ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک: تکنولوژی اتصال مغز انسان و کامپیوتر به زودی رونمایی می‌شود

ایلان ماسک باور دارد که بشر باید ارتباط مستقیمی با کامپیوتر‌ها پیدا کند تا بتواند از حکومت هوش مصنوعی بر انسان‌ جلوگیری نماید. به همین دلیل است که وی سال ۲۰۱۶ میلادی شرکت جدیدی به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

ایلان ماسک باور دارد که بشر باید ارتباط مستقیمی با کامپیوتر‌ها پیدا کند تا بتواند از حکومت هوش مصنوعی بر انسان‌ جلوگیری نماید. به همین دلیل است که وی سال ۲۰۱۶ میلادی شرکت جدیدی به نام Neuralink را تاسیس کرد تا بتواند رابطی میان مغز انسان و کامپیوتر توسعه دهد. حال او با انتشار پستی در توییتر مدعی شده که چنین سیستمی در آینده‌ی نزدیک توسعه می‌یابد و دیوایس‌های میکروسکوپی جدیدی نیز بر اساس آن عرضه خواهد شد.

دو سال پیش ایلان ماسک مدعی شده بود استارتاپ Neuralink طی یک برنامه چهار ساله می‌تواند اتصال مستقیم مغز انسان و کامپیوتر را ممکن کند. او باور داشت که این تکنولوژی می‌تواند به بازآفرینی توان ذهنی افرادی که آسیب‌های شدید مغزی را تجربه‌ کرده‌اند، کمک کند.

در واقع تکنولوژی Neuralink می تواند در آینده امکان تبادل اطلاعات میان انسان ها به صورت مغز به مغز، و بدون نیاز به صحبت کردن یا نوشتن را فراهم کند. این مسئله گام بزرگی در راستای انتقال مفاهیم و تفکرات به صورت شفاف و کامل خواهد بود.

البته او باور داشت که پیاده سازی چنین سیستمی برای انسان‌های سالم ممکن است ۱۰ سال طول بکشد. پس از آن استارتاپ Neuralink موفق شد سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب کند و مبلغ زیادی را برای فعالیت‌هایش جذب نماید.

به نظر می‌رسد این سرمایه‌ گذاری‌ها جواب داده چرا ایلان ماسک با انتشار پستی در توییتر مدعی شده که در آینده‌ای نزدیک چنین سیستم‌هایی تولید خواهد شد. از سوی دیگر این استارتاپ در وبسایتش اعلام کرده که قصد دارد چندین نفر در حوزه تبلیغات استخدام نماید و اکنون ۱۱ موقعیت کاری جدید در این شرکت وجود دارد.

در این آگهی‌های شغلی، فعالیت این شرکت توسعه‌ی تکنولوژی آینده نگرانه برای ایجاد ارتباط با پهنای باند فوق العاده بالا میان مغز انسان و کامپیوتر توصیف شده است.

ایلان ماسک همواره نگرانی خود را دربار‌ه هوش مصنوعی و پیشرفت آن ابراز می‌کند. حال باید دید تکنولوژی او می‌تواند از رخ دادن انقلابی رباتیک جلوگیری کند یا خیر!

 

پلان؛ کنترل ماشین ها با فکر انسان در آینده نزدیک

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • rahim_۱
    rahim_۱ | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    وست ورلد ....

  • AZjaguar
    AZjaguar | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    شاید تنها راه برای زندگی جاودانه ی بشر توسعه و ترکیب این ایده با ایده های زیستی(مثل استفاده از سرم مصنوعی برای تغذیه ی مغز) باشه
    فقط امیدوارم برای مدیریت این پروژه فقط به درامد زاییش فکر نکرده باشن

مطالب پیشنهادی