ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رسوایی جدید خودروساز فولکس واگن؛ پورشه به خطای محاسباتی مصرف سوخت 911 اعتراف کرد

شرکت شهیر آلمانی، پورشه پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر خطا در میزان مصرف سوخت و همینطور مقدار آلاینده های تولیدی به احتمال بسیار زیاد توسط دولت آلمان جریمه خواهد شد. این مورد برای ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

شرکت شهیر آلمانی، پورشه پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر خطا در میزان مصرف سوخت و همینطور مقدار آلاینده های تولیدی به احتمال بسیار زیاد توسط دولت آلمان جریمه خواهد شد.

این مورد برای نسل قبلی 911 که با کد 991 خوانده می شود گزارش شده است. پورشه اخیرا از نسل جدید 911 با کد 992 رونمایی کرده است.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط شرکت حمل و نقل آلمان، تایید شده است که 911 در مدل های نامشخصی بین سال های 2016 و 2017 به دلیل اشتباه در محاسبه نیروی درگ، با اشتباه در میزان محاسبه مصرف سوخت و گازهای گلخانه ای روبرو شده است. طبق گزارش روزنامه آلمانی اشپیگل، پورشه این خطا را به مقامات آلمانی و همینطور آمریکایی شخصا گزارش داده است.

پورشه

اشپیگل در ادامه این گزارش اعلام کرده است که تست های آزمایشگاهی در زمینه محاسبه نیروی درگ درست نبوده است و به همین دلیل ارقام نشان دهنده مصرف سوخت و گازهای گلخانه ای تولیدی 911 در مدل های نامشخصی بین سال های 2016 و 2017 درست نیست.

در شرایط کاری واقعی مصرف سوخت و گازهای گلخانه ای به دلیل وجود نیروی مقاوم باد، متفاوت با حالتی است که خودرو تنها بر روی غلطک و در یک محیط بسته اندازه گیری می شود. به همین دلیل باید ضریبی به عنوان نیروی مقاومت باد نیز به این معادله افزوده شود تا مصرف سوخت و میزان انتشار گازهای گلخانه ای واقعی خودرو بدست آید.

رئیس شرکت پورشه الیور بلوم در این رابطه می گوید

مهندسان پورشه در حال کار با مقامات دولت آلمان هستند تا میزان اشتباه محاسباتی را تعیین و آن را تصحیح کنند.

طبق قوانین دولت آلمان، خودروسازان اگر بیش از 10 درصد اختلاف محاسباتی در میزان انتشار گازهای گلخانه ای و مصرف سوخت داشته باشند با جریمه رو به رو خواهند شد. همچنین مالکان خودروهایی که در میزان انتشار گازهای گلخانه ای و مصرف سوخت آن ها اشتباه رخ داده نیز می توانند تقاضای جبران خسارت کنند. در حال حاضر رقم دقیق اختلاف محاسباتی مشخص نیست و معلوم نیست چه تعداد خودرو تحت تاثیر این مسئله قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که پورشه اعلام کرده است که هیچ اشتباهی در میزان مصرف سوخت و گازهای گلخانه ای نسل جدید 911 وجود ندارد و این مسئله مربوط به نسل قبلی این خودرو است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    هه کلا دنیای متفاوتی دارن
    امنیت و امکانات و آسایش رو رد کردن حالا دنبال محیط زیست هستن
    واقعا کدوم یکی از ماها اهمیت میدیم چقدر گاز گلخانه ای تولید میشه از ماشینمون
    اصلا عددش رو میدونیم؟
    بخش تحصیل کرده حداقل اسم گاز های گلخانه ای به گوششون خورده.....بقیه که حتی نمیدونن چی هست
    یه ارابه لگن بهمون با قیمت گزاف میفروشن برا همینم صف میکشیم
    جدی اگه ایرانخودرو و سایپا توی المان تولید میکردن چقدر جریمه میشدن؟
    لعنت به این جبر جغرافیا

  • Thirteen
    Thirteen | ۳۱ فروردین ۱۳۹۸

    رونق تولید ?

مطالب پیشنهادی