ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خودروهای وارداتی مانده در گمرک در آستانه ترخیص

در روزهایی که واردات خودرو به کشور سیری صعودی به خود گرفته بود، وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم در تصمیمی ناگهانی، سایت ثبت سفارش را به روی واردکنندگان بست و بازار خودروهای خارجی ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

در روزهایی که واردات خودرو به کشور سیری صعودی به خود گرفته بود، وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم در تصمیمی ناگهانی، سایت ثبت سفارش را به روی واردکنندگان بست و بازار خودروهای خارجی را با شوکی بزرگ مواجه کرد.
در جلسه ای که اخیرا بین واردکنندگان با مدیران وزارت صمت برگزار شده، مقرر شده است تا ترخیص خودرو های وارداتی که قبلا ثبت سفارش آنها انجام شده است در آینده نزدیک عملی شود.
ثبت سفارش این خودروها در سال ١٣٩۶ یا ١٣٩٧ به طور کامل، انجام و حتی هزینه گمرکی آنها هم پرداخت شده است اما به دلایل متعدد ترخیص نشده‌اند.ترخیص خودرو اما سرانجام این خودروها در اولین مرحله، ترخیص خواهند شد. احتمالا ترخیص خودرو های مذکور طی دو تا سه هفته آینده عملی می‌شود. بیشتر این خودروها مدل ٢٠١٧ و تعداد کمی از آنها مدل ٢٠١٨ هستند.
بنابر شنیده‌ها، از میان گروه‌های خودرویی، محصولات کمپانی‌های میتسوبیشی‌، هیوندای‌، کیا، فولکس‌واگن و برخی مدل‌های بی ام‌ و، جزو اولین سری خودروهای ترخیصی احتمالی خواهند بود.
این درحالیست که با توجه  به هزینه های جانبی مربوط به حفظ و نگهداری این خودروها در گمرک، بعید به نظر می رسد که قیمت فروش خودروهای مذکور به مشتریان، کمتر از نرخ های فعلی بازار برآورد شود و از این رو می توان حدس زد که احتمال اندکی برای کاهش قیمت خودروهای وارداتی در بازار وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Thirteen
    Thirteen | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    شریک دزد و رفیق قافله که میگن اینان?
    صد رحمت به شاه و پادشاهان و خونخواران تاریخ...

مطالب پیشنهادی