ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازدید جاویدنیا از اسنپ
تکنولوژی

اسنپ: با فعال شدن نقشه بومی، نام «خلیج فارس» را با افتخار برمی‌گردانیم

اسنپ به تازگی در شبکه‌های اجتماعی با انتقاد شدید کاربران نسبت به وجود نام «خلیج عربی» در کنار «خلیج فارس» روبه‌رو شده‌ است. دامنه این انتقادات تا حدی بود که «ژوبین علاقبند»، مدیرعامل اسنپ و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۰

اسنپ به تازگی در شبکه‌های اجتماعی با انتقاد شدید کاربران نسبت به وجود نام «خلیج عربی» در کنار «خلیج فارس» روبه‌رو شده‌ است. دامنه این انتقادات تا حدی بود که «ژوبین علاقبند»، مدیرعامل اسنپ و مدیر استراتژی گروه اینترنت ایران در توییتر به این مسئله واکنش داد و عنوان کرد که استفاده از هر نامی به جز خلیج فارس را محکوم می‌کند اما نقشه فعلی اسنپ، متعلق به شرکت گوگل است.

واکنش ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ به قرارگیری نام خلیج عربی در کنار خلیج فارس در نقشه گوگل.

گوگل‌مپس در کنار خدمت‌رسانی به کاربران عادی، API خود را در ازای هزینه‌ای به کسب‌وکارها نیز می‌دهد اما در خرداد سال گذشته شرکت گوگل، کسب‌وکارهای ایرانی را تحریم کرد. در همان زمان نیز «حسین مرادقلی»، مدیرفنی اسنپ در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد که این شرکت از سال ۹۶ در حال توسعه نقشه بومی خود بوده است.

در حال حاضر تمام شرکت‌هایی که از خدمات گوگل مپس استفاده می‌کنند با این مشکل مواجه شده‌اند. نقشه اسنپ در کنار نقشه تپسی همین مسئله را تایید می‌کند.

در سال ۹۷، اسنپ برای مدتی از نقشه بومی خودش استفاده کرد اما دوباره به نقشه گوگل برگشت. اکنون «علی کرمی»، سرپرست تیم نقشه اسنپ در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید که نقشه بومی اسنپ با توجه به نیازهای کاربران قابلیت شخصی‌سازی دارد و در یک سال اخیر، تیم نقشه اسنپ به طور پیوسته روی نقشه بومی خود کار کرده است و سال گذشته نیز این نقشه به صورت آزمایشی برای چند ماه فعال شد:

 «بعد از فعال شدن نقشه بومی اسنپ برای تمامی کاربران، تیم فنی مشکلات نقشه را به طور کامل رصد کرد و در این بازه متوجه شدیم که مشکلاتی در نقشه وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به ۳ دسته تقسیم کرد؛ داده‌ها، کندی روی برخی از گوشی‌های قدیمی و دیزاین نقشه. برای برطرف کردن این مشکلات دوباره روی نقشه گوگل برگشتیم تا بتوانیم سرویس‌های بهتری برای کاربرانمان فراهم کنیم. پس از اصلاح این موارد و به زودی دوباره به نقشه بومی اسنپ برمی‌گردیم.»

بر اساس گفته‌های سرپرست تیم نقشه اسنپ، نقشه بومی این شرکت به مرور برای کاربران فعال خواهد شد. اما در این میان یک نکته مهم‌تر نیز وجود دارد. نقشه گوگل در برخی از نقاط دنیا متکی بر جمع‌سپاری (Crowd-Sourcing) است، به این معنی که کاربران می‌توانند پیشنهادات خود را به گوگل اطلاع دهند و پس از تایید شرکت گوگل تغییرات در نقشه اعمال می‌شود. با توجه به اینکه نام خلیج فارس هم به همین شکل قابل تغییر است، شرکت اسنپ نمی‌تواند به طور مستقیم این عنوان جعلی را در نقشه اصلاح کند. سرپرست تیم نقشه اسنپ در همین رابطه می‌گوید:

«نام جعلی خلیج عربی در گذشته نیز چندین مرتبه به نقشه گوگل اضافه شده و بعد به نام اصلی خلیج فارس تغییر کرده است. تغییر این نامگذاری همان طور که اشاره شد با نظر کاربران و با تایید گوگل صورت‌ می‌گیرد. در حقیقت شرکت‌هایی که از نقشه گوگل استفاده می‌کنند نمی‌توانند در نقشه گوگل تغییری ایجاد کنند. با وجود این، اسنپ یکی از معدود شرکت‌هایی است که توانسته با تدوین یک نقشه بومی، گام بزرگی در جهت خودکفایی و استقلال بردارد. به زودی با فعال شدن نقشه بومی اسنپ با افتخار نام خلیج فارس روی نقشه قرار می‌گیرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • sagittarius19
    sagittarius19 | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    کاری که آمریکایی ها کردن نشون میده که برای مردم ایران هم ارزشی قائل نیستند. ولی این موضوعی که یه سری ساندیسی اینجا میگن هم نمیشه پذیرفت. دارند سعی میکنند گذشته رو خیلی بد جلوه بدن که اینطور نبوده

  • molavy
    molavy | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    نشان واقعا عالیه . هر روز هم بهتر میشه. ولی متاسفانه تپسی و اسنپ نمیرن از این شرکت سرویس بگیرن. شما که چهار تا شرکت نمی‌تونید با هم همکاری کنید میتونید بین المللی کار کنید؟!

  • abbasalim
    abbasalim | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    وقتی سرویس های ایرانی بلد و نشان هست توسعه مجدد نقشه توسط اسنپ چه لزومی داره . بهتر نیست از همونا استفاده بشه و اونا رو تقویت کنن؟

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    خو چرا باید خلیج فارس باشه؟ مگه تو هیچ سمت خلیج فارس زندگی میکنه؟ 4 طرفش عربه اگه میخوان برا ایرانیا باشه اسمشو بزارن خلیج ایران وگرنه تو ایران به جز فارس خیلی های دیگه زندگی میکنن کورد، ترک، عرب، بلوچ و ...
    اونا چی پس؟ با گفتن و تکرار خلیج فارس فقط دارین دیگر مردم داخل ایران و نادیده میگیرید

    • Majid Mashhadi
      Majid Mashhadi | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

      چیه تون عربی؟ پارس نه به عنوان یک زبان که بلکه به عنوان نژاد ایرانیان و پارسیان است قبل از ایران هم اسمش پرشین گلف بوده و اسم کشور ایران پرشیا بوده پس منظور کل این کشور پرشیا یا ایرانه

    • rahbari
      rahbari | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

      مسئله ایران و عرب نیست. موضوع جعل تاریخ با اهداف سیاسی هست. البته نباید منکر سیاست های اشتباه جمهوری اسلامی هم بود که در جهت نفاق در منطقه حرکت میکنه.

    • آریا
      آریا | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

      داداش اسمش از قدیم خلیج فارس بوده خب. ربطی به کشورهای اطرافش هم نداره. مثل خلیج مکزیک که امریکا خط ساحلی بیشتری نسبت به مکزیک داره ولی اسمش همون خلیج مکزیکه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی