ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کدام نسخه گلکسی اس 10 سریع تر است؟ [تماشا کنید]

همانطور که می‌دانید سامسونگ هر سال دو نسخه‌ی مختلف از آخرین پرچمدارش منتشر می‌کند؛ یکی با پردازنده اسنپدراگون کوالکام و دیگری با چیپست اگزینوس. این مسئله برای گلکسی اس 10 هم تکرار شده. بدین شکل ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

همانطور که می‌دانید سامسونگ هر سال دو نسخه‌ی مختلف از آخرین پرچمدارش منتشر می‌کند؛ یکی با پردازنده اسنپدراگون کوالکام و دیگری با چیپست اگزینوس. این مسئله برای گلکسی اس 10 هم تکرار شده. بدین شکل که این موبایل با چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ وارد بازار آمریکا می‌شود. در حالی که کمپانی کره‌ای برای دیگر مناطق دنیا، چیپست اگزینوس ۹۸۲۰ را در نظر گرفته. حال یک کاربر یوتیوب به مقایسه تست سرعت این دو گوشی با یکدیگر پرداخته و مشخص شده کدامیک از این دو گوشی سریعترند.

طی سال‌های گذشته اصولاً پرچمداری که چیپست اگزینوس داشته موفق شده مدل دیگر را با چیپست اسنپدراگونش شکست دهد اما این بار داستان کمی تفاوت کرده چرا که پیشتر مشخص شده بود چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ از اگزینوس ۹۸۲۰ قوی‌تر است.

قدرت خارق العاده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ بار دیگر با غلبه گلکسی اس 10 پلاس بر آیفون XS Max در تست سرعت نیز اثبات شده بود و انتظار می‌رفت که اینبار گلکسی اس 10 بهره‌مند از این چیپست، عملکرد بهتری از خود بر جای بگذارد.

این مسئله در ویدیوی کاربر یوتیوب PhoneBuff نیز اثبات شده و بدین ترتیب مشخش شده که گلکسی اس 10 بازار آمریکا از سرعت عملکرد بسیار بیشتری برخوردار است.

در این ویدیو ۱۶ اپلیکیشن به صورت همزمان با هم باز می‌شوند تا سرعت بار گذاری آنها در هر دو گوشی گلکسی اس 10 با یکدیگر مقایسه شوند. با اینکه تمامی اپ‌ها در هر دو گوشی تقریباً یا سرعت یکسان لود می‌شدند اما مدل بهره‌مند از اسنپدراگون ۸۵۵ عملکرد بهتری نسبت به مدلی با چیپست اگزینوس ۹۸۲۰ بر جای گذاشته است.

البته در مقایسه بنچمارک اسنپدراگون ۸۵۵ و اگزینوس ۹۸۲۰  با یکدیگر نیز این مسئله مشخص بود که جدیدترین اسنپدراگون کوالکام قدرت بیشتری نسبت به آخرین اگزینوس موجود دارد. البته هر دو مدل گلکسی اس 10 سرعت بسیار بالایی دارند و بعید است که یک کاربر معمولی بتواند میان این دو مدل تفاوت سرعتی مشاهده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۱ فروردین ۱۳۹۸

    همیشه کوالکوم از بقیه بهتر بوده. تازه این فقط لود اپ ها بود . اگه تو بازی تست میشدن فرم ریت بالاترش کاملا برتریش رو نشون میداد.
    در ضمن دیجیاتو اینکه لینک یوتویوب گذاشتی خیلی خوبه . از این به بعد همیشه این کار رو کن . چون این آپارات مزخرف اصلا کار نمیکنه

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۳۱ فروردین ۱۳۹۸

    اسنپدراگون خیلی خیلی بهتره، یه برنامه به نام آمپر نصب کردم واسه تست شارژر و کابل گوشی، گوشیهایی که اگزینوس دارن اصلا درست نشون نمیدن رو یه عدد ثابت میمونن اما اسنپدراگون ها میزان ولتاژ و شدت جریان رو دقیق میگه و اینجوریاست که اسنپدراگون رو بیشتر قبول دارم.

مطالب پیشنهادی