ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشخصات احتمالی چیپست اسنپدراگون 735 منتشر شد

اطلاعات جدیدی از اسنپدراگون 735 در سطح اینترنت منتشر شده که قدرت بالای این چیپست میان‌رده را نشان می‌دهد. بر اساس این اطلاعات، اسنپدراگون 735 با لیتوگرافی ۷ نانو متری توسعه پیدا خواهد کرد و ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۹

اطلاعات جدیدی از اسنپدراگون 735 در سطح اینترنت منتشر شده که قدرت بالای این چیپست میان‌رده را نشان می‌دهد.

بر اساس این اطلاعات، اسنپدراگون 735 با لیتوگرافی ۷ نانو متری توسعه پیدا خواهد کرد و از ۸ هسته پردازشی بهره‌مند خواهد بود. معماری ۷ نانو متری باعث صرفه جویی بیشتر این چیپست در انرژی و مصرف بهینه‌تر باتری دستگاه می‌شود.

این هسته‌ها با چینش ۶+۱+۱ در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت. خوشه اول دارای یک هسته کرایو ۴۰۰ با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز، خوشه بعدی دارای یک هسته کرایو ۴۰۰ با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و در انتها خوشه آخر دارای ۶ هسته کرایو ۴۰۰ با فرکانش ۱.۸ گیگاهرتز خواهد بود. همچنین شاهد پردازشگر سیگنال تصویر اسپکترا ۳۵۰ در این چیپست هستیم.

اسنپدراگون 735

جدا از این موارد، چیپ NPU220 در این چیپست وجود دارد که با فرکانس یک گیگاهرتزی خود فعالیت‌های مربوط به هوش مصنوعی را انجام خواهد داد. در ضمن، اسنپدراگون 735 از مودم 5G بهره برده و از USB 3.1 ،UFS 2.1  و eMMC 5.1 پشتیبانی می‌کند.

پردازنده گرافیکی حاضر در این چیپست آدرنو ۶۲۰ با فرکانس ۷۵۰ مگاهرتز خواهد بود که پشتیبانی از نمایشگر QHD مجهز به HDR 10 و HDR 10 Plus را به ارمغان می‌آورد. در ضمن اسنپدارگون 735 در حالت حداکثری از ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4X پشتیبانی خواهد کرد.

هنوز تاریخ عرضه مشخصی برای اسنپدراگون 735 در نظر گرفته نشده اما این چیپست به احتمال زیادر طی اواخر سال جاری میلادی معرفی و سال ۲۰۲۰ در گوشی‌های میان‌رده استفاده خواهد شد. پیش از این هم کوالکام از چیپست ۷ نانومتری اسنپدراگون 8cx 5G به عنوان نخستین پلتفرم 5G کامپیوترهای ویندوزی رونمایی کرده بود. بعد از آن‌ هم این کمپانی اسنپدراگون 730 و 730 جی در کنار مدل 665 را معرفی کرده بود که بنچمارک‌های ۲ مدل ابتدایی اخیرا منتشر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی