ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازمان نصر: ایران قصد همکاری‌های فناورانه با کشورهای منطقه را دارد

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نشست خبری امروز خود از ره نگاشت تحول راهبردی بیستون رونمایی کرد که به موجب آن برنامه‌های سازمان تا سال ۱۴۰۱ تدوین خواهند شد. این ره نگاشت متشکل از بیست ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۹

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نشست خبری امروز خود از ره نگاشت تحول راهبردی بیستون رونمایی کرد که به موجب آن برنامه‌های سازمان تا سال ۱۴۰۱ تدوین خواهند شد. این ره نگاشت متشکل از بیست فعالیت گوناگون خواهد بود و تمامی این فعالیت‌ها برای بهبود فعالیت اعضای این صنف خواهند بود.

«رسول سراییان» دبیر کل سازمان نظام صنفی کشور با اعلام ضرورت وجود یک برنامه برای سازمان نظام صنفی کشور، ره نگاشت بیستون را حاصل تفکری چند ماهه دانست و تاکید کرد که رسالت اصلی سازمان اینست که فناوری رایانه‌ای را در کشور توسعه بخشد. به گفته سراییان امروزه دیگر هیچ مقام مسئولی نیست که اهمیت فناوری را درک نکرده باشد و واژه‌هایی چون سامانه و آنلاین برای همه ادارات دولتی و غیردولتی تبدیل به عباراتی آشنا شده‌اند: «دیگر کمتر کسی است که در برابر فناوری مقاومت کند.»

همکاری‌های فناورانه با کشورهای منطقه

سراییان به تقویت اعضای سازمان تاکید دارد و باور دارد که با تحقق این ره نگاشت، می‌توان راحت‌تر و سریع‌تر و بهتر مطالبات را پیگیری کرد. او ضمن اشاره به موضوعات مهمی چون تحول دیجیتال و هوشمندسازی شهرها و اقتصاد دیجیتال، برنامه بیستون را بر ۴ محور معرفی کرد:

«قانون‌مداری، تنظیم‌گری و انضباط در صنف اولین محور فعالیت‌های ماست و در ادامه دو برابر کردن اندازه بازار ICT کشور نیز هدف ما است. همچنین توانمند سازی خود سازمان نصر و توانمندی اعضا و شرکت‌هایی که به سازمان گره خوردند دو محور دیگر برنامه بیستون خواهد بود.»

شعار سازماندهی و توانمندی سازی، توسعه و پیشرانی، نوآوری و پیشتازی در تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال؛ سرلوحه ره‌نگاشت تحول راهبردی بیستون خواهد بود. رسول سراییان رسیدن به این شعار را مستلزم اجرایی شدن ۲۰ فعالیت تعریف شده می‌داند و برخی از این فعالیت‌ها را چنین نام می‌برد:

«نظام قیمت‌گذاری، توسعه روابط بین‌الملل، پوست اندازی پورتال سازمان نصر (که قرارداد آن نیز تهیه و تنظیم شده و به زودی محقق خواهد شد)، ارتباط بهتر و بیشتر با حاکمیت، صادرات، توسعه منابع انسانی، توسعه بازار بومی و داخلی، افزایش مهارت و آموزش، همکاری با شرکت‌های نوپا و استارت آپها، ورود و انتقال تجارب از سایر کشورها از جمله این راهکارها هستند.»

به گفته سراییان وزارت صمت، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت ارتباطات، وزارت کار و دیگر نهادهای حاکمیتی و دولتی در تحقق این سند به سازمان نصر یاری خواهند رساند. دبیر کل سازمان نظام صنفی کشور در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر تاثیر تحریم‌ها روی این سند به ویژه در بخش توسعه روابط بین‌الملل گفت:

«بیشتر به کشورهایی نگاه داریم که بتوانیم با خیالی آسوده به آنها ورود پیدا کنیم و در این راستا تاکنون وزارت ارتباطات نیز اقدامات مهمی انجام داده است. سال گذشته دیداری با وزرای ارتباطات عراق و افغانستان صورت گرفت و همچنین وزارت ارتباطات به دنبال ایجاد یک توافقننامه بین کشور ما و روسیه،ترکیه و آذربایجان است تا همکاری‌ها در زمینه فناوری ارتباطات بیشتر شود.»

سراییان به دیجیاتو می‌گوید که ایران و شرکت‌های فناوری داخلی می‌توانند در مدت زمانی کوتاه و با هزینه‌های پایین، تبدیل به بازیگران اصلی فناوری در کشورهای منطقه شوند چرا که ایران و شرکت‌های ایرانی در طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری در زمینه فناوری داشته‌اند. او باور دارد که بسیاری از اعضای صنف برای فعالیت در کشورهای منطقه تمایل دارند و تاکید می‌کند که اگر مجموعه‌ای حرفی برای گفتن داشته باشد، سازمان نصر به آنها برای جهانی شدن کمک خواهد کرد.

بر اساس آمار رسمی سازمان آمار ایران، در سال گذشته صنایعی همچون کشاورزی و صنعت رشد منفی داشتند ولی مواردی چون خدمات رشد ۲.۵ درصدی تجربه کرده‌اند. سراییان باور دارد که مساله خدمات به فناوری گره خورده و می‌توان با ترکیب این دو خدماتی کامل‌تر، بهتر و ارزان‌تر ارائه کرد و نباید از این مساله مهم غافل شد: «مبحث خدمات در بحث اشتغالزایی نیز بسیار حائز اهمیت است.»

شایان ذکر است آنطور که در این نشست مطرح شد قرار است که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور هر شش ماه یکبار گزارش کاملی از روند ره نگاشت تحول راهبردی بیستون را منتشر سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

    میگن طرف رو تو ده راه نمیدادن ، سراغ کدخدا رو میگرفت
    کشورهای منطقه میخوان سر به تن اینها نباشه بعد اینها دنبال همکاری فناورانه هستن. ? ? ?

  • parsarezaee۳۳۲
    parsarezaee۳۳۲ | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده رو نه؛ این افراد درسته که مشکلات رو میشنون، اما نه میتونن ببینن و درک کنن و نه میتونن دهنشونو باز کنن و حرفی بزنن؛ دوستان بهتره ما هم مزاحم خواب خیالیشون نشیم و بذاریم یکم از این چهار دهه خوشبختی و سربه‌هوایی که داشتن، لذت ببرن؛ جشن ما هم به زودی شروع خواهد شد?

  • molavy
    molavy | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    اروپا و آمریکا کن این دولت بهشون امید داشت لجن مال کردنش... بهتره از ظرفیت های منطقه استفاده کنید

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    استراتژی خوبیه برای تامین برادران حشد و حوثی و حزب الله و فاطمیون و غیره .. باید از هر راهی برای تامین اونها استفاده بشه تا اسلام پیروز گردد

    • yosof
      yosof | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

      ترامپ: اگه ما عربستان رو رها کنیم دو هفته ای فارسی صحبت میکنن
      ترامپ: 7 تریلیون دلار خرج کردیم در منطقه اما باید با هواپیمای چراغ خاموش به عراق سفر کنم
      نتانیاهو: ایران درحال ایجاد امپراتوری در منطقه است
      هنری کسینجر: ایران به ابرقدرت تبدیل شده است.
      تا کور شود هرانکه نتواند دید

      • peyman57
        peyman57 | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

        چی میگی!!!! شما و امثال شما انگار از مریخ اومدن
        لازم نیست ایرانی باشی دوست عزیز لااقل انسانیت و شرف داشته باشین
        ی نگاه ب وضع کشور بکنین آخه

        • Abolfazl Mandi
          Abolfazl Mandi | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

          پولو ساندیس مفت کرو کورشون کرده کاش لااقل لال هم میشدن ...

مطالب پیشنهادی