ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازار تبلت
تکنولوژی

احتمال خروج کامل ایسوس از بازار تبلت‌

محبوبیت تبلت ها روز به روز در حال کاهش است و شرکت های بزرگ عطای این بازار را به لقایش می بخشند. تبلت ها که زمانی یک نوآوری جدید در دنیای فناوری به شمار می ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

محبوبیت تبلت ها روز به روز در حال کاهش است و شرکت های بزرگ عطای این بازار را به لقایش می بخشند.

تبلت ها که زمانی یک نوآوری جدید در دنیای فناوری به شمار می آمدند، مدت هاست حال و روز خوشی ندارند؛ هرچند اپل در این بین یک استثنا به شمار می رود. در واقع تبلت های اندرویدی توان خود برای رقابت با آیپد را از دست داده اند و به همین خاطر ایسوس تصمیم به ترک این بازار گرفته است.

بر اساس گزارش پایگاه تایوانی ePrice به نقل از کانال های توزیع ایسوس، این شرکت قصد تعطیلی تمامی خطوط تبلت خود را دارد و از نسخه جدید ذن‌پد خبری نخواهد بود. این خبر جای تعجب دارد چرا که ایسوس با ارائه تبلت های نسبتا قدرتمند و مقرون به صرفه یکی از بزرگترین بازیگران این حوزه به شمار می رفت. برآوردها حاکی از این است که در بازار تبلت تایوان ماهیانه تنها ۶۰ هزار دستگاه عرضه می شوند که ۴۰ درصد آن هم سهم اپل است.بازار تبلت

ظاهرا آخرین عضو سری ذن‌پد یعنی ZN380KNL به صورت کامل به فروش رفته و حالا کمپانی تایوانی به جای عرضه مدل جدید آن قصد تمرکز روی سری های ذن‌فون و گیمینگ ROG را دارد. اگر این گزارش درست از آب درآید، در آینده نزدیک شاهد معرفی نسل دوم موبایل گیمینگ ROG و ذن‌فون‌ ۶ خواهیم بود.

یکی از دلایل شکست تبلت های اندرویدی عرضه موبایل های با نمایشگر وسیع است که عملا این گجت ها را بلا استفاده کرده است. معدود تبلت های باقیمانده هم با سخت افزار نه چندان به روز و قیمت های مقرون به صرفه تنها در بازارهای در حال توسعه عرضه می شوند. همین دستگاه ها هم از طراحی ناموزون، تجربه کاربری غیر یکسان و ناسازگاری برخی اپ ها با نمایشگر رنج می برند.

با خروج ایسوس از بازار تبلت احتمالا شاهد افزایش سهم اپل از این کیک خواهیم بود؛ هرچند ممکن است دیگر شرکت های چینی نظیر هواوی، لنوو و شیائومی خلا کمپانی تایوانی را به سرعت پر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۳۱ فروردین ۱۳۹۸

    یادش به خیر گوگل نکسوس رو داشتم محشر بود

مطالب پیشنهادی