ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نور صفحه
نرم افزار و اپلیکیشن

چگونه روشنایی نمایشگر گوشی را از حد مجاز اندروید پایین تر بیاوریم؟

نمایشگر گوشی‌های هوشمندی که صبح تا شب به آن‌ها زُل می‌زنیم، به چشم‌ها آسیب می‌زنند. دانشمندان تا امروز ده‌ها آسیب ناشی از تابش نور غیرطبیعی به چشم‌ها را کشف کرده‌اند و هر چه جلوتر می‌رویم، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

نمایشگر گوشی‌های هوشمندی که صبح تا شب به آن‌ها زُل می‌زنیم، به چشم‌ها آسیب می‌زنند. دانشمندان تا امروز ده‌ها آسیب ناشی از تابش نور غیرطبیعی به چشم‌ها را کشف کرده‌اند و هر چه جلوتر می‌رویم، مضرات بیشتری آشکار می‌شوند.

اما خوشبختانه با راهکارهایی می‌توان جلوی این آسیب‌ها را گرفت، یا آن‌ها را به حداقل رساند. در این مقاله روشی را به شما معرفی می‌کنیم تا با آن ضمن کاهش اثرات منفی نور نمایشگر بتوانید میزان روشنایی را به پایین‌تر از حد مجاز سیستم عامل اندروید برسانید.

مزایای کاهش نور صفحه گوشی چه هستند؟

ثابت شده که نور آبی ساطع شده از نمایشگر دیوایس‌های هوشمند، نه تنها فشار زیادی روی چشم‌‌ها وارد می‌کند بلکه می‌تواند چرخه خواب انسان را به هم بزند. اگر از مشکل بی‌خوابی رنج می‌برید، احتمالا خیره شدن به نمایشگر یکی از دلایل مهم آن باشد.

سیستم عامل اندروید به شما اجازه می‌دهد که نور نمایشگر را تا میزان مشخصی کم کنید. اما شاید برای کار با گوشی در تاریکی، پایین‌ترین درجه روشنایی هم چشمان‌تان را آزار بدهد. خوشبختانه اپلیکیشنی هست که اجازه می‌دهد روشنایی نمایشگر را از حد مجاز اندروید هم پایین‌تر بیاورید.

چگونه نور صفحه را از حد مجاز پایین‌تر بیاوریم؟

نور صفحه

اپلیکیشن‌های مختلفی برای این کار وجود دارند، اما Lux Lite شاید بهترین آن‌ها باشد که می‌توانید به رایگان از مزایایش استفاده کنید. برای کاهش نور نمایشگر با این اپ، در ابتدا آن را از گوگل پلی یا کافه بازار دانلود کنید:

Lux Lite

Lux Lite

سازنده: Vito Cassisi قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.3 مگابایت زبان:
  • هنگام نصب اپلیکیشن دسترسی Usage Data Access را به آن بدهید
  • وارد اپلیکیشن شوید
  • حالا می‌توانید با اسلایدرهای قرار گرفته در تنظیمات اپ، روشنایی صفحه را تنظیم کنید

همانطور که در اسکرین‌شات مشاهده می‌کنید، حد وسط روشنایی در Lux Lite عدد صفر است که معادل کمترین میزان روشنایی استاندارد در گوشی‌ اندرویدی شماست. Lux Lite اجازه می‌دهد که روشنایی را از حد صفر هم پایین‌تر بیاورید. توجه داشته باشید روشنایی نباید تا حدی پایین بیاید که دیگر خودتان هم قادر به کار با گوشی نباشید.

نور صفحه

Lux Lite به جز گزینه کاهش دستی روشنایی، تنظیماتی برای انجام اتوماتیک و زمان‌بندی شده این کار در اختیارتان قرار می‌دهد که استفاده از آن‌ها هم خالی از لطف نیست.

کاهش روشنایی نمایشگر در کنار استفاده از فیلتر نور آبی، از چشمان گران‌بهای شما به خوبی محافظت خواهد کرد. ضمن این که با کاهش روشنایی و در کنارش استفاده از والپیپرهایی با رنگ‌های تیره می‌توانید مصرف باتری گوشی را هم کمتر کنید.

در انتها اگر می‌خواهید نور نمایشگر در سیستم عامل iOS را هم از حد مجاز پایین‌تر بیاورید، شما را به خواندن این مقاله دیجیاتو دعوت می‌کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ممنون. واقعا مورد نیاز بود

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    اين برنامه ها عملا كاري انجام نميدن، فقط انگار يك لايه سياه رو كم كم به صفحه نمايش ظاهر ميكنن...كه حس كني نور كم شده
    در حالي كه هيچموقع نور صفحه كم نميشه...

    تو صفحات ال سي دي وقتي نور صفحه رو 0 ميكنيد عملا بايد هيچ نوري از صفحه بيرون نياد، چون منبع نوري جدا از صفحه توليد كننده رنگ هست،

    درعوض وقتي لايه نوري خاموش باشه، بايد بتونيم وقتي گوشي رو زير منبع نور ميبريم چيز هايي ببينيم...

    ولي فقط سياهي ديده ميشه...كه نشون ميده درواقع لايه توليد كننده رنگ سياه شده، و لايه توليد كننده نور كاملا فعال هست!

  • mahdi_asdn
    mahdi_asdn | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ی سوال. ابن برنامه ها میزان مصرف باتری رو هم کاهش میده؟

    • Mehrdad Kh
      Mehrdad Kh | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

      خیر مصرف باتری همونه بلکه بیشترم بشه! این برنامه کار خاصی انجام نمیده. سیستم عامل برای تنظیم شدت نور یه حداقل یه حداکثر داره. شما زمانی که میخوای از شدت نور حداقلی پایینتر بری، این برنامه یه عکس سیاه با ترنسپرنسی پایین با الویت بالا روی تمام ویوها قرار میده که از شدت نور حداقلی کم میکنه. شما خودت برای اینکه متوجه بشی با شدت نور منفی یه اسکرین شات بگیره میبینی که اون شات با شدت نور منفی تیره تر از بقیه مواقعی هست.(شدت نور هیچ تاثیری روی تیرگی یا روشنی اسکرین شات نداره). یه جورایی حیله باحالی بکار بردند!

  • KAZEM BARATI
    KAZEM BARATI | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    والپیپر رنگ تیره فقط در صفحه نمایش های amoled مصرف باتری رو کاهش میده.

مطالب پیشنهادی