دنده های سبک برای این مدل ها در نظر گرفته شده است.

مرسدس بنز در آینده نزدیک از 2 مدل با نشان AMG و همینطور مدل پلاگ هیبریدی با برد حرکتی تمام الکتریکی بالاتر رونمایی خواهد کرد.

اما در نهایت این پرسش مطرح است که در بازار پر رقابت شاسی بلندهای هفت نفره، آیا ب ام و X7 می تواند شانسی برای عرض اندام در برابر این مدل از مرسدس بنز داشته باشد یا نه، شما در این رابطه چه فکر می کنید؟

https://static.digiato.com/digiato/2018/10/bmw_x7-17.jpg

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Nima rad
    Nima rad | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ب شدت x7 ب این مدل از مرسدس ترجیح میدم?

    • Amir M Zadeh
      Amir M Zadeh | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

      به این علت که شما طرفدار برند محبوبتون هستین و کاملا قابل احترامه ولی بی طرف این مرسدس ظاهر منطقی تری داره تا اون جلو پنجره بزرگx7 ولی قوای فنی مطمئنا جفتشون از بهترین های دنیا هستن

مطالب پیشنهادی