ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خلاقیت مهندسان مک لارن 720S Spider برای حل یکی از مشکلات آزار دهنده خودروهای اسپایدر

زمان چندانی از معرفی مدل اسپایدر مک لارن 720S نمی گذرد که مک لارن برای آشنایی بیشتر با این خودرو در آمریکا و ایالت آریزونا تست درایو جهانی آن را برگزار کرده است. در این ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

زمان چندانی از معرفی مدل اسپایدر مک لارن 720S نمی گذرد که مک لارن برای آشنایی بیشتر با این خودرو در آمریکا و ایالت آریزونا تست درایو جهانی آن را برگزار کرده است. در این برنامه مک لارن به شرح دست آوردهای خود به خصوص در مدل مذکور پرداخته است. یکی از دستاوردهای مورد بحث مک لارن اصلاح دید عقب در سوپرخودرو  اسپایدر مک لارن 720S است.

دید رو به عقب این خودرو در نخستین نگاه به دلیل طراحی رادیکال پشت سری های راننده وحشتناک به نظر می رسد. به همین دلیل مهندسین مک لارن پیش از این که این مسئله تبدیل به یک مشکل اساسی شود، آن را حل کرده اند.

خودروهای زیبای اسپایدر توجه های بسیار زیادی را به خود جلب می کنند اما وقتی نوبت به استفاده عملی از آن ها می رسد، چندان وسیله نقلیه مناسبی نیستند. به طور مثال مزدا میاتا RF در زمینه دید عقب افتضاح است و راننده با برگرداندن سر خود عملا چیز زیادی از وضعیت اطراف خود مشاهده نخواهید کرد.

مک لارن 720S Spider در پشت سر راننده همانند اکثر خودروهای اسپایدر دارای یک بیرون زدگی از بدنه است که در زمان چپ شدن خودرو از نظر ایمنی و همینطور در زمینه آیرودینامیک تاثیر محسوسی دارد.

اما نکته مهم در این جا است که این دو برجستگی از پنل های شیشه ای مات ساخته شده است و به همین دلیل عملا جلوی دید راننده را می گیرند.

مک لارن

مک لارن در این زمینه اطلاعات زیر را در اختیار خبرنگاران قرار داده است

در مرحله تست و توسعه 720S Spider، با مهندسی که در این بخش توسط تیم طراحی صورت پذیرفته است. ضخامت این شیشه ها را از 0.2 اینچ به تنها 0.1 اینچ کاهش دهیم. این مسئله باعث کاهش وزن به میزان 1.1 پوند در یکی از حیاطی ترین نقطه های خودرو یعنی در بالاترین موقعیت نسبت به مرکز ثقل خودرو شده است.

به گفته مدیران مک لارن، این کمپانی می توانست برای بهبود دید عقب خودروی مذکور این بخش را از فیبر کربن و حتی یک قطعه آلومینیومی بسازد، اما مهندسان مک لارن به دنبال آن بودند که راننده خودروی مذکور به صورت عملی و واقعی با چرخاندن سر خودتان محیط اطراف را ببیند، ویژگی که بسیار محسوس و قابل توجه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • FarzinFaria
    FarzinFaria | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    اگ کسی این خبرو فهمید بگه ما نفهمیدیم اخر راننده میبینه یا ن?

مطالب پیشنهادی